A digitális reklámköltés megelőzte a televíziósat, a YouTube hatalmas felvételi hullámmal igyekszik a UGC egyik legnagyobb kihívására megadni a választ (azaz: a hatalmas tartalomtömeg moderálására), a cégeknek egyre többet kell költeniük arra, hogy Facebookon elérjék a célcsoportjukat (és ez persze nem tetszik nekik).
Már hallgathatod is a marketinghíreket:
A Kontent Pubnak a telefonodon a helye. Töltsd le itt.
Videós mobilmarketing-alkalmazást fejleszt egy magyar startup
Az Avorado néven futó fejlesztés egy egyedi magyar megoldás: az appban a felhasználók reklámvideók megtekintését követően akár a hirdetők által felajánlott nyereményekért is harcba szállhatnak.
A 2016 tavaszán alapított cég a globális mobilhirdetési piacra feküdne rá, amely 2016-ban már közel 109 milliárd dollárt forgatott meg.
Az Avorado ötletgazdája, Szucsányi-Borza Sebestyén szerint egy videómegtekintetés az appon 10 forint (a YouTube-on kb. 40 Ft), egy bizonyos megtekintési szám felett verseny indulhat a nyereményekért. Nézzünk egy példát:
- 10 000 forint értékű nyereményhez 1000 felhasználónak kell megnéznie a videót.
- Ha ez nem jön össze, akkor a hirdetőnek nem kell fizetnie
Még furcsa dolog az Avorado, de valahogy így néz ki: nézz hirdetéseket és játssz, hogy nyerhess.
10 ezer fős lesz a YouTube moderátorserege, hogy megelőzzék a hirdetők elvándorlását
A YouTube háza táján áll a bál (nézd meg itt): a videómegosztó az egyik legnehezebb időszakát éli. Rengeteg nagy hirdető fogta vissza a költéseit azért, mert vállalhatatlan felhasználói tartalmak is megjelentek az oldalon, ezért a cégnek lépnie kellett.
Első lépésként cizellálták az algoritmust és betiltottak néhány fiókot, leszedtek még több videót. Ezután pedig bejelentették, hogy 10 ezer fölé emelkedik a moderátorok száma, hogy az aggályos videókat törölni tudják. Az algoritmus a veszélyesnek tartott videók 70 százalékát 8 órán belül törli, de a YouTube szeretné ezt a mutatót tovább javítani (ezért vesznek fel sok moderátort).
Lenyomta a tévét a digitális reklámköltés
A Magna Global elemzése szerint a digitális reklámköltés 2017-ben cirka 209 milliárd dollárt tesz ki, ez pedig a teljes reklámtorta 41 százaléka. A tévé esetében ugyanez a szám 178 milliárd dollár, vagyis 35 százalék.
2020-ra pedig a teljes reklámtorta 50 százalékát is elérheti a digitális költés, miközben a tévés szinte nem is fog emelkedni. A tendencia oka, hogy egyre több pénzt visznek a cégek az online felületekre, emiatt 2018-ban várhatóan 13 százalékkal fog nőni ez a szegmens.
Egyre többet kell költeniük a kisvállalkozásoknak, hogy eljussanak célcsoportjukhoz a Facebookon
Az RG Stúdió felmérése szerint a cégek mind több és több dolgot nem szeretnek a közösségi hálózatban: zavarja őket, hogy nem jelennek meg bejegyzéseik az összes rajongójuk előtt (hiszen az organikus elérés egyre alacsonyabb).
Problémának tartják még azt is, hogy nehéz rajongókat gyűjteni, illetve egyre többet kell fizetni az elérésért, lájkért, kattintásért. A kutatás konklúziója, hogy a kkv-k szemében kezd veszíteni varázsából a Facebook.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]