Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Elköltöttem 1045 dollárt Fiverren, mutatom az eredményeket

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: Fiverr, kiszervezés

Az idén már hatéves Fiverr.com közösségi piactér kezdetben ötdolláros (kb. ezerforintos) munkákat közvetített szerény jutalékért. Az azóta többek által lemásolni próbált izraeli startup azóta is töretlenül piacvezető ezen a területen, mostanra viszont már kiegészítő szolgáltatások is kínálhatók akár ötszáz dollárig.

Mégis mit kaphat egy kkv a pár tíz dolláros grafikusoktól, szövegíróktól és videósoktól?

Meglepően sokat.

2011 óta már 1045 dollárt költöttem el Fiverren, és bár főleg teszteltem a szolgáltatókat, néhány ötdolláros dolgot még ma is használunk. Észrevetted valaha?

Most bemutatok mindent.

Figyelem! A cikkben szerepel Orbán Viktor és női mell is (lesz értelme). Kizárólag szakmai okokból, de ha ez zavar, kérlek, ne olvasd végig!

Milyen menő már, hogy kézzel lerajzolják a céglogódat! Ezt a videót 15 dollárért készítette nekem egy felhasználó, még most is rendelhető.

Apropó, logó: a Kreatív Kontroll logója nem éppen szép, de legalább jellegzetes.

Amikor 2010-ben indítottam a céget, nem volt pénzem egy logó több tízezres, olykor százezres piaci árára, és úgy gondoltam, ideiglenesen nem is kell még logó. Egy ismerősöm mégis megkérte a grafikusát, hogy dobjon össze valamit, így lett ingyen logónk.

(Két évig vektoros változata sem volt, akkor rajzoltattam át, amikor kellett egy kiadványhoz.)

A Marketingszoveg.com oldal 2013-as megvásárlásakor egy ráncfelvarráson esett át, ekkor készíttettem hozzá logót. Ezt viszont már a Fiverren: a most látható logó 10 dollár volt.

Ezen ma már mosolygok, de a pár dolláros árért több külön grafikustól lehet kérni logótervet. Ezek alapján végül ki tudod választani, melyik irány lehet jó, azt pedig elkészíttetheted itthon is. Csakhogy elsőre úgy megtetszett a mostani logó, hogy emellett maradtunk. 10 dollárba került az alábbi logó.

Marketingszoveg.com-logó

Logó egy kétezresért!

 

Hogy ezt gáznak érzem-e? Én nem. Te érezheted annak, jogod is van rá, de az csak egy vélemény.

Engem a tények érdekelnek: az oldalnak napról napra több látogatója, több előfizetője, a cégnek pedig több bevétele van.

Amíg nem volt pénzünk, én raktam össze sablonból a céges oldalt. Amikor már volt, több százezerért fejlesztettek nekünk erre az oldalra. A lehetőségeid szerint és a célszerűség alapján dönts az üzletben, ne érzelemből.

Ez a logókészítő már nem aktív, de egy másik igen: ennél a gignél három logótervet kaptam 20 dollárért egy másik vállalkozásomhoz. (A termék dobozát már a Kreanodon készíttettem el 50 000 forintért.)

Logótervek

Itt is sikerrel jártam, de ez nem mindig van így. A könyvelő cégünknek 25 dollárért készült logótervet például kukáznom kellett:

Gagyi logó

Most már a saját grafikusunkkal terveztetek, például egy hamarosan induló új (és izgalmas) projektünknek tegnap készült el a logóterve, amelyért nettó 20 ezer forintot fizettem:

Kontent Pub logó

Nem tudom, látható-e a különbség, mindazonáltal én nem azt mondom, hogy olcsón akard megoldani a dolgot, inkább azt, hogy mérd föl a lehetőségeidet, és bátran kísérletezz.

A logóddal egyébként egy csomó dolgot lehet csinálni: 2013-ban volt egy hölgy, aki vállalta, hogy pózol a melltartójára nyomott céglogóval. A 25 dollárért készült képeket végül sehol sem használtam föl, mert szerintem már a jó ízlés határán vannak, a mi arculatunkhoz nem illik, így itt is csak kicsiben mutatom:

Hölgy logóval

 

A Fiverren az alacsony árak miatt könnyű vásárolni, és bizony sokszor előfordul, hogy a lelkes bevásárlás végén olyan is a kosárba kerül, amit nem fogsz használni.

10 dolláros kép

Ez a kép 10 dollár volt.

Ez meg csak 5.

Ez meg csak 5.

Ami viszont zseniálisan bevált: a logónk mozgóvá tétele. Ezt látod a videóink végén, szerintem igényes megoldás, és itt csak 20 dollárt fizettem érte.

Karikatúrában is nagy a kínálat

Nem politizálunkEgy vicces termékhez volt szükségem egy Orbán Viktor-karikatúrára, amelyet egy román srác 5 dollárért készített el (sajnos már nem aktív az oldalon).

