Nemrég videón elemeztem egy rosszul sikerült landing oldalt. Ezt most részletes elemzésben, kibővítve is elolvashatod, mert olyan csodálatos állatorvosi ló, hogy bűn lenne nem belemenni a részletekbe. És stílszerű, hogy a landing page tréningünk napján ilyen kontenttel jelentkezzek. Elég régóta foglalkozunk landing page-ekkel ahhoz, hogy tudjuk: nincs fix megoldás, csak best practice. Javaslatgyűjtemények, amelyeket saját magadnak kell tesztelned és finomítanod. Nem mondhatom meg neked látatlanban, milyen landinget építs, hogy hová rakd a CTA-t vagy mit írj rá. Ezzel együtt vannak olyan szabályok, amelyeket áthágni ha lehet is, nem érdemes. Az előfizetői részben egy olyan oldalt találsz, amely számos ponton hibádzik, és a cikk elolvasása után azt is tudni fogod, hogy te hogyan kerülheted el ezeket a hibákat.
Kezdjük a levéllel
A kérdéses oldal, illetve a hírlevél, melyből az oldalra jutottam, a Cofidisé. Már maga a hírlevél sem szerencsés, ugyanis ezzel a tárgysorral érkezett meg (a spam mappába):
x| Váltsa kedvezőbb kamatozásúra hiteleit!
Nem látom okát, hogy külön meg is jelöljék spamként a levelet, ezzel csak csökkentik az esélyét annak, hogy megnyitom. A tárgysorból is nyilvánvaló, hogy el akarnak nekem adni valamit, de legalább arra koncentrálnak, hogy nekem miért lesz ez jó. Nem tökéletes a megfogalmazás, de bólintsunk rá. Így néz ki a levél megnyitva:
Az első hiba: a kép.
A dizájn mindig a szöveget kell, hogy szolgálja, ebben az esetben viszont megnehezíti a legfontosabb üzenet elolvasását. „Egyszerűsítse [SAKKBÁBU] adósságait” – megszakít az olvasásban egy tökéletesen indokolatlan illusztráció.
A dizájn és a szöveg kapcsolatáról érdemes ezt a cikket elolvasnod.
A „kisakkozás” erőltetett szóvicce meg is jelenik pár sorral lejjebb, később a landing oldalon azonban már nyoma sincs, vagyis rontja az üzenetegyezést (
message match) is. Az is gond, hogy a megszólítás a levél közepére került, de még nagyobb, hogy a
features & benefits rész, vagyis a
jellemzők és előnyök a CTA utánra kerültek. Az egyetlen, amivel itt nincsen problémám, az maga a CTA. A gomb jól sikerült, csak éppen kétséges, hányan kattintanak rá a szerencsétlen felépítés miatt. Ha hírlevélből irányítod landing oldalra a közönségedet,
légy nagyon konkrét. Az üzenet egyezzen, és ne csak a szavak: a képek és a dizájn is.
- Ne mutass nekem egy sakkbábut, ha az oldalon nyoma sincs.
- Ha kiskutyát mutatsz a levélben, ne macska bámuljon rám az érkeztető oldalon.
- Ha a levélben rajzfilmes a stílus, ne fotókat lássak kattintás után.
Emellett kövess egy logikus felépítést. Mintha
személyesen beszélnél valakivel: szólítsd meg, keltsd fel a figyelmét, mondd el, miért jó neki, amit kínálsz, majd tégy konkrét ajánlatot. A minimum az, hogy
követed az AIDA-modellt. Na de térjünk át a landingre.
Elhibázott első benyomás
Read More