Hogyan írj valódi előnyöket? (4 lépéses írási segédlet)

Azt már tudod, hogy a legjobb reklámszöveg mindig előnyökre épül. Ennek oka egyszerű: az előnyök adnak el. De hogyan írj valódi előnyöket? Nem olyan egyszerű, ezért nézzük lépésről lépésre. (Mivel a belső szövegíróképzésünk segédanyaga ez, ezért a teljes cikket csak előfizetőink olvashatják.)

Mi a különbség a feature és a benefit között?

Egy nagyon gyors összefoglalót adok (ha ennél többre vágysz, akkor olvasd el ezt a cikket). Minden terméknek vannak jól dokumentálható részei: terméktulajdonságok, funkciók, állag, szag, méret, szín és minden olyasmi, ami leírható, konkretizálható – tehát amilyen a terméked (vagy szolgáltatásod) és amit csinál. Például a kocsi 285 lóerős, a fűnyíród zöld, a frizurát 45 perc alatt vágod le és szárítod, a szövegedet értékesítési szövegíró írja. Előny viszont az, amit egyrészt az ügyfeled használat közben tapasztal, másrészt amilyen értéket kap. Előny minden, amivel az ügyfeled élete (vagy munkafolyamata):
  • könnyebb
  • gyorsabb
  • olcsóbb
  • szebb
  • jobb
  • fájdalommentesebb lesz
(A lista természetesen nem teljes.) A különbség érthetőbb lesz ezzel a képpel: az értékesítési szöveg alapja

Miért fontos ez?

Azért, mert az előnyök adnak el. (Ígérem, mindjárt rátérünk a szaftos lényegre.) A termék tulajdonságaival racionalizálsz és hitelesítesz, az előnyökkel pedig eladsz.
  • Egy high-end kerékpárt azért veszel meg, mert a nyereg kényelmes (gyengébb előny) és nem leszel tőle impotens (erősebb előny), hiszen speciális anyagból készült és a felépítése ergonomikus (terméktulajdonság).
  • A projektkezelő app átveszi tőled az adminisztrációt (terméktulajdonság), amivel napi 1 óra hasznos időt visszanyersz (előny).
  • Ez a modell 5/5 csillagot ért el a törésteszten (feature), ezért biztonságos (előny) és a legváratlanabb balesetben is egyben tartja a családodat (erősebb előny).
Az előny ad el. Tényleg nem akarom túlmagyarázni. Konkrétan annyira fontos elem, hogy tisztán előnyökkel eladhatod a termékeidet. Felejtsd el a bűvészkedést, mindenféle manipulációt, power wordöket és minden (többnyire) baromságot – a feladatod leegyszerűsítve minden hirdetésben:
  1. Mondj valamit, ami az ideális vásárlód figyelmét felkelti (headline)
  2. Azonosíts egy problémát (amit meg fogsz oldani)
  3. Mondd el, hogy miért tudod te azt megoldani (hitelesítés, pozicionálás)
  4. Sorold fel az előnyöket (mindet) – követve ezt a formulát: feature, tehát előny
  5. Zárd le (offer & CTA. Mondd meg, hogy mit csináljon: mit töltsön ki, kit hívjon fel – értelemszerűen tedd minél egyszerűbbé a dolgát)
Ebből az 5 elemből kulcsfontosságú:
  • headline (emiatt figyelnek fel az ideális olvasóid – ha rossz, akkor senki nem olvassa el az anyagod, következésképp senki nem tud vásárolni)
  • offer (ezt adod, na ez igazán kulcsfontosságú, bár ez felerészt marketing [termékfejlesztés] és felerészt copywriting [mit emelsz ki, hogyan prezentálod])
  • előnyök (ez épít értéket)
  • CTA (ezt kell csinálni az olvasódnak)
Nem készíthetsz olyan salesanyagot, amiből ezek hiányoznak. Ezt meg kell ismételnem. Nem készíthetsz olyan salesanyagot, amiből ezek hiányoznak. (És nyilván írd meg őket a lehető legjobbra.) Nézzük, hogy hogyan írj olyan előnyöket, hogy beszakadjon a marketingszöveged alatt az internet (pozitív értelemben).

4 lépés a bivalyerős benefitekhez

Read More