Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Mi az a negatív SEO és hogyan védekezz ellene?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Ingyenes cikk, Keresőoptimalizálás

Belevágnál a keresőoptimalizálásba, de fogalmad sincs, hol kezdj hozzá? A SEO sokrétű és bonyolult folyamat, amire nem véletlenül épülnek teljes ügynökségek. Cikkünkben bemutatjuk a SEO alappilléreit, hogy mik a negatív SEO ismérvei és milyen hatással lehet ez a honlapodra, illetve kitérünk arra is, hogyan lehet jól csinálni a keresőoptimalizálást SEO ügynökséggel vagy anélkül. 

A keresőoptimalizálás elengedhetetlen, de nem mindegy, hogy csinálod!

Azt nem vitathatjuk, hogy minden vállalkozásnak szüksége van egy hatékony marketing stratégiára üzleti céljainak elérése érdekében. Csakhogy a fizetett hirdetéseken túl ennek részét kell képezze a keresőoptimalizálás is. Ha nem foglalkozol a SEO-val ugyanis könnyen lemaradhatsz azoktól a versenytársaidtól, akik igen. Márpedig hosszú távon mindenkinek szüksége lesz erre az „ingyenes” forgalomnövelő technikára. 

Egy keresőbarát honlap ugyanis azáltal, hogy a Google találati lista élén helyezkedik el, hozzájárul az organikus látogatók számának növeléséhez. Ehhez egyrészt meg kell felelnie a Google algoritmusainak is, másrészt azonban nem hagyhatjuk figyelmen a felhasználók igényeit sem. A SEO alappillérei ebben tudnak segíteni.

A SEO alappillérei

Technikai SEO

A technikai SEO a weboldal optimalizálásának egyik alapvető eleme, amely annak technikai aspektusaira összpontosít, hogy a keresőmotorok könnyebben indexeljék és rangsorolják azt. A technikai SEO alá tartozik az oldalsebesség optimalizálása, a HTTPS, vagyis biztonságos kapcsolat garantálása, az oldaltérkép, robots.txt fájl, valamint a strukturált adatok használata is. Érdemes az elsők között kezelni a 404-es hibákat és gondoskodni az URL struktúra optimalizálásáról. Csak, hogy néhány fontos lépést említsünk. 

On-page SEO 

Az on-page SEO, ahogy a neve is mutatja a weboldalon található tartalmak optimalizálását takarja. Ez a technikai SEO beállításokon túl már egy alapos kulcsszókutatást is igényel, ami alapján meghatározhatod, hogyan javíthatóak a meglévő tartalmaid, milyen címeket, alcímeket érdemes használnod, illetve milyen tartalmakat érdemes elkészítened, hogy honlapod előrébb kerüljön a találati listán. Fontos megjegyeznünk, hogy a kulcsszavak és szövegek esetében nemcsak azok mennyisége számít. (Habár a keresőoptimalizálás kezdetén még ez is elég volt.) Rendkívül fontos lett a tartalmak minősége is! 

Egy jó tartalom válaszol a felhasználói kérdésekre, friss és naprakész információkat tartalmaz, logikusan felépített és jól olvasható. Emellett pedig tartalmazza a fő kulcsszót a H1 címben, valamint a fő kulcsszót és kiegészítő kulcsszavakat a további alcímekben és a szövegben belső és külső linkekkel kiegészítve. 

Off-page SEO

Az off-page SEO a saját weboldaladon kívüli tényezőkre koncentrál, mert bizony ezek is jelentősen befolyásolhatják a keresőben elért helyezésed. Egyik hatékony eszköze például a linképítés, amihez a legtöbben már külső segítséget szoktak kérni. Egy megbízható SEO ügynökség például nemcsak a médiapartnerek elérésében, hanem a minőségi vendégcikkek elkészítésében is hasznos partner lehet. 

A BP Digital például a keresőoptimalizálás mindhárom alappillérét lefedi szolgáltatásaival, így technikai SEO audittal, kulcsszókutatással, tartalomoptimalizálással vagy épp linképítéssel is képes támogatni weboldalad forgalmának növelését.  

