Így alkot tökéletes pitch-et 10 lépésben az informercial atyja

Még az Államokban hallgattam végig egy előadást, melyben Kevin Harrington (aki lényegében az infomercial formátum megalkotója) a tökéletes pitch felépítéséről beszélt. Egy 10 lépéses formulát mutatott be. Ez lényegében az, amellyel maga is megalkotta azokat az infomercialokat, amelyeket minden jóérzésű ember azóta is szeretve gyűlöl. (Én képes voltam már tízévesen is órákig szórakozni rajtuk, általában annyira túljátszott és művi, mégis valahogy nagyszerű alkotások, de hogy Balázst idézzem: a kreatívok furcsák.) Egyet viszont nem vitathatunk el tőlük: hogy működnek. Nem azt akarom, hogy gagyi reklámokkal add el a terméked. Azt akarom megmutatni, hogyan használhatod minőségi salesszövegek megalkotásához ezt a bevált technikát. De miért mutatom be egyáltalán ezt az (olvasóinknak) alapszintű formulát? Mert nem tudom, neked mi működik. Írtunk már számtalan cikket arról, hogyan fogalmazz hírlevelet vagy landing page-t, de nincs olyan módszer, ami minden olvasónknak jó volna. Ahogyan például én is a falat kaparom Balázs vázlatírási szokásaitól, míg ő azon lepődik meg rendszeresen, hogy én mindig mindent jegyezettömbbe írok le először. Bölcsen: az utat megmutatjuk, de a neked kényelmes futócipőt csak te választhatod ki. Az alábbi listát tehát használd checklistként vagy útmutatóként, ha úgy tetszik.

1. Ragadd meg a figyelmet

Kevin szerint erre 6 másodperced van – ez talán érvényes a reklámoknál, de a neten ennél jóval rövidebb idő áll rendelkezésedre. A feladat: ha landing page-et írsz, legyen figyelemfelkeltő a headline. Ha hírlevelet, akkor a tárgymező. Ha Facebookra készítesz videót, legyen az első két másodperc vizuálisan meghökkentő vagy humoros. Vedd rá a potenciális vásárlód, hogy többet akarjon tudni az ajánlatodról. Fontos: itt még nem eladsz, csupán a figyelmet szerzed meg.

2. Oldj meg egy problémát

Vagy inkább segíts benne, hiszen nem győzzük hangsúlyozni: a marketing történetmesélési narratívájában segítő vagy, nem főhős. Legyen egyértelmű, hogy ki, hogyan és milyen probléma megoldására használhatja azt, amit éppen reklámozol. A célpiacod ismerjen magára. Nem kell egyszerre mindent lenyomni a torkán, elég, ha egyetlen fontos tulajdonságot, problémát emelsz ki. Érdekel engem, milyen videokártya van egy laptopban, ha szövegíróként irodai munkára akarom használni? Talán, de majd csak később. Legelőször mondjuk az fog inkább érdekelni, hogy ne omoljon össze, miközben cikket írok, és legyen brutálisan erős az adaptere, hogy egy alagsori konferencián is nethez férjek vele.

3. USP

A unique selling pointod (egyedi értékesítési ajánlatod): miben vagy más, mint mindenki más? Ezt most nem fejtem ki, nemrég hosszan értekeztem arról, hogyan találhatod meg azt a termékelőnyt, amivel eladhatod a terméket, és Balázs is kiválót írt erről kicsit régebben.

4. Skálázd az ajánlatot

Read More