A sikeres és hasznos facebookozás alapvető feltétele, hogy változatos és hasznos tartalommal szolgáld ki a követőidet. Nincs annál bosszantóbb érzés, amikor üveges tekintettel nézed a monitort, pörgeted az egeret, de mégsem jut eszedbe semmi, amit kirakhatnál.
Szerintem az amatőrnek ihlet kell, a profinak pedig határidő, ezért mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy pillanatnyi áramszünet miatt ne vagy esetleg késve menjen ki egy poszt.
Éppen ezért használjuk azokat a segédleteket, amelyeket az évek során a tapasztalataink, valamint a releváns szakmai tartalmak véget nem érő fogyasztásának köszönhetően állítottunk össze. Ezeknek hála mindig jó posztokat tudunk kirakni a céges Facebook-profilokra, és ez meg is látszik az eléréseken és a felhasználói aktivitáson.
Legutóbb azt mutattam meg, hogy milyen sokféle tartalom közül válogathatsz, ha csak a vizuális elemekre fókuszálsz. Ezúttal megmutatom, hogy mit érdemes kiraknod, ha szövegre vagy hangra éheznek a követőid.
Azt azért nem árt leszögezni már a legelején, hogy bár valóban jól mennek a képek, videók, GIF-ek, tehát az egyszerű, gyorsan dekódolható posztok a közösségi hálón, de csak vizuális tartalmakkal dolgozni nem jó ötlet.
A felhasználók szeretnek olvasni, szeretnek vitatkozni a posztolt cikkek és blogposztok alatt. Ha olyat olvasnak, ami nagyon közel áll a saját világnézetükhöz, véleményükhöz, akkor bizony előszeretettel osztják meg az ismerőseikkel. Ennél jobb ajánlólevél aligha kell, arról már nem is beszélve, hogy minden like, minden komment, mindent megosztás csak fokozza a posztjaid eléréseit.
Ezekről lesz szó a következőkben, hogy teljes legyen a Facebook posztolási segédleted:
- szöveges tartalmak
- hírek
- blogposztok
- podcast
- más felhasználó sikeres tartalma
Erre gondolok, amikor a szöveges posztokat magasztalom
Idézetek – egyszerű beszerezni, hiszen nálad bölcsebb, okosabb, viccesebb vagy éppen pihentebb emberek már megmondták a tutit, a te feladatod, hogy olyan idézeteket használj, amelyeknek aktualitása van vagy valamiért releváns a szolgáltatásodnak.
Szánj rá pár órát a lista összeállítására, amit lehetőleg tematizálj, hogy könnyedén megtaláld akár hónapokkal később is a neked éppen leginkább megfelelő idézetet.
Nem kell megijedned, holnaptól nem szükséges minden jó idézetet felírnod a noteszodba, amit olvastál vagy hallottál. Az internet hasznos dolog és csak arra vár, hogy használd az ott felhalmozott tudást:
Magyar nyelvű idézetes portálok:
https://hu.pinterest.com/explore/id%C3%A9zetek-948192800438/
Mindez angolul:
Csak győzd kiválasztani a legjobbakat. Ha megengedsz egy jó tanácsot, ellenőrizd le, hogy valóban úgy és az mondta-e a citált sorokat, akiknek az adott oldal tulajdonítja, nehogy rád égjen, hogy valótlant posztolsz.
Kérdések – jól nevelt ember válaszol, ha kérdezik, no és valamiért sokan ellenállhatatlan vágyat éreznek, hogy szinte mindenről véleményt nyilvánítsanak a Facebookon. Ebből remek beszélgetések és viták alakulhatnak ki, ami neked csak újabb eléréseket és újabb kommenteket jelent.
Ne vidd túlzásba, de havonta egy kérdés bőven elfér.
Testimonialok – a pozitív visszajelzések megunhatatlanok, emellett tökéletesen építik a márkádat is. Ne ijedj meg attól, ha egy követőd pozitívan nyilvánul meg a termékedről, kérdezd meg, hogy felhasználhatod-e a véleményét, 10-ből 9-en örömmel fognak igent mondani.
Igen, azért írtam, hogy ne ijedj meg, mert sok cég ilyenkor túl szerény: inkább nem kérdezi meg a felhasználót, hogy az idézetet használhatják-e.
