Hogyan számolj konverziót még akkor is, ha kifelejtetted a követőkódokat?

Tehát fut a kampányod, és a közepén veszed észre, hogy kifelejtetted a pixelt és a konverziókövető varázseszközeidet. Ebben a cikkben nemcsak azt tudod meg, hogy hogyan barkácsold össze a pontos konverziódat az Analyticsből... hanem azt is, hogy hogyan számold ki azt, hogy egy kampányod megéri-e vagy sem.

Nem pixelekre van szükséged, hanem az alapokra

Ma már olyan fejlett marketingrendszereket kapsz, hogy lényegében csak a tartalmat kell beletöltened, de már a célzást és az optimalizálást is megcsinálják neked. Épp most fut a bétatesztje egy olyan (magyar fejlesztésű) rendszernek, amelyben a szoftver önmaga A/B tesztel a tucatnyi variációval, majd automatikusan kiválasztja a legjobb eredményt. Szinte bele sem kell nyúlnod. Ám a marketing alapjait és az összefüggéseket muszáj ismerned. Egy ideális világban soha nem hibázol, és minden követőkódot, eszközt, pixelt és egyebet beleraksz a kampányodba még indulás előtt. A help ilyenkor segít (hol helyezd el, hol látod az eredményt), ebben sok tanulság nincs. Azonban a kampányt már elindítottuk, amikor észrevettem, hogy semmilyen konverziókövető elemet nem raktunk bele (a hírlevél linkjeit paramétereztük, persze). Ilyenkor is pontos számokat kaphatsz, ha okos vagy. (A cikkben végigszámolt kampány jelenleg is fut.)  

Mi a kampány?

  Adott egy 10 napos ingyenes előfizetési lehetőség (ez maga az ajánlat). Ezzel úgy élhet bárki, hogy először beregisztrál az alább mutatott oldalon (ezzel lesz egy felhasználói fiókja, de még csak regisztrálónak számít), majd a bankkártyaadatai megadásával aktiválja az előfizetését. regisztrációs landing

Ez a regisztrációs oldal hajtás feletti része.

Ezt szolidan reklámozgatjuk, de a fókusz nem ide esik. Ezt ugyanis megelőzi egy ún. clickthrough landing page, ami bemutatja a 10 napos trial (próba) előnyeit, és felkészít a regisztrációra. Az alábbi oldal összes linkje a fenti regisztrációs oldalra vezet. clickthrough landing page

Instapage-ben összerakott clickthrough landing page.

Ezt az oldalt pedig hirdetjük hírlevélben és Facebookon.
Ha élnél a 10 napos próbával, akkor katt ide, nézd meg élőben a fönti oldalt. De amúgy ne kattintgasd fölöslegesen, mert a statjaimat rontod.
Ugye, milyen jó volna megtudni minden konverziót? Mondjuk azt, hogy a clickthrough landing page-ről érkező forgalom mekkora százalékban konvertált. A gond az, hogy nem raktam bele pixelt meg konverziókövető dolgokat, így van az Analyticsünk, meg néhány más adatunk, és ebből fogjuk kiszámolni, hogy mi hogyan konvertál. Az átlagos marketinges itt megállna, és nyugtázná, hogy igen, ezek számok. Mi árbevételre játsszuk a kampányt, ezért azt is elmondom, hogy hogyan tudsz értékes insightokat kinyerni ezekből a számokból, mi mivel hogyan függ össze. (Ha én végig tudom számolni a lentieket, akkor te is. A matematika nekem küzdelem.)  

Látogatottság és alapadatok

Read More

Nem konvertál a landing page-ed? Ezzel az 5 lépéssel növeld meg a konverziód

Meg akarsz ijeszteni egy szövegírót? Mondd neki, hogy a landing page-e nem konvertál. Sajnos a legjobban felépített kampányokat is tönkreteszi az, ha maga a landing nem elég jó, és nem szerzed meg a leadeket vagy feliratkozókat, amelyek megszerzésére az egész kampány megszületett. Azonnal felismered a jó landoló oldalt, ha az oldal az alábbi kérdéseknek megfelel: … Read more

Így optimalizálj a 3 leggyakoribb konverziótípusra

A weboldalad valószínűleg...
  1. feliratkoztat vagy regisztráltat
  2. elad valamit
  3. leadeket generál
És ez alapján 3 fő konverziótípust különböztetünk meg, és értelemszerűen máshogy kell felépítened a feliratkozásra kihegyezett oldaladat, mint egy salesoldalt. Hogyan optimalizálj a különböző konverziótípusokra? Ez a cikk erről szól, és félkövérrel kiemeltem neked a konkrét tippeket.

Mekkora az átlagos konverzió?

