A meggyőzés nyelve (10 minta)

Belegondoltál már, hogy miért olyan meggyőző a reklámszöveg, mitől olyan sikamlós a politikus beszéde, és miért beszélhet lyukat a hasadba az értékesítő úgy, hogy még élvezed is? A meggyőző szöveg nyelvezete bizony lebontható elemekre… és így újra fölépíthető. Ha az alábbi mintákat megtanulod és elkezded használni, akkor természetszerűleg lesz meggyőzőbb minden állításod. A lista nem teljes. Most 10 mintát veszünk át, a befolyásolási tréningünkön 40 mintát szorítottunk be 2 előadásba… és még az sem volt teljes.  

Hogyan használd ezt a 10 befolyásolási mintát?

  Ne a szavakra figyelj, hanem az üzenetre. A szavak még csak a felszín: azok adják a nyelvtanórákon elemezhető csontvázat. A valódi hús viszont maga a jelentés: az, ami kimondva vagy a sorok között benne van a mondatban. Figyeld meg, hogy a minták milyen üzenetet rejtenek, és azt hogyan kommunikálják le szavakkal. Azaz: hogyan csomagoljuk be az üzenetet, hogy az hatékonyabban jusson el a befogadóhoz. A másik ugyanilyen fontos kitételem az, hogy elegánsan használd őket. Senki nem szereti, ha befolyásolják, és bármi is a véleményed az emberekről, az emberek mégsem hülyék. Ha észreveszik, hogy manipulálni próbálod őket, akkor teljesen mindegy, hogy jó szándékkal teszed (pl. adományt gyűjtesz rászoruló családoknak): át fognak látni rajta és elutasítják az üzeneted. Ezek a nyelvi minták a természetes beszédben előfordulnak. A különbség a meggyőző és a kevésbé meggyőző ember között az, hogy előbbi ismeri, érti és tudatosan használja ezeket. Nem foglak arra kérni, hogy legyen jó a szándékod, hiszen ezt a blogot nem óvodásoknak írjuk. Nem fogunk arra sem kitérni (mert már kitértünk), hogy a manipuláció (vagy befolyásolás) etikus-e vagy sem, mert a manipuláció csak egy eszköz. A fegyvert használhatod arra, hogy megvédd a családod… vagy arra, hogy embert ölj. A manipulációs technikákat használhatod arra, hogy életet ments karácsonykor… vagy arra, hogy embereket átverj. Ne az eszközökre vagy a tárgyra haragudj, hanem a használó szándékára. No nézzük az első meggyőző mondatunkat.  

Fókuszeltolás

Read More

„Sokszor azért nehéz valakit meggyőzni, mert közben magával beszélget” – Interjú Újszászi Bogár Lászlóval

Néhány hete felvetődött bennem a kérdés: a szóban elmondott és írásban átadott értékesítési szövegek alapvetően különböznek-e? Mennyiben különbözik egymástól, amit egy értékesítő és egy marketing-szövegíró csinál? Újszászi Bogár Laci, a Business Influence meggyőzési és befolyásolási szakértője régi jó barátom és egykori csoporttársam. Annak idején együtt koptattuk a kommunikáció szak padjait, hogy néhány csavar után ő … Read more

Cialdini 7 meggyőzési alapelve szövegíráshoz és értékesítéshez

A meggyőzés alapkönyve Robert B. Cialdini „Influence” (Hatás) című könyve, amit ismerned kell, mert a konkurensed ismeri. A könyv szerzője „áldozat”, más felfogásban álomügyfél: a házaló ügynökök és üzletkötők könnyedén eladták neki a termékeiket. Egy szép napon azonban eldöntötte, hogy nem lesz többé balek és kideríti, milyen pszichológiai elvek győzik meg az embereket. Cialdini nemcsak … Read more