[Elemzés] Így ronthatsz el egy landing page-et, ha nem tervezel

Nemrég videón elemeztem egy rosszul sikerült landing oldalt. Ezt most részletes elemzésben, kibővítve is elolvashatod, mert olyan csodálatos állatorvosi ló, hogy bűn lenne nem belemenni a részletekbe. És stílszerű, hogy a landing page tréningünk napján ilyen kontenttel jelentkezzek. Elég régóta foglalkozunk landing page-ekkel ahhoz, hogy tudjuk: nincs fix megoldás, csak best practice. Javaslatgyűjtemények, amelyeket saját magadnak kell tesztelned és finomítanod. Nem mondhatom meg neked látatlanban, milyen landinget építs, hogy hová rakd a CTA-t vagy mit írj rá. Ezzel együtt vannak olyan szabályok, amelyeket áthágni ha lehet is, nem érdemes. Az előfizetői részben egy olyan oldalt találsz, amely számos ponton hibádzik, és a cikk elolvasása után azt is tudni fogod, hogy te hogyan kerülheted el ezeket a hibákat.

Kezdjük a levéllel

A kérdéses oldal, illetve a hírlevél, melyből az oldalra jutottam, a Cofidisé. Már maga a hírlevél sem szerencsés, ugyanis ezzel a tárgysorral érkezett meg (a spam mappába):
x| Váltsa kedvezőbb kamatozásúra hiteleit!
Nem látom okát, hogy külön meg is jelöljék spamként a levelet, ezzel csak csökkentik az esélyét annak, hogy megnyitom. A tárgysorból is nyilvánvaló, hogy el akarnak nekem adni valamit, de legalább arra koncentrálnak, hogy nekem miért lesz ez jó. Nem tökéletes a megfogalmazás, de bólintsunk rá. Így néz ki a levél megnyitva: cofidis_hirlevel Az első hiba: a kép. A dizájn mindig a szöveget kell, hogy szolgálja, ebben az esetben viszont megnehezíti a legfontosabb üzenet elolvasását. „Egyszerűsítse [SAKKBÁBU] adósságait” – megszakít az olvasásban egy tökéletesen indokolatlan illusztráció.
A dizájn és a szöveg kapcsolatáról érdemes ezt a cikket elolvasnod.
A „kisakkozás” erőltetett szóvicce meg is jelenik pár sorral lejjebb, később a landing oldalon azonban már nyoma sincs, vagyis rontja az üzenetegyezést (message match) is. Az is gond, hogy a megszólítás a levél közepére került, de még nagyobb, hogy a features & benefits rész, vagyis a jellemzők és előnyök a CTA utánra kerültek. Az egyetlen, amivel itt nincsen problémám, az maga a CTA. A gomb jól sikerült, csak éppen kétséges, hányan kattintanak rá a szerencsétlen felépítés miatt. Ha hírlevélből irányítod landing oldalra a közönségedet, légy nagyon konkrét. Az üzenet egyezzen, és ne csak a szavak: a képek és a dizájn is.
  • Ne mutass nekem egy sakkbábut, ha az oldalon nyoma sincs.
  • Ha kiskutyát mutatsz a levélben, ne macska bámuljon rám az érkeztető oldalon.
  • Ha a levélben rajzfilmes a stílus, ne fotókat lássak kattintás után.
Emellett kövess egy logikus felépítést. Mintha személyesen beszélnél valakivel: szólítsd meg, keltsd fel a figyelmét, mondd el, miért jó neki, amit kínálsz, majd tégy konkrét ajánlatot. A minimum az, hogy követed az AIDA-modellt. Na de térjünk át a landingre.

Elhibázott első benyomás

Read More

Hogyan írj feliratkozási oldalt a webáruházadnak? (Letölthető elemzés a belső képzésből)

Te is unod már az „iratkozz fel a 10% kedvezményért” felugró ablakokat? Csináljunk valami jobbat. Sokkal jobbat. A cikkben szételemzett feliratkozási oldal kampánya a percekben indul, ahogyan ezt a cikket olvasod. Az előfizetés értékét az adja, hogy időnként az indulás pillanatában belátsz a kulisszák mögé, és épp futó magyar kampányok anyagainál láthatod, hogy mit miért úgy írtak (és mit emelhetsz át te is). A karrierünk legelején szinte ölni tudtunk volna ilyen esettanulmányokért. Szóval ha olvasnád az elemzést, akkor kattints ide és fizess elő. És ez egyetlen cikk a havi ~20-ból.  

A háttér

Read More

Nem konvertál a landing page-ed? Ezzel az 5 lépéssel növeld meg a konverziód

Meg akarsz ijeszteni egy szövegírót? Mondd neki, hogy a landing page-e nem konvertál. Sajnos a legjobban felépített kampányokat is tönkreteszi az, ha maga a landing nem elég jó, és nem szerzed meg a leadeket vagy feliratkozókat, amelyek megszerzésére az egész kampány megszületett. Azonnal felismered a jó landoló oldalt, ha az oldal az alábbi kérdéseknek megfelel: … Read more

Landingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)

Bár időközben sikeresen levizsgáztam az inbound marketing akadémián, még néhány ott fölmerült téma feldolgozásával adós vagyok. Ráadásul olyan fontos téma is hátravan még, amely az egyik legfontosabb eszköz azok számára, akik ma online vállalkozást folytatnak: landing page-ek és köszönőoldalak létrehozása. A landing oldal egyetlen célja a konverzió. A konverzióoptimalizálás az a folyamat, amikor az analitikai … Read more