Hasonlítsuk össze a különböző forgalmak átlagos konverzióját, hogy megértsük, hogy mit szeretnénk túlszárnyalni. A compass.co adatai alapján, melyeket az elmúlt 5 év 15 különböző kutatásából gyúrtak össze:
  • a közösségi médiás forgalom átlagosan 0,7%-osan konvertál;
  • a Facebook konverziós teljesítménye 0,9%;
  • a keresőforgalom 2,1%-a lesz vásárlód;
  • az e-mailből érkező látogatók 5,3%-os konverziót adhatnak neked;
  • az ajánlásból érkező érdeklődőknek pedig átlagosan 5,4%-a vásárolhat tőled – ezzel kapcsolatban ezt a cikket ajánlom.
(A teljes jelentést itt tudod elolvasni.) Ugyanebből a jelentésből derül ki, hogy a legértékesebb vásárlók 2012-ben a keresőből jöttek. forgalom értéke A 2014. év végi jelentésükben összegzik, hogy hogyan alakult a webáruházak konverziója (a 4. negyedév lett a legerősebb): monetate webáruház konverzió A Wordstream a keresőből érkező konverziós arányt nézte meg több száz kezelt accountjuknál (a kép kattintható): wordstream kereső konverzió A legjobb konverzió: a saját korábbi konverzióidnál magasabb. A benchmarkok célja, az hogy nagyjából elhelyezze az eredményeidet a piacon – de a saját konverziós számaid számítanak.

1) Eladás (általában webáruház)

Te már eltemetted az e-mailt? Szubjektív tapasztalásom, hogy minden évben beharangozzák, hogy az e-mail marketingnek vége... aztán még mindig az egyik leghatékonyabb csatorna. (Nézd meg pl. a mi hírleveleink hatékonyságát.) Az e-mail tehát a legértékesebb forgalomforrásod, ezért gyűjtsd a látogatóid e-mail-címét és küldj rendszeres hírleveleket. (A feliratkozószám növelésben segít ez a cikk.) De ha webáruházad van, akkor a kiszállítás is vásárlót hozhat... avagy épp üldözhet el. Ajánlj ingyenes kiszállítást (kösd értékhatárhoz vagy kampányhoz), mert az online vásárlók több mint 90%-a nemcsak vásárol, de többet vásárol, ha maga a szállítás ingyenes (az ingyenes kiszállítás ösztönzi a kosárérték-emelkedést). Emellett a kosárelhagyások jelentős része is azért történik, mert a vásárlód túl nagy szállítási költségeket talál (rosszabb esetben rejtve). Ne legyenek rejtett költségeid. Ha eddig voltak rejtett költségeid, amik „varázslatosan” csak a checkout utolsó oldalán jelentek meg, akkor ezeket vedd ki, és minden költséget kommunikálj a CTA-nál, kosárnál és termékoldalon. A látogatóid átlagosan fele elhagyja a kosarát, ha olyan költséget vagy díjat akarsz kifizettetni vele, amikről előtte nem szóltál. Rejtsd el a kuponmezőt. Ha eladásösztönző kampányod van valamilyen kuponnal, akkor nagyon figyelj arra, hogy a kitöltendő mezőt (ahova a kupon kódját kell írni) csak azok lássák, akik megkapták a kupont (vagy megszerezhették volna, ha akarják). Ellenkező esetben a látogatód észreveszi, hogy valami jóból kimaradt, és inkább nem vásárol. Retargetálj ésszel. Tudtad, hogy a látogatóidnak mindössze 3%-a vásárol az első alkalommal? A többit retargetálással kell visszahoznod. Fontos, hogy ne ész nélkül állítsd be mindenkire (úgy nagyon drága lesz), hanem a kosárelhagyókat üldözd egy kampánnyal, hogy visszamenjenek az oldaladra és befejezzék a vásárlást. Említsd a garanciát kiemelt helyen. Átlagosan 45%-kal emeli a konverziódat. A garanciát még a meglévő vásárlóid is szinte elvárják: kockázatcsökkentő elem, segíthet megadni az utolsó lökést a vásárláshoz. Ideális a 30 napos (vagy más időtartamú) teljes pénz-visszafizetési – ha ilyet nem tudsz kínálni, akkor adj 30 napos tesztlehetőséget. Esetleg add meg mindkettőt. A checkoutod legyen minél egyszerűbb. Azaz: minél kevesebb mező, minél kevesebb különböző oldal. AO.com checkout Ha valaki elhagyta a kosarát, akkor emlékeztesd rá. Sokan egyszerűen csak elfelejtették, és készséggel visszatérnek befejezni a vásárlást. (Ha megvan az e-mail címe, akkor, ugye, automatikus e-mail.) A legfontosabbat a végére hagytam: lehessen regisztráció nélkül vásárolni. Egy webáruháznál a regisztráció megszüntetése évi 300 millió dollár plusz árbevételt hozott. Ennél erősebb érv nem kell.

2) Leadgenerálás

Read More

3 dolog, amit a konverzióoptimalizálásról tudnod kell

A forgalom drága dolog, és a jó forgalom még drágább. De amikor a látogatók az oldaladra érkeznek, akkor a kampányod csak félig van kész. A fontosabb fele az oldaladon kezdődik: konvertál-e vagy sem? Minél jobban konvertál az oldalad, annál nagyobb a megtérülésed (ez értelemszerű), és annál olcsóbbá válik a forgalom. Hiszen ha magasan konvertál az oldalad, … Read more