Rengeteg olyan nagy cég weboldalával találkozni az interneten még mindig (2020. szeptember), akiknek nincs beállítva Facebook pixel a weboldalukon.
Ez egyébként nagy hiba, mert így semmilyen historikus adatuk nincs a hirdetésekhez, ezért ha később el akarják kezdeni, akkor 0-ról indulnak.
Bár nagy cég alatt nem a pár tízmilliós webshopokat értem, de épp a napokban csináltam egy kisebb e-commerce kutatást saját célra, és a megvizsgált e-kereskedő cégek kb. 30%-nak nem volt Facebook pixel a weboldalán, azaz ők szó szerint semmit nem mértek a tevékenységekből.
Ezt egyébként Te is könnyen megvizsgálhatod egy egyszerű Google Chrome bővítmény segítségével, ami a Facebook pixel helper néven fut.
A pixel helper világít, ha van pixel a weboldaladon, és nem, ha nincs. Ezen felül ha lenyitod, látni fogod, hogy betöltődtek e azok a konverziós események, amelyeket be szerettél volna tölteni. A Kreatív Kontroll esetén pl. így néz ki egy vásárlás köszönőoldala, amikor betölt a purchase (azaz vásárlás) esemény.
Abban megegyezhetünk, hogy az eredményes hirdetéshez Facebook-on pixel és konverziómérés kell.
Nézzük meg, hogy az utóbbit hogyan érdemes csinálnod idén, és milyen új lehetőségek jelentek meg a Facebook vállalkozáskezelőjén belül a beállításhoz.
Pixel telepítés
Ez a cikk elsősorban nem a pixel telepítésről fog szólni, de ha nincs még Facebook Pixel telepítve a weboldaladon, akkor mindenképp érdemes ezzel kezdened. Ha van már pixeled, nyugodtan ugord itt át ezt a részt a cikkben, és menj tovább a következő főcímhez!
WordPress és egyéb nem egyedi fejlesztésű weboldalak esetén (amiket én dobozos weboldalaknak nevezek) könnyű dolgod lesz, mert általában már gondoltak erre a fejlesztők, és nagyon egyszerű lesz beállítanod egy WordPress, WordPress + Wooceommerce, Shoprenter, Unas stb. weboldal esetén.
Erről gyakran van a rendszernek is egy leírása, hogy hogyan állj neki, de szerencsére már a Facebook is készített egy viszonylag jól követhető, rövid leírást a pixel telepítése kapcsán, amit itt érsz el.
Események beállítása (vásárlás, feliratkozás, stb.)
Vannak bizonyos események, amelyeket szeretnénk, ha mérne a Facebook, mert akkor mi ezeket be tudjuk állítani célként.
Ilyen például a vásárlás. Sokkal jobban teljesítenek megtérülést tekintve azok a hirdetések, amelyeket a termékoldalra futtatva mondjuk vásárlás céllal indítunk el (egy érkezési oldal megtekintés céllal összehasonlítva).
Ökölszabály, hogy a Facebook mindig arra fog törekedni, hogy abból hozzon nekünk a legtöbbet, amit akarunk.
Nagy Béla mondta nekem egyszer (egyik legismertebb hazai értékesítési tréner), hogy „az kap csokit, aki kér”. Ez a Facebook-ra különösen igaz hirdetési célok (azaz kampánycélok) tekintetében. Ha a Facebook-tól Te vásárlást kérsz, akkor többnyire vásárókat fog hozni – legalább minden erejével ezen lesz. Ha látogatókat, akkor pedig minél több látogatót akar majd hozni Neked a megadott célközönségből minél olcsóbban. Tudod, a Facebook célja, hogy Te minél többet költs hirdetésekre, mert nagyon megtérül Neked. Ha így tesz, még többet és többet fogsz rá költeni, mert növekedik a céged, és ezzel az ő bevételük is.
Most, hogy tisztáztuk ezt az alaptézist, menjünk a konkrét beállítási lehetőségekre.
Ha dobozos webshopod van, akkor viszonylag könnyű a dolgod, hiszen a pixel telepítésével az alapeseményeket telepítette a Facebook – Te már majdnem kész is vagy. 😊
Ha szolgáltató / infoterméket áruló, vagy más típusú céged van, akkor egy fokkal bonyolultabb a helyzet, de a Facebook mostanság ezen szerencsére nagyon sokat egyszerűsített.
Egyéni konverziók használata
Korábban mindent egyéni konverziókkal oldottunk meg, amit csak lehetett, és ez jól is működött.
