Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Sir Richard Branson és a siker mágiája (Traffic & Conversion 2019)

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Ingyenes, T&C2019

„A vállalkozók vállalkozója, a marketingesek marketingese” – mutatta be Ryan Deiss, a konferenciát szervező DigitalMarketer tulajdonosa a San Diegó-i Traffic & Conversion Summit első napjának sztárvendégét, Sir Richard Bransont, a Virgin Group alapítóját.

Cikkünkben felidézzük az élő interjú legizalmasabb pillanatait – és a kulisszák mögé vezetve az eseménykommunikáció hátterét is.

Bár volt beszélgetőtársa – Roland Frasier személyében, aki a DigitalMarketer Business Lunch Podcast házigazdája – , az interjút végig a multimilliárdos dominálta.

A mozgalmas múltját idéző sztorikkal és a Virgin-cégek jövőbe mutató projektjeit, jótékonysági tevékenységét bemutató videókkal tarkított interjú egyértelműen azt a célt szolgálta, hogy Branson végül a vállalatok globális társadalmi felelősségéről beszélhessen. Természetesen az is kiderült, hogy az útkeresésben ő maga jár elöl jó példával – legyen szó drogprevencióról vagy a légkör karbonszennyezésének csökkentéséről.

Sir Richard Branson mindemellett egy rendkívüli vezető is, jelenleg 12 általa alapított cég van a tulajdonában, ezek mindegyike évente több mint 1 milliárd dollár bevételt generál. Érthető, hogy minden marketinges szeretne magába szívni valamit a Branson-mágiából.

Márpedig az a DigitalMarketer épp ezt ígérte a hallgatóságnak: használható tudást.

Íme, marketingmágia Branson-módra:

#1 Marketing életre-halálra

Amikor Roland Frasier Branson távolsági hőlégballonos és más sportrekordjaira utalva „gyanútlanul” megkérdezte, mi vezérelte és hajtotta őt, ő nemes egyszerűséggel azt válaszolta, „…eredetileg a marketing”.

Magyarázatként hozzáfűzte, hogy amikor az egyik ballonos rekordkísérlete után kimentette a helikopter, „legalább jól látszott a ballonon a Virgin-felirat”.

„Még nem volt internet, magunkat és vicces ötleteket kellett használjunk, hogy feltegyük a céget térképre, ez egy szexi imázst adott. (…) Ahányszor átélsz egy ilyen halálközeli élményt, megesküszöl magadnak, hogy nem csinálsz többet ilyet.”

Azt azért hozzáfűzte, a hurrikánok maguktól jönnek, itt nincs más választás. (Az Irma az Atlanti-óceán minden idők második legerősebb hurrikánja volt 2017-ben. Branson saját birtokán, a Necker-szigeten vészelte át a biztonságos borospincéjében.)

#2 Elszánt márkanévbejegyzés

A Virgin a világ egyik legismertebb, legkedveltebb, legsokolaldúbb brandje, hangsúlyozta Frasier, és mindjárt egy rögtönzött kutatást is tartott a közönség körében. Felröppenő kezek: gyakorlatilag mindenki interakcióba került már a Virgin márkával valamilyen formában.

Branson árnyalta a márkanév sztoriját is:

„Talán 15-16 lehettem, ültünk a pincében és próbáltuk kitalálni a lemeztársaság nevét. Az én ötletem az volt, hogy Slipped Disc Record – utólag igazán örülök, hogy nem ez lett, hiszen hogy mutatna ez egy légitársaság neveként? Mire az egyik lány felnevetett és megszólalt, miért nem hívod Virginnek? Az üzletben szűz (virgin) vagy.

Eltartott négy évig, mire regisztráltatni tudtam, folyton arra hivatkoztak, hogy túl durva. Nagyon akartam ezt a nevet, szóval felütöttem a szótárt, és a jelentésénél ott állt, hogy érintetlen, tiszta, hibátlan… abszolút ellentéte a durvának. Megírtam nekik, és így már le tudtam védetni.” 

#3 Márkaintegritás? Frusztráció!

A Virgin ma már űrhajókat, hajókat, repülőket, vonatot, mobilt, de még fitneszklubot is jelent – és ezt a sokoldalúságot sokan Branson szemére vethetik, emlékeztetett Frasier, hiszen így nem lehet megtartani a márka integritását.