„Kiegészítős” posztok – valamiért ezt is szeretik a felhasználók, de nem is olyan meglepő ez, hiszen van benne egy csipetnyi játékosság, és ha ügyesen szövegezed a posztjaidat, akkor a követőid vágyaival is játszhatsz picit.
Több mint kétszer annyi hozzászólást ért el így a Live Nation, mint ahány like-ot kaptak erre a posztra.
Könnyítsd meg a követőid dolgát és legyél te az iparági médiafigyelő
Az online hírfogyasztás megváltozott. Ahogy korábban a reggeli kávé mellé kihajtogatott újságot felváltotta a kezdőlapnak beállított kedvenc hírportálunk, úgy nemsokára annak is szemtanúi lehetünk, ahogy a Facebook egyeduralkodó lesz a hírelosztásban.
A felhasználók több mint harmada már ma is a különböző közösségi oldalakról kattint tovább egy-egy érdekesebbnek gondolt cikkre.
Hírportálok cikkeinek megosztása – a Facebook tökéletes terep a cikkek megosztására, és ha olyat olvasol máshol, ami a célcsoportod számára is érdekes lehet, akkor egyáltalán ne riadj vissza attól, hogy közzétedd.
Ha nincs még blogod, legyen. Ha van, akkor használd!
A közösségi média tartalommarketingje ott kezdődik, hogy van blogod és azon rendszeresen publikálsz.
Hetente kétsze jelentkezz friss tartalommal. Ez rögtön heti 2 Facebook-posztot is ad.
Saját blogposzt – ez a legjobb. Ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy nincs értelme a bejegyzések kiemelésének, mert nincs közvetlen haszna. Marhaság, hiszen minél több emberhez eljut a posztolt saját cikked, annál többen kattintanak rá, és ha nem is keresel rajta azonnal pénzt, hosszú távon megtérül.
(Bár az tény, hogy lehetőleg ne a hírfolyamból emeld ki a bejegyzést, hanem a hirdetéskezelőből. Több opciót kapsz, pontosabban célozhatsz stb.)
Te is látod a számokat, én viszont láttam, hogy a többi poszt, amit nem emeltünk ki, 500-700 eléréssel és 20 körüli lájkkal ment. Boostolni jó.
Szólj a híveidhez!
Podcast – alig van annál egyszerűbb, mint hogy rányomok egy adásra a neten és csak hallgatom. Kocsiban, buszon vagy edzés közben, bárhol fogyasztható. Persze ezt is a saját felületeden fogod publikálni, de kötelező utána Facebookon (is!) terjesztened.
Erre is mehet a kiemelés, sőt idővel újra is posztolhatod, ezzel is löksz egyet a statisztikán.
Tudod, hogy mit kell csinálni, ha más felhasználók posztolnak egy nagyot?
Na, mit?
3 opciód van:
- Duzzogsz a géped előtt és megfogadod, hogy te többet, jobbat és szebbet fogsz holnaptól posztolni?
- Azonnal írsz valami nagyon frappánsat és jól megmutatod?
- Higgadtan felülsz te is a sikervonatra: meghagyod a jó posztodat akkora, amikor jobban tudsz érvényesülni?
Remélem, hogy te is a 3-ast jelölnéd meg, hiszen ez a legjobb, amit ilyenkor tehetsz.
Nincs abban semmi rossz, ha más felhasználók posztját osztod meg, amíg nem ez a napi vagy heti rutin. A felhasználók soha nem a versenyt látják az üzleti Facebookot orrvérzésig toló konkurensek posztjaiban. Ők a közösségi hálón szörfölnek, ahol mindenki jó fej és érdekes, nem kell elrontani a kedvüket.
Te nem csinálsz mást, amikor megosztod más nagyon sikeres tartalmát, mint lenyúlsz az apróért. Nem fogsz annyit kaszálni rajta, mint az ötletgazda, de legalább ingyen kaptál tartalmat és pár lájkot, valamint 1-2 új átkattintót azért te is elkönyvelhetsz az akcióddal.
Itt jöhet bármilyen jellegű poszt, amikről eddig szó volt, a lényeg, hogy azért ne csinálj ebből rendszert.
Na, most hogy már mindenki tudja, hogy milyen széles skálán mozoghat, ha Facebook posztokról van szó, a cikksorozat következő részében megmutatom, hogy építheted fel a legegyszerűbben a social content calendarodat.
Show More