Sokat beszélgettem a saját belsős Facebook-os tanácsadónkkal a témában, és arra vezetett rá, hogy a saját belső adataik szerint egyéni konverziók már nem működnek olyan jól. Ez azt jelenti, hogy mindent, amit csak tudunk standard event-ként azaz, normál konverziós eseményként állítsunk be.
A ráadás az az, hogy egyelőre nekünk egy fiókból se enged új egyéni konverziós eseményt létrehozni a Facebook. Arról nincs infónk, hogy meddig lesz ez így, vagy marad-e egyáltalán az egyéni konverzió mint lehetőség, de ez is abba az irányba mutat, amilyen információt kaptam.
(a létrehozás gomb nem működik)
Élet az egyéni konverziók után: Event setup tool
Mit tehetsz, ha nem tudsz beállítani egyéni konverziót, de fel szeretnél vinni a szolgáltatói weboldaladra valamilyen jelentkezés konverziót, vagy feliratkozást például?
Erre a kérdésre válaszként hozta létre az event setup tool funkciót a Facebook – azaz magyarul eseménybeállító eszközt. Az event setup tool egyik legnagyobb előnye, hogy manuálisan hozhatsz létre konverziókat, mint vásárlás, feliratkozás a weboldaladon, nagyjából két kattintással.
Hol éred el?
1. Ha megnyitod az eseménykezelőt és kiválasztottad a pixeled, akkor kattints felül a beállítások gombra itt:
2. Ha letekersz megtalálod az eseménybeállító eszközt.
3. Nyisd meg, és rakd be a weboldalad címét a felugró ablakba!
A linket berakva a Facebook meg fogja nyitni a weboldalad, egy kis dobozzal a bal felső sarkában, ahogy a képen is láthatod.
Itt két opciód van, az új gomb követése, illetve URL követése.
Új gomb követése esetén beállíthatod bármelyik gombot a weboldaladon, hogy ha egy olyan szöveggel rendelkező gombra kattintanak rá a weboldalon, akkor azt onnantól kezdve valamelyik konverziós eseményként érzékeli majd.
Ilyenkor a Facebook csak gombokat enged kiválasztani, ahogy a képen is láthatod.
A lenti képen látszik, hogy a „várom a hívásotok” gombunk már egy érdeklődő konverzióként be is lett állítva korábban az event setup tool segítségével.
Arra vigyázz a beállítás során, hogy innentől kezdve az összes hasonló gombot a weboldalon, aminek ugyanez a szövege, azt az adott konverzióként fogja érzékelni a Facebook. Így sikerült egyik ügyfelünknél az, hogy az egyik landing oldalukon egy űrlap gombja a „jelentkezek” volt, amit sikeresen be is állítottunk… Csak arra nem gondoltunk, hogy egy másik landing oldalon a jelentkezek gomb egy vásárlási oldalra visz tovább, ezért fals konverziókat mértünk pár hétig.
Nem gond, mert csak az hibázik, aki dolgozik, és a Facebook-nál ez egy viszonylag új funkció. Legalább leteszteltük Neked előre, hogy mik a fő buktatói az event setup tool-nak.
Ezeket az eseményeket mind kiválaszthatod gombra kattintás és URL követés esetén is.
Ha nem akarsz félremenni a gombokkal, akkor biztosabb megoldás lehet az, ha magának a köszönőoldal linkjének egy részletét helyezed egy „URL követése”-ként.
Ennek a megoldásnak 2 buktatója lehet, ami miatt pontatlanul mérhet a Facebook.
- Ha „URL cím egyenlő” megoldást állítasz be, akkor ha bármilyen paraméter ott marad a link végén, az adott konverziót már nem fogja mérni a Facebook. Erre van megoldás, érdemes a linknek csak egy részletét beilleszteni, és kiválasztani az „URL-ben szerepel” lehetőséget.
- Ha valaki többször tölti be a köszönőoldalt, azt a Facebook több konverziónak fogja számolni. Magam sem értem miért, de gyakran előfordul, hogy valaki ráfrissít, vagy visszatér egy köszönőoldalra. Ezt nem tudjuk kivédeni sajnos sehogy.
Konklúzió
Ami biztos, hogy mostanság egyéni konverziókat nem fogsz tudni használni, helyettük nagyszerű megoldást jelenthet az event setup tool.
A Facebook-tól pedig elég jó beismerő vallomás az egyéni konverzióktól való megválásra, hogy jelenleg nem tudsz beállítani ilyet – legalábbis nekünk több fiókot tesztelve sem sikerült.