„Amikor a zeneiparból a légitársaság felé nyitottunk, az emberek azt gondolták, őrültek vagyunk, annál kellene maradnom, amihez értek, nem kell az új terület. Persze ha nem teszem, már nem lennék itt, a lemezboltok az iPodok megjelenésével eltűntek. De a váltás gyakran személyes frusztrációmból fakadt.”

Branson egyik kedves sztoriját idézte fel ennek illusztrálására: épp Puorto Ricóban volt, amikor nem tudott elutazni késő délután a Brit Virgin-szigetekre a barátnőjéhez, mert a repülőn nem volt elég utas. Kibérelt egy repülőt, felírta egy táblára, hogy Virgin Airlines. A poénnak indult repülésből aztán légitársaság született. Branson egyszerűen felhívta a Boeing salesosztályát (28 éves volt ekkor), és előadta, hogy megvenné a használt gépet. „Mikor megkérdezték, hogy légitársaságom van-e, azt mondtam, nem, lemezcégem van, ami a Rolling Stones, a Sex Pistols és Boy George lemezeit adja ki.”

A Boing (is) meg akarta változtatni a nevet, mondván mindenki arra fog gondolni, a repülő egy ilyen névvel nem megy el a végállomásig, de ő nem vált meg a cégnévtől.

#4 Sabbatical és második esély

Branson máshogy is így ragaszkodik: az embereihez. A Virginnél az alkalmazottak akár kéthavi fizetett szabadságot is kaphatnak.

Elárulta, hogy a lánya tanácsolta neki, hogy legyen bátor és kezelje felnőttként az embereit. Ha otthonról akarnak dolgozni, ha részmunkaidőt vagy sabbaticalt (hosszabb időtartamú alkotói szabadság) szeretnének, ha ki akarnak venni egy hetet –  legyen, mindenki megteheti. „Ha így kezeled őket, jobban teljesítenek” – magyarázta.

„Amerikában az ünnepek katasztrofálisak. Hogyan nevelhetnél gyereket egy kis ünnepi szabadidő nélkül? Ebben a modern világban, ha dolgozni akarsz, ma már bárhonnan dolgozhatsz. A gyereked mellől. Vagy a szigetedről.”

A Virginnél még „Második esély” program is működik, kifejezetten börtönviselt embereknek, amit a résztvevők igencsak méltányolnak is. „Ők a legjobb dolgozóink” – büszkélkedett.

#5 Customer experience? Kellemesebb élmény

Branson egy kérdésre válaszolva felidézte, hogyan tervezték meg, milyen vásárlói élményt nyújtson a légitársaság. Abból az egyszerű alapvetésből indultak ki, hogy más amerikai légitársaságnál a repülés nem kellemes élmény.

Ehelyett olyan szolgáltatást szeretett volna, amely jó érzéssel tölti el az embereket, amelyről azt gondolják, „ez fantasztikus”. Ahol a gyerekek is jobban érzik magukat, mert szórakoztatóbb az út. (A Virgin Atlantic valóban az első légitársaság volt, amely saját tévét kínált az utasoknak.)

#6 Legyenek jó partnereid az életben

„Ami a személyes márkát illeti: a korai időkben minden rólam szólt: hogy mit csinált Branson. Ma már nélkülem is működik” – magyarázta. Mindez azonban nem akadályozza meg abban, hogy ha úgy tartja kedve, önfeledten bohóckodjon, játsszon.

Az Aviaton American Gin és a Virgin Atlantic közös kampányában Ryan Reynolds amerikai színésszel, az italcég tulajdonosával szerepel együtt. A reklámfilmben, amelyet az interjú során is levetítettek, a színész bejelenti, hogy vállalati történelmet írnak, a két cég egyesül.

Branson nyomban kijavítja, csupán arról van szó, hogy a Virgin America gépein a cég ginjét szolgálják fel. Reynolds azonban nem hagyja magát, ezt csak a kezdetnek titulálja, nemcsak újra bejelenti az egyesülést, de még az „Avia Virganation” logót is megmutatja, végképp feldühítve a vállalkozók vállalkozóját. Branson erre a dühre még a beszélgetésen is rájátszott, aztán komolyan hozzátette: „a tökéletes partnerség nemcsak a magánéletben fontos, az üzletben is egyformán varázslatos lehet”.