Hogyan ismerjük fel a negatív SEO-t?

A negatív SEO olyan módszerek és technikák összessége, amelyek rontják weboldalad találati listán elért helyezését. Ez fakadhat a versenytársak rosszindulatú támadásaiból vagy akár hozzá nem értésből is. Az alábbiakban bemutatjuk a negatív SEO fajtáit különös tekintettel a tudatlanságból eredőkre. Akár magadnak csinálod a keresőoptimalizálást, akár SEO ügynökséggel dolgozol együtt, ezekre fokozottan érdemes odafigyelned.

Rosszindulatú linképítés

Ez az egyik leggyakoribb, amibe belefuthatunk. Akkor beszélhetünk rosszindulatú linkekről, ha oldalunkra nagy mennyiségű, megbízhatatlan, rossz minőségű oldalról érkezik backlink. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, jó iránymutató lehet az oldalak DA értéke (domain authority), ami a weboldalak hitelességét és erősségét méri a keresőmotorok rangsorolása szempontjából. Mindig érdemes olyan oldalt választani, aminek a DA értéke magasabb, mint a te oldaladé. A Spam Score, vagyis az oldal telítettsége hirdetések szempontjából, illetve organikus forgalma is meghatározó lehet. A metrikákon túl azonban olyan „apróságok” is intő jelnek bizonyulhatnak, mint az impresszum hiánya. 

Duplikált tartalmak

Duplikált tartalom lehet például egy vendégcikk, ami egynél több oldalon jelenik meg. Ez történhet pusztán költséghatékonysági célzattal is. Ha már fizettél a tartalomért, szeretnéd a legtöbbet kihozni belőle. Csakhogy a duplikált tartalmak nagyon károsak. Nemcsak a honlapod rangsorolásának csökkenését okozhatják, hanem akár Google büntetést is vonhatnak maguk után. 

Hackelés

Nemcsak a cégóriások lehetnek kitéve ennek a veszélyforrásnak, hanem a kis- és középvállalatok is. A hackelés célja gyakran a weboldal megbízhatóságának csökkentése vagy adatlopás, ami egyaránt ronthatja a honlapoddal szembeni bizalmat a felhasználók szemében és helyezésedet a találati listákon. 

Linkek eltávolítása

Egy SEO ügynökség meghatározott időközönként ellenőrzi az általa épített backlinkek minőségét és elérhetőségét. Vannak ugyanis olyan rosszindulatú személyek, akik vállalkozásod nevében kapcsolatba léphetnek a médiaportálokkal, hogy eltávolíttassák backlinkjeidet. Ezáltal jelentősen csökkentve hitelességed a keresőbotok szemében. 

Hamis információ terjesztése

A hamis információ terjesztése magában foglalja a téves, félrevezető vagy rosszindulatú információk terjesztését egy adott weboldalról. Ez történhet rosszindulatú linképítéssel is vagy úgynevezett lejárató kampány keretében. 

Rosszindulatú értékelések

Szintén szándékosságból fakadnak. Ha van az oldaladon visszajelző modul, vagy vállalkozásod rendelkezik Google Cégem profillal, esetleg közösségi média oldallal, a rosszindulatú személyek ezeket is támadhatják. A negatív értékelések, különösen, ha ezek rossz szándékból erednek, jelentősen rombolhatják a felhasználók vállalkozásodba vetett bizalmát. 

Nem engedélyezett hotlinkek

A hotlinkek olyan linkek, amelyek más weboldalak tartalmát közvetlenül beágyazzák, anélkül, hogy a forrásoldal tulajdonosa, ebben az esetben te engedélyt adtál volna rá. Ez részben azért probléma, mert csökkenthetik az oldalad sebességét, másrészt a tartalmad SEO értékét is, hiszen a beérkező forgalom nem az eredeti oldalra mutat. 

Hogyan csináld jól a keresőoptimalizálást? 

