A cégben én vagyok a táblázatfetisiszta. Nyilvánvaló, hogy imádom a tartalomnaptárakat is – hatalmas segítséget nyújtanak a szervezésben, tartalomnaptár nélkül nem létezhet
hosszú távú tartalomstratégia. A tartalomnaptár az, amely egyszerre könnyíti meg számodra a hosszú távú tervezést és a napi munkát. Átláthatóvá teszi a tartalomkészítési és -terjesztési folyamatot is. Tartalomnaptárnak nevezhetsz egy olyan listát is, amin egyszerűen címek (vagy éppen munkacímek) és dátumok vannak. Ez a legegyszerűbb forma, és valamit segíteni fog ugyan, de annyit messze nem, mintha a stratégiakészítés során rászánod az időt, és kidolgozol egy komplex, mégis átlátható táblát. Ebben fogok most neked segíteni: ha tartalomnaptárat készítesz, vedd elő ezt a listát, és fuss végig rajta, nézd meg, hogyan teheted még jobbá és informatívabbá.
Amit még a naptárkészítés előtt gondolj át
- Megvannak a megfelelő buyer personáid, akiknek a tartalmakat gyártod majd? (Ezt akár jelölheted is a naptárban – a tervezett munkák esetén sokkal könnyebb dolga lesz a szövegírónak, ha előre tudja, hogy melyik personát célozza meg a szöveggel.)
- Tudod, mi a pontos célod a tartalommal? (Forgalmat akarsz generálni, vagy éppen leadeket? Mi a célkonverziód? Eladni szeretnél, csaliterméket akarsz letöltetni vagy egyszerűen csak feliratkoztatni a hírlevéllistádra?)
- Milyen kampányhoz készül a naptárad? (Alapesetben minden egyes kampányhoz saját tartalomnaptár tartozik – ha egyszerre több aktív kampányod is van, akkor persze ezeket rendszeresen egyeztetned kell, hogy ha átfedés van a felületeken, ne gyengítsék egymást.)
- Milyen emberekre, skillekre lesz szükséged a tartalmak megvalósításához? (Kiket kell bevonnod a projektbe? Szükség lesz külső emberekre, vagy meg tudod oldani a saját csapatoddal?)
- Milyen hosszú távra tervezel? (Meddig fut majd a kampány? Egy hónapra vagy fél-egy évre kell megtervezned a tartalmakat? Mennyire reális, hogy tényleg előre tudsz tervezni, mennyire kell alkalmazkodnod az aktualitásokhoz?)
Hogyan kell nekiállnod?
- Kiválasztottad a megfelelő platformot. (Ez lehet egy komolyabb kollaborációs eszköz, akár az Evernote vagy az Asana, de ha nem egy nagyobb csapatot koordinálsz, akkor egy Excel-táblázat is tökéletesen megfelel. Mi egy Google Sheets táblát szerkesztünk közösen – egyszerű, könnyen kezelhető és gyors megoldás.)
- Hozzáférést adtál minden közreműködőnek.
- Kiküldted a körlevelet arról, hogyan használják a táblázatot. (Komolyan. Ha ezen a listán végigmész, egy elég komplex táblád lesz, nálam ennél sokkal, sokkal egyszerűbb táblázatok esetén is rákérdeztek már kollégák, hogy akkor most mi micsoda.)
- Beállítottad a megfelelő szűrőket és szabályokat. (Például az automatikus színkódolást bizonyos kifejezések szerepeltetésekor, mint „elkészült”, „folyamatban” és így tovább.)
Mi szerepeljen benne?
Read More