Szerepeltem a Family Guyban! (mint Peter zabigyereke)A másodlagos blogunkon látható Family Guy-szerű képek a szerzőinkről fejenként 5 dollárt kóstáltak. Itt kérheted, de érdemes az egész karikatúrás kategóriát átnyálazni, mert ez tényleg olcsó lehetőségeket rejt. Manapság a Kontent magazinunkba egy képet egy hazai srác 10 ezer forintért készít el.

Videókat és infografikákat is kérhetsz

Utóbbiaknál problémát jelenthet a magyar nyelv, érdemes olyan szolgáltatást kérni, ahol szerkeszthető formában kapod meg a fájlt, ő elkészíti angolul, te pedig magyarítod.

A nyelvproblémák persze áthidalhatók: az általunk megírt szkript alapján (a Fiverren 5 dollárért megírt ugyanis szörnyű volt) egy izraeli srác 200 dollárért készítette el az alábbi infovideót úgy, hogy egyetlen szót sem ért magyarul.

Tőle itt tudsz rendelni.

Amivel kétes eredmények érhetők el

Sokan ajánlanak fordításokat és idegen nyelvi lektorálást. Próbáltam én az oroszt, szlovákot, románt, angolt, németet, franciát, csehet, lengyelt és törököt is, és nagyon hullámzó a minőség. Mivel én nem a fordítást, hanem honosítást szeretem (hiszen egy tanult nyelvnél nem biztos, hogy a fordító úgy ismeri a helyi adomákat, mint az, aki ott született és élt), reménykedtem, hogy találok jó fordítót, de az ellenőrzéseknél jellemzően kiderült, hogy sem a helyesírás, sem a fordítás minősége nem tökéletes.

Eleve általában csak angolról megy a fordítás, ha tehát a magyar cikkeidet akarod megjelentetni, először angolra kell itthon fordítanod. Ellenőrizni nem igazán tudod (hacsak nem fizetsz még az oldalon páraknak lektorálásért, de az sem biztos), így bár tényleg pár dollár egy cikket lefordítani, ügyfélanyagok esetében sosem használtuk az oldalt.

Játszani jó, de itt profi fordítót találni szinte lehetetlen: az árak túlságosan nyomottak a minőségi munkához.

 

Azt kapod, amiért fizetsz

 

Tele van a net horrorsztorikkal arról, hogy az 5 dolláros cikkek minősége milyen csapnivaló. (Még jobb az a gig, amelyben 10 db 500 szavas cikket adnak 5 dollárért – egészen biztos lehetsz benne, hogy ezeket lopják vagy spinnelik, azaz automatikusan generálják egy szoftverrel.)

Ha a cikk írója csak 1 órát tölt az írással, akkor 2,25 dollárral kevesebbet keres az USA minimálbérénél (és a bevétele után még adóznia kell, tehát a tényleges keresete ennek a töredéke lesz). 1 óra alatt nem lehet olyan minőségű cikkeket írni, mint amit ezen az oldalon is látsz.

De nem muszáj nekem hinned: ha van 5 dollárod, akkor próbáld ki, hogy milyen cikket kapsz (utána futtasd le Copyscape-en). Arra figyelj, hogy lehet, hogy a betűtípussal játszanak (a leadott doksiban más nyelv karaktereit is használják), így ha bemásolnád a Google-be, akkor nem ad semmilyen találatot (tehát azt hihetnéd, hogy eredeti az anyag).

A logóknál a helyzet ennél enyhébb, de ott is figyelned kell arra, hogy eredeti logót kapsz-e. És az 5 dolláros logó összehasonlíthatatlan lesz egy profi látványügynökség logójával.

A Fiverr arra jó, hogy kis részmunkákat kiszervezz. A teljes weboldalad, a komplett arculatod és az olvasmányos, üzletszerző blogodat nem tudod megvásárolni Fiverren.

Te mit vettél Fiverren? És milyen minőséget kaptál? Írd meg kommentben, hiszen arra való.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy írj hosszú sales page-t, hogy sok eladást hozzon (letölthető vázlattal)
Következő cikkCrowdfunding és tartalommarketing: hogyan építs profi kampánnyal bizalmat 4 lépésbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

Minden a marketingtervről: fogalma, részei, felépítése

Ahhoz, hogy a marketinged egy olajozottan működő ügyfélszerző gépezet legyen, stratégiai tervezés szükséges. Képben kell

Elolvasom »

Hogyan használd a Snapchatet marketingesként?

Majd’ 4 évvel ezelőtt az volt a kérdés, hogy vajon a Snapchat lesz-e a következő

Elolvasom »

Így mutatkozz be hatékonyan 3 másodpercben

Mutasd be nekem a céged, mire hármat számolok. Meg tudod csinálni? Tegnap egy kapcsolatépítő rendezvényen

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.