A keresőoptimalizálás folyamatos és összetett folyamat, amely több különböző stratégia és technika összehangolását igényli. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy hatékonyan optimalizáld a weboldaladat és javítsd annak pozícióját a találati listákon. Egyúttal hozzájárulnak a negatív SEO elleni védekezéshez is.

  • Végezz kulcsszókutatást!
  • Készíts minőségi tartalmakat!
  • Végezd el a szükséges technikai SEO beállításokat!
  • Használj külső- és belső linkeket oldaladon!
  • Fordíts kellő figyelmet a metaleírások és címek megadására!
  • Ne félj szakértőkre bízni a feladatokat!

Ha felismered a negatív SEO ismertetőjegyeit, és azokat a hibákat, amik károsak lehetnek oldalad keresőoptimalizálására, könnyebben elkerülheted és kijavíthatod őket. Ahogy fentebb említettük is, gyakran nem szándékos károkozásról van szó, egyszerűen a tapasztalat és a szükséges információk hiánya vezet negatív SEO-hoz. Ezeket a jeleket pedig nemcsak akkor érdemes időben észrevenni, ha saját munkavállalóid foglalkoznak a weboldalad keresőoptimalizálásával, hanem akkor is, ha ügynökséggel, SEO szakértővel dolgozol együtt. 

Hogyan válassz megbízható SEO ügynökséget?

Nem kell neked mindenhez értened. Ha SEO ügynökségre bízod honlapod keresőoptimalizálását érthető, ha meg akarsz győződni róla, hogy jó kezekben lesz. Az ügynökség referenciái és esettanulmányai alapján kaphatsz egy hozzávetőleges képet az elért eredményeiről. 

Az is sokat segíthet a döntésben, ha már rendelkeznek tapasztalattal az iparágadban, illetve átláthatóak a folyamataik és világos a kommunikációjuk akár a tárgyalási fázisban. Ha esetleg webshopod van, vagy felhasználóként szoktál online vásárolni, a vásárlói vélemények erejével is biztosan tisztában vagy. Ezek az ügyfelektől, vásárlóktól érkező visszajelzések döntik el sok esetben, hogy elköteleződsz-e egy szolgáltató iránt vagy sem. Ha sok a negatív vélemény egy ügynökségről, esetleg nincs egy sem, az gyanúra adhat okot. 

A kritikával önmagában ugyanis nincs probléma, de ha úgy kezelik, hogy egyszerűen törlik, vagy figyelmen kívül hagyják, nem túl jó előjel a közös együttműködésre nézve. 

Végül, de nem utolsó sorban persze az anyagiak is fontos szerepet játszanak. Ne felejtsd el azonban, hogy az alacsony ár nem minden! A hozott eredmények gyakran megérik a nagyobb befektetést is, de legalábbis ár-érték arányban kifizetődő megoldást érdemes választani. 

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad cikkünket a SEO és a negatív SEO felismerésével kapcsolatban. Akár saját magadnak végzed a keresőoptimalizálást, akár ügynökséggel dolgozol együtt az érintett folyamatokon, mindenképp hasznos lehet ezeknek az alapfogalmaknak az ismerete. 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy módosította az AI a játékszabályokat
Következő cikkHogyan használd az AI-t kreatív módon, hogy elérd a SEO-céljaidat?Következő

Ezeket olvastad már?

11 és fél tartalommarketinges blog, amelyet követned kell

„Tudtok ajánlani tartalommarketinges/online marketinges blogokat?” – hangzik el gyakran a kérdés. A válasz igen, az

Elolvasom »

Hogyan befolyásolja a nézési idő a YouTube-videók rangsorolását?

Beszéljünk valami nagyon fontos dologról, mégpedig a YouTube rangsorolási faktorok közül a legjelentősebb tényezőről, a

Elolvasom »

Látogatószerzés 0,54 forintért – 3 és fél esettanulmány a sikerdíjas blogról

Van egy nagy bajom a hazai online marketing színtérrel: kevesen mutatnak számokat. Ez minimum visszás,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.