Hogyan különböztesd meg magad még akkor is, ha ugyanolyan vagy? (Hirdetéselemzéssel!)

„Ezt mindenki tudja” – gondolnád te. Ám lehet, hogy az ügyfeledet érdekli. A legtöbb cég ott szúrja el a pozicionálását, hogy a piaci sztenderdeket nem kommunikálják – pedig versenyelőnyhöz juttatná őket. Nézd meg ezt a 2 perc 48 másodperces videót, mert a végén rohansz majd a tervezőasztalhoz, hogy megelőzd a konkurensed. Egyszerű, de nagyszerű pozicionálási ötlet következik.

És a videó teljes átirata.
Hogyan add el a termékeid akkor, ha ugyanolyan vagy, mint a konkurenseid? Nyilván a marketing egyik alapvetése az, hogy differenciáld a terméked a piacodon, és megkülönböztethető márkát építs megkülönböztethető előnyökkel. De mi van akkor, ha a terméked ugyanolyan (vagy majdnem ugyanolyan), mint a többieké? Menjünk vissza az időben Claude Hopkinshoz és a Van Camp’s babkonzervjéhez. Ez a babkonzerv épp olyan volt, mint a másik 6 konkurens babkonzervje. Konkrétan a cég fejesei a kóstoláskor nem tudták megmondani, hogy melyik a saját termékük és melyik a konkurenseké. A rossz megoldás az, ha a hirdetésed csak annyit üzen, hogy „vásárold meg az én brandemet”. Őszintén: miért? Ez az ajánlat annyit mond, hogy „kérlek, ne a konkurensemnél költsd el a pénzed, hanem nálam, mert... mert csak!” Ez nem meggyőző, nem ügyfélközpontú és nem hoz eladásokat. Ezzel szemben Hopkins megoldása egyszerű és nagyszerű: olyan tényeket mondtak el, amelyeket senki más. Tehát adott egy babkonzerv, ami ugyanolyan, mint a másik 6 babkonzerv. Ugyanúgy készítik ugyanabból az alapanyagból ugyanolyan gyárakban. Viszont Hopkins elmondta a hirdetésben, hogy a babokat speciális talajon termesztik – ahogy minden konkurensük. Elmondta, hogy hogyan ellenőrzik a babokat – nos, mindenki ellenőrzi a babokat. Elmondta, hogy órákig 245 fokon gőzsütőben készítik elő a babokat – ez a konzervgyártás sztenderdje volt akkor. Elmondta, hogy Livingston’s Stone paradicsomot használnak – minden konkurens ezt használta. Elmondta, hogy lágyított vízben főzik a babokat, hogy a héjuk ne keményedjen meg – minden konkurensük így csinálta. Claude Hopkins Van Camp's

Legjobb tudomásom szerint Hopkins 5 különböző Van Camp's-hirdetést készített. A képen azt a hirdetést látod, amely a gyártási folyamatot meséli. Ezt a hirdetést előfizetőnk megkapják olvasható formában... és mondatról mondatra elmondom a tanulságokat is.

Read More