Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

[Esettanulmány] Hogyan szereztem Instagramon 2593 követőt teljesen ingyen és alig 2,5 hónap alatt?

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Ingyenes, közösségi média
  • Címkék: Instagram

Még 2016 szeptemberében vettem részt egy online marketing képzésen, ahol arra tanítottak, hogyan építsünk fel ingyenesen közösséget és csatornákat kifejezetten az USA-ra célozva.

Már a tréning alatt ihletet kaptam a témára – az előadó folyton a csivavákat emlegette. A német dogokra kezdtem alapozni a bizniszt. Sejtettem, hogy most még könnyebb az Instagramon követőket szerezni, mint például Facebookon (hiszen kevesebben használják), ám az eredmények még így is megleptek.

Hogyan állapítottam meg, hogy van értelme vele foglalkozni? (Avagy hogyan kutasd le egy réspiac potenciálját)

Először is beírtam a Google Trends felületére: great dane. Ez a német dog (vagy ahogy itthon ismerik, dán dog) angol neve. Leszűkítettem a keresést csak az USA-ra, és először az elmúlt 1 évet néztem, majd az elmúlt 5 évet. Elég magas, állandó értéket láttam, így ezt jónak értékeltem.

Aztán rákerestem a Google Adwords kulcsszótervezőjében a „great dane” kifejezésre. 450 000 keresés/hó eredményt kaptam. Úgy láttam, ez elég lesz ahhoz, hogy érdemes legyen vele foglalkozni.

Ezután megterveztem a buyer personámat: olyan 25–45 év közötti hölgyek, akik az USA területén élnek, és van már ilyen kutyájuk vagy terveznek ilyet venni (tehát érdeklődnek a fajta iránt), vagy csak nagyon vágynak rá. Ezek a nők valószínűleg nem csak kutyaként, de családtagként, esetleg gyermekükként, gyermekpótlóként gondolnak a kedvencükre.

Ide tartozik, hogy valószínűleg jól keresnek, hiszen ennek a fajtának a „fenntartása” meglehetősen költséges, már a jobb minőségű kölykök ára is bőven 1000$ felett van, nem beszélve az etetésükről.

Mivel az Instagram a Facebook tulajdonában van, ezért a Facebook Audience Insightsban beállítottam a meghatározott kort, lakóhelyet, érdeklődési kört. Az itt látott számok szintén megerősítettek abban, hogy jó irányban gondolkodom.

Ezután Instagramon is megnéztem a #greatdane hashtagre a bejegyzések számát, bőven 2 millió felettit találtam. Úgy gondoltam, ez is jó.

Az volt a célom, hogy egy olyan portált hozzak létre a fajta tartóinak és kedvelőinek, ahol minden hasznos és érdekes információt megtalálhatnak: kezdve a német dog sztenderdjétől a belső tulajdonságokon át az örökbe fogadható és megvásárolható kutyákig. És mellesleg van mellette webshop is.

Azt akartam elérni, hogy annyi információt kapjanak, amennyit csak lehet. Azt akartam, hogy olyan elköteleződést váltsak ki, hogy ne nézzék meg máshol az árakat, és eszükbe se jusson máshonnan vásárolni.

Létrehoztam a Facebook-oldalt és az Instagram-fiókot

Ugyanilyen nevű Facebook-oldal már létezett, így írtam a tulajdonosnak, hogy megvenném, de nem reagált. Ezért az egyért lettem volna hajlandó fizetni, hiszen egyből egy több mint 6000 fős közösséghez jutottam volna hozzá. Így létre kellett hoznom egy újat, majd megcsináltam az Instagram-fiókot is.

Facebookon egyelőre nem akartam aktív lenni, az Instán viszont még lövésem sem volt, hogyan kezdjem el, honnan szerezzek tartalmat.

Eleinte azt terveztem, hogy majd a saját kutyámról teszek fel képeket és videókat. Mivel még alig voltak követőim, ezért nagyon-nagyon kevés lájkot kaptam, hozzászólást pedig egyáltalán nem.

Elvetettem ezt az ötletet – nemcsak azért, mert mindenki legalább hasonló kutyát szeretne látni az övéhez, hanem azért is, mert kevés interakciót váltottak ki a képeim.

Hogyan szereztem követőket? (Kezdeti stratégia)

Instagramon elkezdtem megfigyelni, mit csinálnak a nagy fiókok tulajdonosai. Kigyűjtöttem, hogy milyen hashtageket használnak, és tanulmányoztam, milyen fotókat tettek fel és honnan szerezték őket.

Ez alapján már kialakult bennem egy kép arról, hogy úgynevezett „repost account”-ot fogok létrehozni. Ez annyit tesz, hogy a már Instán lévő képeket tettem fel újra a saját fiókomba.

Laptophoz kerestem alkalmazást vagy weboldalt az újraosztáshoz. Fontos volt, hogy ingyenes legyen, így a Gramblrt választottam.

A követőkhöz vezető út döccenőkkel volt tele

Azt gondoltam, hogy ha majd ugyanazok a képeket teszem fel, ami a nagyoknak is bevált, akkor az majd nekem is jó lesz. Nem így lett. A meglévő néhány száz követőm egyből kiszúrta a másolást, és nagyságrendekkel kevesebb lájkot kaptam, mint a nagy fiókok ennyi emberre levetítve.

Ezért megint stratégiát váltottam, és elkezdtem követni olyan – akár egész kicsi – fiókokat is, ahol nekem tetsző képeket találtam. Már nem utaztam arra, hogy hány lájkot kaptak a képek. Egyszerűen azt feltételeztem, hogy ami nekem tetszik, az majd a követőimnek is fog, hisz ugyanúgy állunk a kutyushoz.

