Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Posztolási segédlet a sikeres Facebook-jelenléthez – közösségi marketing 3. rész

  • Szerző: Sólyom Bence
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Ingyenes, közösségi média
  • Címkék: blog, facebook, podcast, social content calendar

A sikeres és hasznos facebookozás alapvető feltétele, hogy változatos és hasznos tartalommal szolgáld ki a követőidet. Nincs annál bosszantóbb érzés, amikor üveges tekintettel nézed a monitort, pörgeted az egeret, de mégsem jut eszedbe semmi, amit kirakhatnál.

Szerintem az amatőrnek ihlet kell, a profinak pedig határidő, ezért mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy pillanatnyi áramszünet miatt ne vagy esetleg késve menjen ki egy poszt.

Éppen ezért használjuk azokat a segédleteket, amelyeket az évek során a tapasztalataink, valamint a releváns szakmai tartalmak véget nem érő fogyasztásának köszönhetően állítottunk össze. Ezeknek hála mindig jó posztokat tudunk kirakni a céges Facebook-profilokra, és ez meg is látszik az eléréseken és a felhasználói aktivitáson.

Legutóbb azt mutattam meg, hogy milyen sokféle tartalom közül válogathatsz, ha csak a vizuális elemekre fókuszálsz. Ezúttal megmutatom, hogy mit érdemes kiraknod, ha szövegre vagy hangra éheznek a követőid.

Azt azért nem árt leszögezni már a legelején, hogy bár valóban jól mennek a képek, videók, GIF-ek, tehát az egyszerű, gyorsan dekódolható posztok a közösségi hálón, de csak vizuális tartalmakkal dolgozni nem jó ötlet.

A felhasználók szeretnek olvasni, szeretnek vitatkozni a posztolt cikkek és blogposztok alatt. Ha olyat olvasnak, ami nagyon közel áll a saját világnézetükhöz, véleményükhöz, akkor bizony előszeretettel osztják meg az ismerőseikkel. Ennél jobb ajánlólevél aligha kell, arról már nem is beszélve, hogy minden like, minden komment, mindent megosztás csak fokozza a posztjaid eléréseit.

Ezekről lesz szó a következőkben, hogy teljes legyen a Facebook posztolási segédleted:

  • szöveges tartalmak
  • hírek
  • blogposztok
  • podcast
  • más felhasználó sikeres tartalma

Erre gondolok, amikor a szöveges posztokat magasztalom

Idézetek – egyszerű beszerezni, hiszen nálad bölcsebb, okosabb, viccesebb vagy éppen pihentebb emberek már megmondták a tutit, a te feladatod, hogy olyan idézeteket használj, amelyeknek aktualitása van vagy valamiért releváns a szolgáltatásodnak.

Szánj rá pár órát a lista összeállítására, amit lehetőleg tematizálj, hogy könnyedén megtaláld akár hónapokkal később is a neked éppen leginkább megfelelő idézetet.

Nem kell megijedned, holnaptól nem szükséges minden jó idézetet felírnod a noteszodba, amit olvastál vagy hallottál. Az internet hasznos dolog és csak arra vár, hogy használd az ott felhalmozott tudást:

Magyar nyelvű idézetes portálok:

http://www.citatum.hu/

http://www.netorian.hu/

https://idezet.wordpress.com/

https://hu.pinterest.com/explore/id%C3%A9zetek-948192800438/

Mindez angolul:

https://www.brainyquote.com/

https://www.goodreads.com/quotes

https://quotecatalog.com/

Csak győzd kiválasztani a legjobbakat. Ha megengedsz egy jó tanácsot, ellenőrizd le, hogy valóban úgy és az mondta-e a citált sorokat, akiknek az adott oldal tulajdonítja, nehogy rád égjen, hogy valótlant posztolsz.

Kérdések – jól nevelt ember válaszol, ha kérdezik, no és valamiért sokan ellenállhatatlan vágyat éreznek, hogy szinte mindenről véleményt nyilvánítsanak a Facebookon. Ebből remek beszélgetések és viták alakulhatnak ki, ami neked csak újabb eléréseket és újabb kommenteket jelent.

Ne vidd túlzásba, de havonta egy kérdés bőven elfér.

Testimonialok – a pozitív visszajelzések megunhatatlanok, emellett tökéletesen építik a márkádat is. Ne ijedj meg attól, ha egy követőd pozitívan nyilvánul meg a termékedről, kérdezd meg, hogy felhasználhatod-e a véleményét, 10-ből 9-en örömmel fognak igent mondani.

Igen, azért írtam, hogy ne ijedj meg, mert sok cég ilyenkor túl szerény: inkább nem kérdezi meg a felhasználót, hogy az idézetet használhatják-e.

„Kiegészítős” posztok – valamiért ezt is szeretik a felhasználók, de nem is olyan meglepő ez, hiszen van benne egy csipetnyi játékosság, és ha ügyesen szövegezed a posztjaidat, akkor a követőid vágyaival is játszhatsz picit.

