Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 19 perc

Így csempészd a márkád ízét a márkakommunikációdba – útmutató, 2. rész

  • Szerző: Pusztai Ádám
  • Kategóriák: Márkaépítés

Az előző bejegyzésben megalapoztuk a márkakommunikációnkat. Egészen odáig jutottunk, hogy meghatároztuk, mi fontos a márkánk számára (alapértékek), és már tűkön ülsz, hogy ezt pontosítsd és megoszthasd a követőiddel — gondolom.

A harmadik és negyedik lépésben pontosítani fogod az alapértékeidet (az úgynevezett alapérték-mondatokkal), utána pedig kitalálod, hogy hogyan kell ahhoz „hangoznod”, hogy ezeket az alapértékeket önkéntelenül is rád címkézzék a követőid.

3. lépés: mit jelentenek az alapértékeid? (Alapérték-mondatok)

Mire eddig a lépésig eljutsz, már megvannak az alapértékeid. Ezek azok az irányelvek, amik befolyásolják a viselkedésed és a kommunikációd, de van velük egy kis probléma.

Az alapértékeid jelenleg főnevek. Az például, hogy a céged alapértéke az innováció, mit jelent? Milyen a céged, amikor innovációskodik? Hogyan viselkedsz te, amikor az innováció jár a fejedben?

Az említett probléma az alapértékekkel az, hogy a jelenlegi formájukban hangzatos lufik: látszólag nincs bennük semmi. Meg kell töltenünk jelentéssel, vagyis le kell írnunk, hogy mit jelent számunkra az adott alapérték. Ezeket a leírásokat hívom alapérték-mondatoknak.

Az alapérték-mondatok

Az alapérték-mondatok a korábban kiválasztott alapértékeidet magyarázzák el 1-3 mondatban. Ezek a magyarázatok kettős célt szolgálnak: egyrészt a követőidnek segítenek megérteni, hogy mit jelentenek az alapértékeid, másrészt pedig abban segítenek, hogy te és a munkatársaidat konzisztensen tudjatok viselkedni és kommunikálni. 

Ha bármikor kétséged van, hogy hogyan dönts például egy vásárlóddal kapcsolatos helyzetben, vagy ha épp trollkodnak a csoportodban, akkor így gyorsabban tudsz dönteni.

A Kollektívánál például így néznek ki ezek a mondatok:

AlapértékAlapérték-mondat
GyakorlatiasságA miértekre és a konkrét hogyanokra is kíváncsiak vagyunk. Ha valamihez nem találunk követhető útmutatót, akkor készítünk. Ha magyaráznunk kell, akkor egyszerű lépésekre bontjuk.
HumorA humor egyszerű eszközeit használjuk a külső és belső kommunikációnkban. Nem mesélünk vicceket, nem standupolunk. A cél inkább a mosoly, mint a harsány röhögés.
SzakértelemA döntéseink és véleményünk szakmailag megalapozottak. Folyamatosan teszünk azért, hogy pontos és releváns értéket adjunk másoknak.
KözösségA jó ötletek gyűjtik a jó embereket. Megtanultuk, hogy mekkora értéke van a kapcsolatoknak és a segítségnek – amit mi kaptunk másoktól, azt szeretnénk továbbadni.
TanulásHa nem értünk valamit, vagy kíváncsiak vagyunk valamire, akkor kérdezünk, utánanézünk, elolvasunk, megbeszélünk. A cél az, hogy honlap jobbak legyünk, mint ma.
SokoldalúságHa igazán kiválót akarunk alkotni, akkor a gamification és a viselkedéstervezés mellett ismernünk kell a kapcsolódó területeket is (marketing, UX, oktatás…). Ha ott értjük a miérteket, itt tudni fogjuk a hogyanokat.
HitelességEzekhez az alapelvekhez akkor is tartjuk magunkat, ha éppen senki sem látja, hogy min dolgozunk. A véleményünket pedig mindig vállaljuk.

Mire figyelj a megfogalmazásnál?

