Animált GIF-ek régóta léteznek, és bár egy időben már nyugdíjazták egyesek, mostanában olyan virágkorukat élik, hogy azt öröm nézni.
Villámgyorsan terjednek az animált GIF-ek, ha mémekről van szó. Olyan virális tartalomtípus ez, amit hiba lenne nem kihasználni, ha online marketingről van szó.
Magát a GIF-et (Graphics Interchange Format) Steve Wilhite amerikai programozó találta fel 1987-ben, amikor a Compuserve cégnél dolgozott. Ezzel az adattömörítési módszerrel, az akkor használt, mai szemmel már elképesztően lassú, betárcsázós-modemes internetkapcsolattal is viszonylag gyorsan lehetett továbbítani a képfájlokat.
Az első GIF-ek persze korántsem voltak olyan népszerűek, mint a ma futótűzként terjedő, mémesített társaik. A mozgó lángcsóvák és a lobogó zászlók pedig ugyan jópofák voltak, de azért önmagában ez egy idő után kevés volt a boldogsághoz.
A 2000-es évek elejére egy időre ki is ment a divatból. Eltűntek a honlapokról is ezek a kezdetleges, animált GIF-ek, hogy aztán roppant erőteljes reneszánszukat élve visszatérjenek a 2010-es években.
A GIF-ek újrafelfedezése több összetevős történet, az egyszerűen használható és emiatt igen széles körben elterjedt GIF-készítő eszközök és oldalak, valamint az internetes nyilvánosság félelmetes iramú duzzadása együttesen hozták el a már nyugdíjazott formátum megfiatalodást.
Ezen a ponton pedig az online marketingesek sem hagyhatták figyelmen kívül a lehetőséget.
A plusz, amit a GIF nyújt az online marketingben
Az animált GIF nem oldja meg egy csapásra minden problémádat, ez sem az a csodafegyver, ami minden mást maga mögé utasítva egyeduralkodóként porszívózza össze neked az aranyrudakat az internet elfeledett sarkaiból.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.