Több mint kétszer annyi hozzászólást ért el így a Live Nation, mint ahány like-ot kaptak erre a posztra.

Könnyítsd meg a követőid dolgát és legyél te az iparági médiafigyelő

Az online hírfogyasztás megváltozott. Ahogy korábban a reggeli kávé mellé kihajtogatott újságot felváltotta a kezdőlapnak beállított kedvenc hírportálunk, úgy nemsokára annak is szemtanúi lehetünk, ahogy a Facebook egyeduralkodó lesz a hírelosztásban.

A felhasználók több mint harmada már ma is a különböző közösségi oldalakról kattint tovább egy-egy érdekesebbnek gondolt cikkre.

Hírportálok cikkeinek megosztása – a Facebook tökéletes terep a cikkek megosztására, és ha olyat olvasol máshol, ami a célcsoportod számára is érdekes lehet, akkor egyáltalán ne riadj vissza attól, hogy közzétedd.

Ha nincs még blogod, legyen. Ha van, akkor használd!

A közösségi média tartalommarketingje ott kezdődik, hogy van blogod és azon rendszeresen publikálsz.

Hetente kétsze jelentkezz friss tartalommal. Ez rögtön heti 2 Facebook-posztot is ad.

Saját blogposzt – ez a legjobb. Ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy nincs értelme a bejegyzések kiemelésének, mert nincs közvetlen haszna. Marhaság, hiszen minél több emberhez eljut a posztolt saját cikked, annál többen kattintanak rá, és ha nem is keresel rajta azonnal pénzt, hosszú távon megtérül.

(Bár az tény, hogy lehetőleg ne a hírfolyamból emeld ki a bejegyzést, hanem a hirdetéskezelőből. Több opciót kapsz, pontosabban célozhatsz stb.)

Te is látod a számokat, én viszont láttam, hogy a többi poszt, amit nem emeltünk ki, 500-700 eléréssel és 20 körüli lájkkal ment. Boostolni jó.

Szólj a híveidhez!

Podcast – alig van annál egyszerűbb, mint hogy rányomok egy adásra a neten és csak hallgatom. Kocsiban, buszon vagy edzés közben, bárhol fogyasztható. Persze ezt is a saját felületeden fogod publikálni, de kötelező utána Facebookon (is!) terjesztened.

Erre is mehet a kiemelés, sőt idővel újra is posztolhatod, ezzel is löksz egyet a statisztikán.

Tudod, hogy mit kell csinálni, ha más felhasználók posztolnak egy nagyot?

Na, mit?

3 opciód van:

  1. Duzzogsz a géped előtt és megfogadod, hogy te többet, jobbat és szebbet fogsz holnaptól posztolni?
  2. Azonnal írsz valami nagyon frappánsat és jól megmutatod?
  3. Higgadtan felülsz te is a sikervonatra: meghagyod a jó posztodat akkora, amikor jobban tudsz érvényesülni?

Remélem, hogy te is a 3-ast jelölnéd meg, hiszen ez a legjobb, amit ilyenkor tehetsz.

Nincs abban semmi rossz, ha más felhasználók posztját osztod meg, amíg nem ez a napi vagy heti rutin. A felhasználók soha nem a versenyt látják az üzleti Facebookot orrvérzésig toló konkurensek posztjaiban. Ők a közösségi hálón szörfölnek, ahol mindenki jó fej és érdekes, nem kell elrontani a kedvüket.

Te nem csinálsz mást, amikor megosztod más nagyon sikeres tartalmát, mint lenyúlsz az apróért. Nem fogsz annyit kaszálni rajta, mint az ötletgazda, de legalább ingyen kaptál tartalmat és pár lájkot, valamint 1-2 új átkattintót azért te is elkönyvelhetsz az akcióddal.

Itt jöhet bármilyen jellegű poszt, amikről eddig szó volt, a lényeg, hogy azért ne csinálj ebből rendszert.

Na, most hogy már mindenki tudja, hogy milyen széles skálán mozoghat, ha Facebook posztokról van szó, a cikksorozat következő részében megmutatom, hogy építheted fel a legegyszerűbben a social content calendarodat.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan szereztünk 5 920 000 Ft értékű leadet egy landinggel? [Esettanulmány]
Következő cikkA legkisebb ellenállás törvénye a szövegírásban és a storytellingbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

Milyen tartalommal optimalizáld 404 hibaoldalad?

Te tudod egyáltalán, hogyan néz ki a 404-es oldalad? Valószínűleg ugyanúgy, mint mindenki másé: a

Elolvasom »

A Hook-modell: eszközöd egy saját közösség felépítésére (és fenntartására)

A közösségépítés az újkori marketinged legerősebb fegyvere. Szóltunk már róla, mennyire jelentős tényező ez: az

Elolvasom »

Joe Pulizzi: „elfelejthetnénk végre a branded contentet?”

A Chief Content Officer Joe Pulizzi szerkesztői jegyzetben rendet tesz a fejekben, és magyarázza, hogy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.