#7 Gondolkodj globálisan

Frasier a legizalmasabb kérdéseket a végére tartogatta: mit üzen Sir Richard a marketingeseknek, vállalkozóknak?

„Amikor kis céged van, először a saját, a dolgozóid jólétére, egészségére koncentrálsz, aztán a közvetlen könyezetedre, a városodra, aztán az országodra. Aztán globális brandként a világ dolgaira, hogyan tudsz azokon segíteni. Ha a legtöbb cég így tenne, a világ nagy részeinek problémáját megoldhatnánk” – fejtegette Branson.

Bónusz a DigitalMarketertől: így csinálj egy eseményből többet

Miért volt szükség arra, hogy még többet hozzanak ki az amúgy is húzóprogramnak számító beszélgetésből?

Elsősorban azért, mert a multimilliárdos nem tiszteletdíjat kért, hanem jelentős adományt jótékonysági szervezetei számára. Az összeg azonban jóval több volt, mint más fellépők díja, és még azt a határt is túllépte, amit a büdzsé megengedett.

Hogyan lesz egyetlen eseményből még több (pénz)? Adjunk jóval több értéket!

A pluszt egy szűkkörű fogadás jelentette kérdezési és fotózási lehetőséggel. Erre a privát partira egy 15 000 dolláros belépő fejében mindössze 20 vállalkozó kapott meghívást.

Az exkluzív lehetőséget meg is lehetett nyerni – erre szolgált a Business Lunch Podcast oldalán a feliratkozók között meghirdetett verseny, mely kétezernél is több leadet hozott. A friss jegyvásárlók egy kuponkóddal korlátozott ideig 1000 dollár kedvezményt kaptak az árból, így kelt el 619 jegy. Még annak erejét is kihasználták, hogy a többi előadó is büszkén hirdeti, hogy egy színpadon állhat Sir Richard Bransonnal – az e-mail-kommunikáció újabb 728 jegy eladását eredményezte.

Privát fogadás ide vagy oda, tény, hogy Branson azokkal is közvetlen volt legalább egy gyors kézfogás erejéig, akik csak úgy odamentek hozzá a beszélgetés után a színpad közelében. „A világ megváltoztatása olyan emberek kis csoportjával kezdődik, akik egyszerűen nem hajlandóak elfogadni az elfogadhatatlant” – szólt személyes üzenete az előadást záró egyik videó végén.

Még több marketing, még több T&C

Sajtójeggyel voltunk a 2019-es Traffic & Conversion Summiten azért, hogy e blog olvasójaként a lehető leghamarabb megismerhesd azt, hogy mi történik a globálisan is egyik legjelentősebb marketingkonferencián. (Az előfizetők pedig további exkluzív anyagokat érnek el!)

Olvasd el a cikkeket, mert ez a tudás versenyelőnyt ad neked:

  • Perry Belcher megháromszorozza a saleskonverzióidat (Traffic & Conversion)
  • Superpower a 2019-es Traffic & Conversionről: a párbeszédre épülő marketing fortélyai
  • „Van egy rossz hírem: mindenki utál minket” – a Traffic & Conversion Summit 3. napja
  • „Amíg te nem csinálod, addig bármilyen piacon megverlek” – a Traffic & Conversion 2. napja
  • „Welcome marketers. Welcome home.” – a 10. Traffic & Conversion Summit első napja

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkPerry Belcher megháromszorozza a saleskonverzióidat (Traffic & Conversion)
Következő cikkMit tanított nekünk a T&C 2019 az e-mail-marketingről? (Laura Belgray, Justin Rondeau és Richard Lindner tanácsai)Következő

Ezeket olvastad már?

Erre a 4 szempontra figyelj, amikor megszólítod hírleveled címzettjét

Minden hírlevelet el kell valahogy kezdeni. A hírlevél eredményessége ugyan nem csak a megszólítástól függ,

Elolvasom »

Hogyan töltsd ki jól a kérdőívünket?

Ha partnerünk vagy, akkor tudod már, hogy a munkát egy kérdőív kitöltetésével kezdjük. Ha még

Elolvasom »

Amit a Google „pop-up-büntetéseiről” tudnod kell

Ha új év, akkor újévi fogadalmak, így van ez. A Google például még nyáron megfogadta,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.