Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 5 perc

Hogyan szereztünk 5 920 000 Ft értékű leadet egy landinggel? [Esettanulmány]

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Esettanulmány, Hogyan készítsek olyan landingoldalt, amely elad?
  • Címkék: esettanulmány, landing page

Szép összeg, ugye?

Ha jól rakod össze a terméked és jól írod meg a landing page-t, akkor annyi leadet szerezhetsz, amennyit már alig tudsz kiszolgálni. Sokkal édesebb probléma a kapacitásbővítés, mint a (kkv-knál gyakrabban előforduló) rossz kampány miatti kevés lead (következésképp kevés deal, azaz megállapodás).

A cikkben egy 2,4%-on konvertáló landinget veszünk át, amellyel 185 000 Ft-os szolgáltatást adtunk el – a termékfejlesztéstől a landing felépítéséig mindent megkapsz.

Az eredmények és a csomag

2,4%-os konverziót látsz 1315 látogatónál.

Ez a benchmarknál jobb ugyan, de nem lehetünk maradéktalanul elégedettek (elkényeztettük magunkat 10% fölötti saleskonverziókkal). A másik oldal viszont az, hogy a magyar piacon drágának számító szolgáltatást adunk el, tehát mégis mosolyoghatunk.

Mindezek elérésére Facebookon költöttünk 4720 Ft-ot, illetve kiment egy hírlevél.

2 szolgáltatást érhet el a látogató az oldalon: egy 185 000 Ft-os landinget, illetve egy 285 000 Ft-os sales funnelt. Ez utóbbihoz jár már e-könyv és pár hírlevél, természetesen az e-könyv tördelve, a landing szöveggel, dizájnnal és fejlesztéssel feltöltve – élesítésre készen. (Mindegyik ár nettó.)

A harmadik opció viszont érdekes: „Még nem tudom, beszéljünk előbb”. Ezt a leadek 81%-a választotta (26 ember), 6 ember pedig már konkrét elképzeléssel jött (landing vagy sales funnel).

2 okból is engedélyeztük a bizonytalan konverziót:

  1. Nagy elköteleződésnek számít a projekt, ergo várható, hogy sokan még határozott elképzeléssel is inkább átbeszélnék előtte, és rugalmasan kiválogatják majd, ami kell nekik (tehát rugalmasabbá tettük a csomagokat is).
  2. Valószínűleg megmentettünk így konverziót – ezzel a puha opcióval jelentkezhet az is, aki még nem tudja, még bizonytalan, még beszélgetne. Ezt nem tudhatjuk biztosan, de valószínűleg egy részük lepattant volna, ha nincs ez az opció.

Bár 285 000 Ft-os csomag is volt (és rendelték is), én konzervatívan csak a 185 000 Ft-os leadértékkel számoltam ki az eredményt: 5 920 000 Ft értékű lead.

A termékfejlesztés

Kis háttérsztorit adok, melynek a tanulsága ennyiben összefoglalható: mindig figyelj a piacodra – és ha kell, változtass a szolgáltatásaidon.

Amíg még nem épült ki a szövegírói piac Magyarországon, addig kilóra adhattuk a szöveget: rendeltél egy landinget, megírtuk a szöveget, elküldtük neked és mindenki boldog volt. Ugyanez igaz volt a blogokra, hírlevelekre, termékleírásokra és minden egyébre.

Azonban a piac megváltozott: egyre tudatosabbak a vevőink, tágabban pedig az egész piac. Ez azt jelenti, hogy teljesebb szolgáltatást kell adnunk, például az egész landinget.

Ezzel a munkánk egyik méregfogát kihúzzuk: a mai napig tudunk olyan szövegekről, amiket megírtunk, szakmailag kiválók, szinte biztosan magas konverziót hoztak volna az ügyfélnek… de nem használták fel őket. Talán nem volt ideje az ügyfélnek, talán nem gondolta ezt komolyan, talán nem tetszett neki a szöveg (ami a legutolsó érv, mert az ügyfél ügyfelének írunk). Bármi is az ok, az biztos, hogy ha nem használja fel, akkor nem érhet el vele bevételt, így pedig nem rendel legközelebb, tehát romlik a piacunk – illetve a szövegíró lelkének sem tesz jót, ha nem használod fel az anyagát.

Ez az elmélet.

A validációt az hozta el, hogy tucatjával kaptuk az évek során az e-maileket, hogy dizájnt csinálunk-e, fejlesztést csinálunk-e stb. – tehát a piaci igény valós.

Ezért hát összeraktunk 2 nagyobb csomagot, amelyekbe a leggyakrabban kért fejlesztéseket és rendelt csomagokat beleraktuk úgy, hogy a cucc teljes legyen és kampányra kész.

Hogyan árazz?

A második feladatunk az volt, hogy egységárat kalkuláljunk a saját munkánkra, illetve az alvállalkozóknál is elérjük ugyanezt.

Ez azért trükkös, mert nem 1 kiló kávéról beszélünk, ami mindig 1 kiló kávé lesz (és legföljebb valami természeti katasztrófa vagy nagyon megborult tőzsde befolyásolja érdemben az árat) – hanem bele kell építenünk a bonyolultabb projektek megnövekedett óradíjának a kockázatát. Egészen más egy egyszerű termékre landinget írni, mint egy összetett szoftverre (például), ahol a termék megismerése elvisz annyi időt, mint az egyszerű terméknél a teljes megírás.

Ez nemcsak minket érint, hanem nagyjából minden szolgáltatót.

A megoldás két részből tevődik össze: egyrészt olyan árat kalkulálsz, amelyben van egy kis mozgástered, de nem bünteted az egyszerű projekteket sem (tehát nem az egyszerű projekttel fizetteted meg a bonyolultabb projektek kockázatát) – ehhez ismerned kell, hogy melyik projekt hány órát visz el, majd megtalálnod az egészséges kompromisszumot valahol középen.

A megoldás másik fele, amit az árazással egyszerre alkalmazz: olyan csomagokat készíts, ahol az egyszerűbb projektek gazdái inkább az olcsóbbat választják, a komplexebbeket pedig a drágább felé tereled.

A landing elemzése

Itt találod a kommentár nélküli verziót (új lapon nyílik a kép).

Nézzük azt a képet, amiért eredetileg a cikkre kattintottál: a teljes oldal elemzését. (Kattints a képre, és nagyban megnyílik új lapon.)

A következő landingedhez használd ezt az elemzést, hogy magasabb konverziókat érj el.

Készítettél egy sikeres landinget? Oszd meg velünk kommentben!

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan menedzselj egy YouTube-csatornát?
Következő cikkPosztolási segédlet a sikeres Facebook-jelenléthez – közösségi marketing 3. részKövetkező

Ezeket olvastad már?

Tegeződj vagy magázódj?

Kampányszöveget írsz, esetleg a hírleveled szövegezed vagy a blogcikkedet csinosítod, és jön az örök kérdés:

Elolvasom »

Így hirdettek ti (mobilon), avagy hirdetéselemzés egy PPC-s szemével

A mobilról indított keresések és munkamenetek aránya évek óta dinamikusan nő, viszont a PPC kampányok

Elolvasom »

Amit a Metallica taníthat neked a termékbevezetésről (kampánytervvel)

Hosszú, hektikus előjáték után elnyújtott orgazmus – ilyen a termékbevezetés, ha a Metallica csinálja. De

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.