Így szólíthatod meg célközönséged az online streaming szolgáltatásokon keresztül

A közösségi média felhasználóinak körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az élőben közvetített videós tartalmak. De vajon megéri-e őket marketingcélból használni, és ha igen, melyik csatornát érdemes választanunk erre a célra?

Azok, akik egy kicsit is az online marketing ütőerén tartják a kezüket, tudhatják, hogy az idei év egyik legfelkapottabb témáját a videós tartalmak jelentették. Egyre több cég fordul az egyszerű szöveges posztok felől termékbemutató videók, cégbemutató videók vagy az egyszerű vlogok felé, ha szeretné megismertetni a közönséggel termékeit, szolgáltatásait vagy épp küldetését.

A videós tartalmak népszerűsége pedig nem véletlen

A számok magukért beszélnek.

A statisztikák szerint a felhasználók átlagosan 88 százalékkal több időt töltenek egy olyan oldalon, ahol mozgóképes tartalommal is találkoznak, és jóval nagyobb eséllyel szánnak időt a rövid videós kontent megtekintésére, mint egy hosszabb cikk elolvasására. 

Ez a magatartás pedig nem meglepő módon a vásárlási döntésre is erős hatással bír.

Ezekben az esetekben előre megírt, rögzített és vágott videós tartalomról beszélünk. De mi a helyzet akkor, ha az élő közvetítéshez szeretnénk nyúlni, mint marketingeszköz?

Az online streaming-jelenség ugyanis mára megkerülhetetlenné vált. Egyre több platformon nyílik lehetőségünk arra, hogy interaktív videós közvetítéseket indítsunk és ehhez már hatalmas technikai felszereltségre vagy informatikai háttérismeretekre sincs szükségünk. 

Nem csoda tehát, hogy egyre több cég látja meg a streamingben rejlő lehetőségeket.

Mit jelent pontosan a live streaming?

Ahhoz, hogy megértsük az online marketing tortájából egyre nagyobb szeletet követelő streaming jelentőségét, először is érdemes tisztáznunk, mit is értünk alatta egészen pontosan.

A video streaming egy olyan módszer, melynek segítségével élőben közvetített vagy előre rögzített tartalmat tehetünk közzé, kifejezetten erre a célra alkalmas online felületeken.

A közösségi média erejének köszönhetően pedig ma már bárki indíthat steam-et, amit akár tízezrek, százezrek követhetnek élőben. Ehhez pedig nem feltétlenül kell a legfejlettebb eszközparkkal rendelkeznünk. Céljainktól függően elég lehet hozzá akár egy okostelefon is.

A streaming-technológia éppen ezért rengeteget fejlődött az elmúlt években és kezd egyre felkapottabbá válni. Nem csak a tartalomgyártók, de a nagyobb cégek, és már a kisebb vállalkozások esetében is. 

Miért éri meg egy cégnek élő közvetítést indítania?

Az, hogy miért éri meg felszállnod a stream vonatra, természetesen nem is kérdés: az élő közvetítés hatékony eszköze annak, hogy interaktív módon teremthess kapcsolatot a célközönségeddel. 

Lehetővé teszi a felhasználói kérdésekre történő azonnali reakciót, a real-time csatornának köszönhetően közvetlenné és élettelivé alakítja a közted és az ügyfél közt zajló kommunikációt. 

Betekintést enged a márkanév mögé, a nézők látszólag kötetlen környezetben láthatják a brand mögött rejlő embereket, ez pedig segít a cég iránti bizalom és lojalitás kiépülésében.

A streaming által kínált lehetőségek segítségével tehát olyan mértékben szabhatod személyre üzeneted, melyre más médiumok esetében egyáltalán nem, vagy csak kevésbé nyílna lehetőség. 

A marketingcélú élő közvetítések létjogosultságát pedig mi sem mutatja jobban, mint a számok, melyek önmagukért beszélnek.

A salesforce.com infografikája szerint például:

  • a felhasználók 80%-a szívesebben néz élő videókat, minthogy szöveges tartalmat olvasson,
  • 82%-uk előnyben részesíti a stream-eket az egyszerű közösségi médiában megjelenő posztokkal szemben,
  • 39% -uk nagyobb eséllyel oszt meg videótartalmat,
  • ha pedig egy élő közvetítés betekintést enged egy vállalat kulisszái mögé, a felhasználók 87%-a stream mellett dönt tévézés helyett.
Melyik platformban érdemes gondolkodnod?

Read More