„Vezetni tanulj meg, ne motort építeni”, avagy miért gondolsz rosszul a SEO-ra | The Inbounder

A SEO halott? Kétszáz SEO-szaki között ültem Londonban, és ezt láttam az arcukon. Mélységes aggodalmat, mert a Google alapjaiban alakítja át azt, amit a netes keresésekről eddig tudtunk, vagy legalábbis hittük, hogy tudjuk. Mennyire működnek ma a keresőoptimalizálási best practice-ek? Ez volt az egyik fő kérdés, amelyet a The Inbounder londoni állomásán igyekeztek nagyon alaposan körbejárni. Ha arra számítottál, hogy egy SEO-konferencián elmondják majd, egészen pontosan hogyan kellene tartalmat írnod, sajnos ki kell ábrándítsalak: a best practice-ek, hát, általában, nagyjából, talán működnek. Tom Anthonynak (aki amúgy a Distilled R&D részleglét vezeti és mellesleg brit) volt egyszer egy amerikai barátnője. Már jártak egy ideje, jól alakultak a dolgok, elérkezett tehát a pillanat: találkozni kellett a leány szüleivel. El is utaztak a nagy vízen túlra, megvolt az üdvözlés, kellemes vacsora, csevej. Egy ponton Tom felajánlotta a házigazdának, hogy segít elmosogatni. Ez volt az a klasszikus, vígjátékokból ismert pillanat, amikor mindenki elhallgatott és furán kezdett rá nézni a szobában. „Most már mindegy” alapon Tom nem hátrált meg: ismét, jól érthetően, hangosabban kijelentette, hogy segíteni szeretne a mosogatásban. Még furább tekintetekkel jutalmazták. A probléma természetesen nyelvi jellegű volt. Bár mindkét fél angol anyanyelvű, kisebb eltérések akadnak, erről a konkrét kis pici eltérésről viszont Tom nem tudott. Fogalma sem volt, hogy amikor felajánlja segítségét a mosogatásban („I would like to help you wash up”), ahogyan azt a ködös Albionban tette volna bármikor, tulajdonképpen kedves barátnője apját egy közös fürdésre invitálta meg. Na, hát akkor ennyit a best practice-ek kérdéséről. De ha konkrét példát akarsz, elég megnézni az alt attribútumokat. Egy gyors kereséssel te is megbizonyosodhatsz róla, hogy minden SEO-szakember az elmúlt években annak fontosságát hangsúlyozta, hogy a képeknél mennyire fontos ezek megfelelő kitöltése, mert a Google algoritmusa figyeli ezt – ezt mellesleg a Google-től tudjuk. Ehhez képest a tesztek azt mutatják, hogy mindegy, mit csinálsz az alt attribútumokkal. Ezt nem én mondom, hanem a Distilled kutatás-fejlesztési igazgatója.

Érti egyáltalán még valaki a Google-t?

Read More