Ha mindent meghódít a videó, akkor mi szükség újságírókra?
Nagy amerikai médiumok bocsátanak el újságírókat, mert ők úgy válaszolják meg a kérdést: semmi. Mi máshogy gondoljuk.
Hallgasd meg a 25. Kontent Pubot is:
Ott lehetünk a telefonodon is! Töltsd le a Kontent Pub applikációját, hogy a legfrissebb adások mellett előadásfelvételeket is elérj.
Újságírókat bocsátanak el Amerikában, mert az emberek inkább videókat néznek
A Micnél, a Vocativnél, a Fox Sportsnál, a Vice-nál vagy az MTV News-nál egyaránt jelentős létszámleépítés volt nagyrészt azért, hogy helyet és forrást biztosítsanak a videós tartalmaknak.
A Mic vezetője, Chris Altchek szerint az amerikaiak döntöttek: többet fogyasztanak videókat, mint szöveges tartalmakat. Előrejelzések szerint az amerikaiak 2019-ben átlagosan 81 percet fognak videónézéssel tölteni. Összehasonlításképp: 2015-ben ez 61 perc volt. Az újságolvasás eközben leesett 16-ról 13 percre.
Csakhogy egyesek szerint van egy kis bökkenő: lehet, hogy sokan nem is azért térnek át a videókra, mert ezt követelik a felhasználók, hanem azért, mert bizonyos iparági szereplők ezt erőltetik? És itt most a Facebookra és a Google-re gondolunk.
A másik gond, hogy a videót valakinek meg kell írnia, az újságírók pedig tudják, hogy hogyan kell egy sztorit úgy tálalni, hogy az megszerezze a figyelmet és a kattintást.
Remélem, felkészültél a videómarketingből.
100 000 font egy influencerért?
A marketingesek majd’ egytizede 100 ezer fontnál is többet költ majd influencerekre.
Egy új kutatás szerint az angol szakemberek 9 százaléka az elkövetkező 12 hónapban 100 ezer fontnál (kb. 34 millió forintnál is többet) tervez költeni az influencermarketingre.
A felmérés szerint 39% megelégszik 10 ezer fonttal, míg a megkérdezettek 20%-a 10 és 100 ezer font közé lőtte be a célt. Csak 4% válaszolt úgy, hogy nem foglalkozik a témával és nem költ influencerekre.
A Facebook és a zenepiac
A Facebook több száz millió dollárt ajánlott fel a lemezkiadóknak, hogy a felhasználók legálisan használhassák zenéiket a feltöltött videókban.
Mint ismeretes, a jelenlegi törvények szerint a közösségi oldalnak le kell szednie egy videót, ha az olyan zenét tartalmaz, amelyhez nem vásárolta meg a jogokat a feltöltő. Információk szerint a zeneszerzők és a lemezkiadók hosszú ideje tárgyalnak a közösségi médiával, hogy kialakítsanak egy rendszert és a jogdíjtulajdonosok megkapják a jussukat.
Álhírvadász játék az Átlátszón
A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületével közösen készített játék iskolásokat, egyetemistákat szólít meg. 25 kérdést tesz fel, a felhasználónak pedig el kell döntenie, hogy a képen látható anyaggal mi a bökkenő (ezek az álhíroldalak, összeesküvés-elméletek, propagandakampányok és dezinformációk jellegzetességeit viselik).
A példákat a magyar netről és médiából szedték (van Magyar Idők is). Az oldalon van Tudásbázis és Szószedet is, hogy az öntudatos álhírvadász mindig képben legyen.
Próbáld ki a játékot, majd írd meg kommentben, hogy mennyire látsz át a szitán.
Harmadik alkalommal keresik a legjobbakat az Országos Marketinggyémánt Díj létrehozói
A 2015-ben alapított díj az előző év szakmailag legjobb KKV-marketingkampányait és programjait kívánja jutalmazni.
Nekünk is van ám:
Az Országos Marketinggyémánt Díj célja, hogy felhívja a figyelmet a KKV-k marketingtevékenységének sokszínűségére és eredményességére, valamint megmutassa az elmúlt években végbement fejlődést.
Legyél a legfelkészültebb marketinges minden konferencián
Amíg sok cégnél még mindig a Facebookot próbálják megfejteni, addig előfizetőink egymás után készítik a jobbnál jobb kampányokat. Ebben segítségükre van a félezernél is több anyagot kóstáló szakmai könyvtárunk.
A belső csoport és a korlátlan hozzáférés az ország legteljesebb online marketingkönyvtárához mindössze egy előfizetésre van tőled. Ebből nem maradhatsz ki.