Így nyerd meg a 4-féle mikromomentumot (előadásvideó)

Az, hogy ma már mindannyian okostelefonnal, azonnali internet-hozzáféréssel a zsebünkben mászkálunk, a vásárlói útra is nagy hatással volt, és mikromomentumokra tördelte azt. Ezernyi apró momentumra tördelte azt egyenes és jól érhető folyamat helyett. Ezek az úgynevezett mikromomentumok, amelyek a Google szerint ma az online marketing egyik legfontosabb területét jelentik. Logikusan a vásárlói utat (customer journey) úgy képzelnénk el, hogy a vásárlóban felmerül az igény vagy felkeltjük benne az érdeklődést, ő megkeresi a számára legmegfelelőbb terméket, majd megveszi azt. A marketingesek komplex stratégiákat eszelnek ki erre – például mailt küldnek, ahonnan a vásárlót egy landing page-re irányítják, itt meggyőzik és továbbítják is a vásárlás felé. Vagy éppen az utat elnyújtva tartalommal építenek közönséget, megerősítve a brandet és a bizalmat, és a közönség igényeire építve dolgoznak ki terméket. A mikromomentumok azonban ezeket a komplex stratégiákat szó szerint egyszerűen szétrobbantják, apró darabokra. Lássuk először a fogalmi tisztázást.

A micsutu mimán?

Mikromomentum. Az, amikor éppen egy sorszámmal a kezünkben ülünk az okmányirodában január közepén, és mivel nincs jobb dolgunk, elővesszük az okostelefont, és elkezdünk ideális célpontokat keresni a júliusi nyaralásunkhoz. Amikor a tévében látunk egy pudingreklámot, és hirtelen ötlettől vezérelve rákeresünk egy jó pudingreceptre. Amikor a metrón két megálló között a végállomáshoz legközelebbi dohányboltra keresünk. A mikromomentum az azonnali, releváns és minőségi információ keresését jelenti. Ezeket a momentumokat a marketing korábban nem lett volna képes hasznosítani, hiszen erre csak az okostelefonok adnak lehetőséget, ám szerencsére eleve létrejöttük is az eszközöknek köszönhető. A Google koncepciója elsősorban az Y-generációra épül. E generáció tagjai, hozzám hasonlóan, nem keveset hallják az idősebbektől, hogy a kezükhöz van nőve az okostelefon – még szép, hiszen mi ezzel nőttünk fel, húszas éveinket a technológiai forradalom e vívmányának elterjedése meghatározta. Én még emlékszem arra, amikor feltöltős telefonkártyával jártam általános iskolába, és a sarki fülkéből szóltam haza, hogy átugrunk valamelyik haverhoz – az utánam következő generációnak ez már ugyanolyan abszurd gondolat, mint a fekete-fehér tévé. Ők már mindent okostelefonon intéznek. Az okostelefon-generáció vásárlói útja már nem A-ból B-be tart, hanem Z-be, egy sor tökéletesen random köztes állomással, amelyek nagy része mobilon valósul meg. Az okostelefont használók 82 százaléka ma a vásárlás előtt még ellenőriz ezt-azt mobilon keresztül. Egy hagyományos típusú (pl. TV-, rádió-) reklámot látva 66 százalékuk a mobilon néz utána a reklámozott terméknek, 90 százalékuk pedig egyáltalán nem a márkára keres – információt keresnek. És végül háromból egy esetben más cégtől vásárolnak, mint amelyik eredetileg felhívta a figyelmüket a termékre, mert a második cég abban az adott pillanatban minőségibb információval látta el őket. A kérdés az, hogyan lehet ezeket a kis, véletlenszerű momentumokat megfogni… A Google szerint a mikromomentumokat három lépésben nyerheted meg.
mikromomentum infografika
Kattints a képre, hogy nagyobb felbontásban lásd!

Az első mikromomentum-típus: Légy ott!

Read More