Ha végignézed a fenti magyarázatokat, akkor láthatod, hogy mindegyik tartalmaz legalább egy konkrét cselekvést. Például a gyakorlatiasságnál: „Ha magyaráznunk kell, akkor egyszerű lépésekre bontjuk”.

Ha olvastál már tőlem bármilyen magyarázóanyagot vagy útmutatót (márpedig olvastál 🙂 ), akkor tudod, hogy gyakran pontokba gyűjtöm, hogy milyen lépéseket kell megtenned. Ebben is a gyakorlatiasság mint alapérték jelenik meg nálam.

Arra érdemes figyelned, hogy legyen általános és konkrét része is ennek a magyarázatnak. Az általános azért kell, hogy megértsék az alapértéket, a konkrét pedig valójában példával szolgál, hogy könnyebben elképzeljék a valóságban.

Hogyan írd meg?

Én három lépésben írtam meg a Kollektíváét.

  1. Inspirációként mindegyik alapértékhez kerestem 2-3 idézetet. Például a gyakorlatiassághoz ezt tettem: Mindent annyira egyszerűen csinálj, amennyire csak lehetséges, de ne egyszerűbben. (Albert Einstein). Ráhangolódásnak nekem nagyon bejött.
  2. Mindegyik alapértékhez felírtam 5-6 aktív cselekvő mondatot, miszerint az adott alapértékemet akkor „látják” rajtam, ha így vagy úgy cselekszem. Ezek rövid, egyszerű mondatok általában (de legalább is törekedni kell rá, tudod, az érthetőség miatt).
  3. Az így összegyűjtött cselekvő mondatokból kiválasztok egyet-kettőt, és egy általános, leíró mondatot teszek még mellé (azért, hogy ne csak példákat lássanak, mert lehet, hogy rossz következtetésre jutnak belőle). Ettől függetlenül az összes ilyen mondatot megtartom, belső használatra (később még jól fog jönni).

 A gyakorlatiasság példáján keresztül:

  1. Itt az Einsteines idézet.
  2. Befejeztem ezt a mondatot: „Onnan tudod, hogy gyakorlatias vagyok, hogy…”. Ilyen befejezéseket írtam: ha valamihez nem találok útmutatót, akkor írok egyet, vagy ha magyaráznom kell valamit, akkor egyszerű lépésekre bontom.
  3. A gyakorlatiasság általában azt jelenti nálam, hogy a  dolgok miértjére és hogyanjára is kíváncsi vagyok.

Extra ötlet

Én az eddig elvégzett munkámat fogtam és kitettem a honlapunkra, bárki elolvashatja. Itt találod meg: https://kollektiva.eu/kuldetes/

Ezeken a felületeken biztosan meg fogom osztani:

  • a Facebook-csoportomban a linket egy leírással;
  • Instagramon 1 alapérték+magyarázat megy 1 posztban;
  • hírlevélben kimegy a link és magyarázat arról, hogy miért tartom fontosnak a küldetés megfogalmazását és nyilvánossá tételét;
  • és persze a honlapomon egy külön oldalra kiírtam, ezt a blogbejegyzésekben is linkelhetem.

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkE-mail-marketing szteroidokon, avagy így csinálj pénzt az inboxból
Következő cikkÍgy hiteti el veled az agyad, hogy jó döntést hoztálKövetkező

Ezeket olvastad már?

Esettanulmány és interjúk a Burda-ügy margójára: meddig terjed a márkák felelőssége, ha gyerekek szerepelnek a reklámban?

A március 15-i hosszú hétvége egyik legnagyobb figyelmet kapott témája a Burda Magazin szerencsétlen szóválasztása

Elolvasom »

A PR-cikk és a sales funnel: 10 módszer, amivel a hatékonyságát mérheted

Mindig is azt vallottuk, hogy mérés nélkül bármilyen marketingtevékenység féllábú óriás – nincs ez másként

Elolvasom »

NetPincérből foodpanda: kollégiumi szobából a nemzetközi quick commerce-ig (esettanulmány)

Nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt 1,5-2 évben alaposan felgyorsultak az események a foodpanda

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.