Hogyan készíts 96,5%-on konvertáló felugró ablakot? (Esettanulmány)

A számot nem írtuk el. A felugró ablak hatékony. Nagyon hatékony. A kérdés viszont az, hogy mi a különbség felugró ablak és felugró ablak között? Miért konvertál az egyik 96,5%-on, miért nem hoz érdemi konverziót a másik? A 96,5%-os csoda-pop-upon részletesen megnézzük, hogy mi a titok – és hogyan készíthetsz ilyet te is. A kampány … Read more

Így optimalizálj a 3 leggyakoribb konverziótípusra

A weboldalad valószínűleg...
  1. feliratkoztat vagy regisztráltat
  2. elad valamit
  3. leadeket generál
És ez alapján 3 fő konverziótípust különböztetünk meg, és értelemszerűen máshogy kell felépítened a feliratkozásra kihegyezett oldaladat, mint egy salesoldalt. Hogyan optimalizálj a különböző konverziótípusokra? Ez a cikk erről szól, és félkövérrel kiemeltem neked a konkrét tippeket.

Mekkora az átlagos konverzió?

Hasonlítsuk össze a különböző forgalmak átlagos konverzióját, hogy megértsük, hogy mit szeretnénk túlszárnyalni. A compass.co adatai alapján, melyeket az elmúlt 5 év 15 különböző kutatásából gyúrtak össze:
  • a közösségi médiás forgalom átlagosan 0,7%-osan konvertál;
  • a Facebook konverziós teljesítménye 0,9%;
  • a keresőforgalom 2,1%-a lesz vásárlód;
  • az e-mailből érkező látogatók 5,3%-os konverziót adhatnak neked;
  • az ajánlásból érkező érdeklődőknek pedig átlagosan 5,4%-a vásárolhat tőled – ezzel kapcsolatban ezt a cikket ajánlom.
(A teljes jelentést itt tudod elolvasni.) Ugyanebből a jelentésből derül ki, hogy a legértékesebb vásárlók 2012-ben a keresőből jöttek. forgalom értéke A 2014. év végi jelentésükben összegzik, hogy hogyan alakult a webáruházak konverziója (a 4. negyedév lett a legerősebb): monetate webáruház konverzió A Wordstream a keresőből érkező konverziós arányt nézte meg több száz kezelt accountjuknál (a kép kattintható): wordstream kereső konverzió A legjobb konverzió: a saját korábbi konverzióidnál magasabb. A benchmarkok célja, az hogy nagyjából elhelyezze az eredményeidet a piacon – de a saját konverziós számaid számítanak.

1) Eladás (általában webáruház)

Te már eltemetted az e-mailt? Szubjektív tapasztalásom, hogy minden évben beharangozzák, hogy az e-mail marketingnek vége... aztán még mindig az egyik leghatékonyabb csatorna. (Nézd meg pl. a mi hírleveleink hatékonyságát.) Az e-mail tehát a legértékesebb forgalomforrásod, ezért gyűjtsd a látogatóid e-mail-címét és küldj rendszeres hírleveleket. (A feliratkozószám növelésben segít ez a cikk.) De ha webáruházad van, akkor a kiszállítás is vásárlót hozhat... avagy épp üldözhet el. Ajánlj ingyenes kiszállítást (kösd értékhatárhoz vagy kampányhoz), mert az online vásárlók több mint 90%-a nemcsak vásárol, de többet vásárol, ha maga a szállítás ingyenes (az ingyenes kiszállítás ösztönzi a kosárérték-emelkedést). Emellett a kosárelhagyások jelentős része is azért történik, mert a vásárlód túl nagy szállítási költségeket talál (rosszabb esetben rejtve). Ne legyenek rejtett költségeid. Ha eddig voltak rejtett költségeid, amik „varázslatosan” csak a checkout utolsó oldalán jelentek meg, akkor ezeket vedd ki, és minden költséget kommunikálj a CTA-nál, kosárnál és termékoldalon. A látogatóid átlagosan fele elhagyja a kosarát, ha olyan költséget vagy díjat akarsz kifizettetni vele, amikről előtte nem szóltál. Rejtsd el a kuponmezőt. Ha eladásösztönző kampányod van valamilyen kuponnal, akkor nagyon figyelj arra, hogy a kitöltendő mezőt (ahova a kupon kódját kell írni) csak azok lássák, akik megkapták a kupont (vagy megszerezhették volna, ha akarják). Ellenkező esetben a látogatód észreveszi, hogy valami jóból kimaradt, és inkább nem vásárol. Retargetálj ésszel. Tudtad, hogy a látogatóidnak mindössze 3%-a vásárol az első alkalommal? A többit retargetálással kell visszahoznod. Fontos, hogy ne ész nélkül állítsd be mindenkire (úgy nagyon drága lesz), hanem a kosárelhagyókat üldözd egy kampánnyal, hogy visszamenjenek az oldaladra és befejezzék a vásárlást. Említsd a garanciát kiemelt helyen. Átlagosan 45%-kal emeli a konverziódat. A garanciát még a meglévő vásárlóid is szinte elvárják: kockázatcsökkentő elem, segíthet megadni az utolsó lökést a vásárláshoz. Ideális a 30 napos (vagy más időtartamú) teljes pénz-visszafizetési – ha ilyet nem tudsz kínálni, akkor adj 30 napos tesztlehetőséget. Esetleg add meg mindkettőt. A checkoutod legyen minél egyszerűbb. Azaz: minél kevesebb mező, minél kevesebb különböző oldal. AO.com checkout Ha valaki elhagyta a kosarát, akkor emlékeztesd rá. Sokan egyszerűen csak elfelejtették, és készséggel visszatérnek befejezni a vásárlást. (Ha megvan az e-mail címe, akkor, ugye, automatikus e-mail.) A legfontosabbat a végére hagytam: lehessen regisztráció nélkül vásárolni. Egy webáruháznál a regisztráció megszüntetése évi 300 millió dollár plusz árbevételt hozott. Ennél erősebb érv nem kell.

2) Leadgenerálás

Read More

3 modern és hatékony felugró ablak

The money’s in the list. Az e-mailnél hatékonyabb marketingcsatornát egyelőre még nem találtak fel, a McKinsey szerint átlagosan 40-szer nagyobb a megtérülése az e-mail marketingnek, mint a social media marketingnek (győzd meg magad a tényekkel). Építsünk tehát listát, erre pedig kiváló eszköz egy felugró ablak. Pop-up: áldás vagy átok? Téged is idegesítenek a legváratlanabb pillanatokban … Read more