A YouTube története egyik legnagyobb kihívását éli, a Facebook öngyilkosság-megelőzési funkciókkal teszi jobbá a világot, a Snapchat különválasztja a reklámokat és az ismerősök posztjait.
A 37. adás meghallgatása naprakésszé tesz a marketingben:
Ha letöltöd az applikációnkat, akkor mindig elsők között kaphatod meg az adásokat.
Bekeményített a YouTube: videókat törölnek vagy szüntetik meg alattuk a kommentelési lehetőséget
A YouTube háza táján dagad egy pedofilbotrány: több hirdető visszavonta költéseit amiatt, hogy reklámjaik olyan tartalmaknál jelentek meg, amelyek vagy a pedofília határát súrolják, vagy konkrétan olyan kommentekkel tarkítják azokat egyes felhasználók.
Nem vet jó fényt a videómegosztóra az sem, hogy kiderült, a YouTube Kids applikációba néha becsúszott egy-egy zavarba ejtő tartalom. Több videón kiszolgáltatott helyzetben lévő gyerekek láthatók vagy épp horrorisztikus ésvagy ártó szándékú az anyag. Olvasd el James Bride cikkét is.
Ha ez nem volna elég, a BuzzFeed azt is észrevette, hogy néhány napja szextartalmakat kezdett el kínálgatni a portál, például „Hogyan szexelj a gyermekeiddel”. Rákattintva erre szerencsére nem jelent meg találat, mint utólag kiderült, hekkertámadásról volt szó.
A YouTube lépéskényszerbe került, hiszen nem szeretne pénzt és presztízst veszíteni, ezért 150 ezer videót töröltek, 625 ezernél pedig lekapcsolták a kommentelési lehetőséget. Bezártak 270 felhasználói fiókot, valamint 50 ezer családbarátnak beállított csatornáról levették a reklámokat.
Nem kétséges, hogy a YouTube története legnagyobb botránya és kihívása előtt áll.
Az öngyilkosoknak segítene és az öngyilkosságra készülőket szűrné a Facebook
A közösségi média bejelentése szerint olyan megoldást fejlesztenek, amely gépi tanulással kiegészülve monitorozná a felhasználók bejegyzéseit. Ha valakinél öngyilkosságot megelőző viselkedési mintákat vesz észre az algoritmus, akkor automatikusan megpróbálja majd a segélyszolgálatokkal való kapcsolatfelvételre biztatni a felhasználót.
Adatvédelmi szabályozások miatt ez csak a világ egyetlen térségében nem lesz elérhető: az Európai Unióban.
Nagy frissítést jelentett be a Snapchat
A közösségi média közleménye szerint a Snapchat ezentúl különválasztja majd a barátokat és a hirdetéseket, vagyis ők igyekeznek nem alkalmazni azt a galád módszert, mely szerint egy reklámot össze kell mosni az ismerősök által generált tartalmakkal, hogy arra felfigyeljenek a felhasználók.
Evan Spiegel 60 másodpercben be is mutatta, hogy ez miképp fog kinézni: a jövőben egy helyett két elszeparált hírfolyam lesz, az egyikben csak az ismerősök tartalmai lesznek, a másikban jelenhetnek meg a márkák és véleményvezérek.
A Snapchat szerint a két tartalom keverése nem vált be, mert többek közt segítette az álhírek terjedését, a mostani lépés viszont segítheti a felhasználók önkifejezését.
A középkorúak jobban szeretik a Vibert, mint a fiatalok
A Neo Interactive felmérése szerint a netet használó magyarok 87 százaléka ismeri a Vibert, közülük 55 százalék használja is.
De a felhasználók negyede 35–44 év, 21 százalékuk 25–34 év, 20 százalék pedig 45–54 év közötti, és csupán 16 százaléknyi a 24 év alattiak aránya – annak ellenére, hogy az app a fiatalokat igyekszik megcélozni.
A felmérés arra is rávilágított, hogy a legtöbben (77%) privát csevegésre vagy szöveges üzenetküldésre használják a Vibert, 41 százalék ingyenes telefonhívásokat indít. A videótelefonálás lett a harmadik legnépszerűbb szolgáltatás, ezt 15 százalék használja.
Ha a Viber nem is népszerű mindenkinél, az e-mail-marketing sikere töretlen. Segítünk hatékonyabb hírleveleket írni ezzel az 59 lépéssel:
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]
Eladó a Fox?
A Disney megvásárolná a Fox nagy részét, így egy gigászi médiamonstrum jönne létre. Kérdés, hogy jó lenne-e ez, főleg, hogy a két Magyarországról származó filmes (Adolph Zukor és William Fox) által alapított cég iránt a Comcast és a Verizon is érdeklődik. Sőt, állítólag a Sony is, mert ha már mások akarják a Foxot, akkor neki is kéne.
Lehet a dolognak jó oldala: egy kézbe kerülhetnek a Marvel képregények filmes jogai. Az univerzum most igencsak szét van aprózódva.
Mitől tarthatunk?
Például attól, hogy egyszereplős lenne a legnépszerűbb filmek piaca, ráadásul a még fejlődő streamingpiacot is megbolygathatják, hiszen a Disney már bejelentette, hogy ezt a szegmenst sem szeretné kihagyni. Márpedig az egész streaming lényege, hogy a felhasználók olcsón érhetnek el tartalmakat egy vagy néhány platformról, ha viszont a Disney kivonja a saját filmjeit pl. a Netflixről, akkor a filmszerető és -értő közönségnek egyszerre több szolgáltatónál is elő kell fizetnie, ha nem akar lemaradni bizonyos filmekről. Ez pedig nem épp pénztárcabarát.
Havi 6000 forintért cserébe több százezer forintnyi értéket kapsz
Az előfizetéssel naponta kapsz valamit, amitől a marketinged és a kampányaid hatékonyabbak lesznek.
Berze Marci (Speak! Nyelviskola) visszajelzése talán meggyőz téged is:
„Marketingszöveg-előfizetőnek lenni kiváltság, ami nevetségesen alacsony összegért neked is jár. Szakemberként vagy cégvezetőként még soha nem kellett olyan könnyű döntést meghoznod, mint most: az előfizetéssel Magyarország legprofibb szövegíró- és tartalommarketing-ügynöksége (és az őket követő 250+ szakember, cégvezető) lehet a kihelyezett marketingosztályod, akik pofátlanul sikeressé teszik a cégedet.”
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,