Segítsek lenyúlni a konkurensed linkprofilját? (3 módszer)

Legalább egy olyan konkurensed van, akitől irigyled a megjelenéseit, a linkprofilját. Megmutatom, hogyan érheted utol és körözheted le tudatosan építkezve. Elsőként meg kell tudnod azt, hogy pontosan milyen linkprofillal bír az oldal: honnan kapja a linkeket, kiket kell majd a saját stratégiáddal megcéloznod.

Keressük az értékes backlinkeket

Első lépésként nyisd meg az Open Site Explorert. Nagyszerű eszköz, amit részben ingyenesen is használhatsz, nem véletlen, hogy már másfél éve is javasoltam a használatát. Add meg az URL-t, amit meg szeretnél vizsgálni. Figyelj arra, hogy a „www”-re nincsen szükség, egyszerűen a domaint és utótagját írd be. Hogy a legértékesebb oldalakat megtaláld, vagyis azokat, amelyeknél a link equity érték a legmagasabb, néhány plusz beállításra van szükség.
Mi az a link equity? Lényegében az a mutató, ami meghatározza, hogy mennyit segít majd neked saját oldalad erősítésében egy külső hivatkozás. Számos tényező befolyásolhatja, mint pl. a domén erőssége, a hivatkozó oldal tartalmi relevanciája, elérhetősége és így tovább.
Tehát:
  • A célzást (target) állítsd this root domainre
  • A hivatkozás forrását (link source) only externalra
  • A linktípust (link type) link equityre
Láthatod, hogy nálunk valamiért a legértékesebb hivatkozások a lap.hu oldalakról érkeznek – szomorú hagyatéka ez egy másik linképítési korszaknak, de hát hozzánk lassabban érkeznek a változások. Kiemelkedően jó helyen szerepelnek viszont azok a hivatkozások is, amelyeket másodlagos blogunkon, a blog.hun az élő közvetítésekben helyezünk el. Az eredményeket a Request CSV linkre kattintva le is töltheted (ezt általában csak akkor ajánlja fel, ha legalábbis trial verzióban használod az OSE-t). Ez azért kell, hogy ne kelljen minden alkalommal újra elvégezned a keresést. Az eredményeket rangsorold Page Authority értékük szerint – ez a Moz saját mutatója arra, hogy egy adott oldalnak mekkora az esélye arra, hogy jó helyezést érjen el a Google találati listáin. Értelemszerűen minél magasabb a Page Authority, annál erősebb a hivatkozás, amit a konkurensed kap. Ezzel máris megvan a listád, amiből kiindulhatsz, ennél egyszerűbb módszert sehogyan sem tudok neked mutatni. De a munkád még csak itt kezdődik el.

Hogyan „nyúld le” a linkprofilt?

Read More