Ekkorra már 2016 decemberét írtuk, és szenteste 352 követőm volt. A karácsony jó ürügyet adott arra, hogy érdekes, kedves vagy épp vicces képeket tegyek fel, és ekkor léptem át az első mérföldkövet: megkapta a képem a 100 lájkot.

Ezután igyekeztem kitapasztalni azt, hogy mikor posztoljak. Egy hétig csináltam ezt, hogy lássam, melyik időpont lehet a legmegfelelőbb. Figyelnem kellett az időeltolódásra is. Ezek alapján a reggel fél hat – hat óra közötti időpont, illetve az este 6 óra körüli időpont felelt meg leginkább (magyar idő szerint).

Világossá vált, hogy ha jó képet sikerül feltenni és sok interakció érkezik, akkor az Instagram több embernek megmutatja (függetlenül attól, hogy mikor jelent meg a kép a fiókomban).

Azt is észrevettem, hogy ha elkezdem követni a nagy fiókok követőit, akkor ők visszakövetnek. Ezt eleinte naponta egyszer csináltam.

Láttam azt is, hogy a nagy fiókoknál jóval alacsonyabb a követettek száma, mint az őket követőké, így elkezdtem keresni applikációt vagy weboldalt, ami megmutatja, kik nem követtek vissza. Először a Websta.com oldallal próbálkoztam, de ennek hatására az Instagram folyamatosan felfüggesztette a fiókomat. Mást kellett találnom.

Androidon rákerestem az „Instagram followers” kulcsszókombinációra, és a Follow Cop alkalmazást töltöttem le. A használata bevált, már szinte csak azokat követem, akik engem is visszakövetnek. Később megvettem a Pro szolgáltatásukat is, hogy gyorsabb legyek. IOS-en ez a Followers alkalmazás.

Növekedési időszak

2017. január 20-án elértem az 1000 fős követőtábort. Eleinte az Iconosquare oldalon figyeltem a növekedést, de ebből csak a 14 napos ingyenes lehetőséget használtam, mert még a projekt elején eldöntöttem, hogy csak és kizárólag ingyenes vagy nagyon-nagyon olcsó eszközöket fogok igénybe venni.

Amint letelt a 14 napos időszak, létrehoztam egy excelt, ahova minden reggel beírom az előző napi értékeket.

2017. február

A követők számát ebben az egy hónapban 1417 fővel tudtam megnövelni. A képek összesen 18 200 lájkot kaptak, a diagramban a sárga oszlopok a reggeli posztok, a zöld oszlopok a délutáni posztok eredményei.

A számokat látva úgy döntöttem, hogy heti 10%-os növekedést akarok produkálni – mindig az előző héthez képest. Azt akartam elérni, hogy 2 hónap alatt megduplázzam a követők számát. Ehhez szükség volt nagyon jó képekre (a videók az én fiókomban nem váltak be), illetve a követők folyamatos szerzésére. A növekedés így zajlott:

  • január 30. – február 5.: 13,46%-os követőszám-növelés
  • február 6. – február 12.: 34,81%-os növekedés az előző héthez képest (köszönhetően a két nagyon jól sikerült képnek)
  • február 13. – február 19.: 11,84%-os növekedés az előző héthez képest
  • február 20. – február 26.: 19,2%-os növekedés az előző héthez képest

2017. március

Márciusi heti növekedés:

  • február 27. – március 5.: éppenhogy 10% felett van, 10,42%
  • március 6. – március 12.: nem sikerült elérni a 10%-ot (9,58%) lett

Március 5-e körül nagyon sok munkám volt, ezért lettek ezek a számok. Felfüggesztettem az eddigi stratégiát ebben a pár napban, nem követtem új embereket a visszakövetés reményében. A gyengébb képek és a követések elmaradása az oka szerintem a növekedés visszaesésének.

Konklúzió

Ahhoz, hogy tudjam tartani a heti 10%-os növekedési célt, már nem elég naponta 1-szer követni embereket – többször kell.

Nagyon fontos, hogy megtaláljam azokat a képeket, amelyek a követőimnek remélhetőleg tetszenek. Inspirációt adnak a nagy és sikeres fiókok, de majmolni őket nem szabad.

A céljaim között most már az interakciók kiváltása is szerepel. Ezt úgy érem el, hogy megkérem a követőimet, mondják el véleményüket: „Let me know what do you think”.

Már a lájkok számának növelése is jó, hiszen így új követőket is elérhetek, sőt bekerülhetek a legjobb 9 tartalom közé. Erről is készítettem képernyőfotót, ez a szombat reggel 7 óra 29 perckor feltett képem:

Az Instagram algoritmusa – még – máshogy működik, mint a Facebooké. A posztok sokkal több emberhez jutnak el organikusan, ez a kép pl. eddig 2161 embert ért el, ebből 465 lájk és 5 hozzászólás született. 7 alkalommal mentették le.

Erről a fiókról szól az esettanulmány.

És végül: elértem a célközönségemet? A válasz egyértelmű igen.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMi a szöveged célja? [videó]
Következő cikkA tökéletes termékoldalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan írj szakmai és részletes anyagokat? (7 konkrét tipp)

A blogbejegyzések többségénél megfigyelheted, hogy csak az alapokat érintik. Elmondják azokat a pontokat és érveket,

Elolvasom »

Honnan szerezz képeket a bejegyzéseidhez?

Általános probléma a képkeresés a bejegyzésekhez. A többség számára ez csak nyűg, pedig egy jól

Elolvasom »

„Az algoritmusok háborújának kellős közepén vagyunk” – Interjú Jeff Bullasszal

2009-ben Jeff munkanélküliként elhatározta, hogy hajnaltól reggelig minden nap tartalmat készít majd, hogy elmondja véleményét

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.