A múlt héten a céges weboldal kapott egy egyedi 404-es hibaoldalt. Ezt azok látják, akik véletlenül már megszűnt aloldalra kerülnek vagy más módon olyan lapra, amely már nem létezik. A humoros aloldal végül is egy hibát kezel: a célját meg nem találó látogató nem lepattan az oldalról, hanem igyekezzük átterelni ide, a marketingszöveg-írással foglalkozó blogomra. Ebben a pillanatban is tucatjával érkeznek innen az emberek.
Ha ide kattintasz, akkor látod, hogy az adott oldal elköltözött. Ez az új hibaoldalt osztotta meg most közel harmincezres Facebook-oldalán a Social Times. Az átkattintók közül ebben a percben is hatan-heten vannak az oldalon, néhányan föliratkoztak a jobb oldalon látható ingyenes tanulmánnyal kecsegtető hírlevél-listára is.
Alapvetően az, ha egy látogatónk 404-es (nem létezik típusú) hibaoldalra jut, az rossz hír, mert nem talál valamit, amit keres. Az, hogy mi ide körülbelül ezerforintos költségből egy kedves képet tettünk és igyekszünk nem elveszíteni a látogatót, hanem visszacsatornázni az oldalba, igazából egy nagyon egyszerű lépés. Ezzel a képpel pedig egy kicsit tartalommarketing is: ha nem lenne humoros vagy könnyed, nem jut el ennyi emberhez.
Érdemes ezért az efféle apróságokkal is törődni, és mindig arra szegezni a tekintetünket, amiről könnyű a monitort meredve megfeledkezni: a weboldalunkat és minden tartalmunkat hús-vér, valódi embereknek készítjük, épp olyanoknak, mint mi magunk. Szórakoztassunk értékesítés helyett – ennyi a nagy trükk, amelyet a marketingguruk így-úgy magyaráznak, ha a content marketingről van szó.
Show More