Hogyan mondhatod el egy kampányról, hogy sikeres, ha te magad is bevallod, hogy a valós hatás méréséhez több idő kell? Mostani podcastünkben egy ilyen marketinges időhurkot járunk körül, szélről pedig támad az Instagram és a magyar fiatalok netezési szokása (ismét).
Hallgasd meg marketinghíreinket:
Tegyél minket a telefonodra! A Kontent Pub applikációja mindig szól, ha új adás került fel (és persze előadásanyagokat is elérsz).
Nagyot nőtt a CBA forgalma
És az illetékesek szerint ebben komoly szerepe van Kasszás Erzsinek.
Az Umbrella által készített reklámot a szakma nagyon nem szerette, mi is megemlékeztünk róla egyik adásunkban, de a kiskereskedelmi lánc azóta bejelentette, hogy az év első felében nagyot nőtt a forgalmuk. A CBA a negatív felhangok ellenére is kitartott Erzsi mellett, folyamatosan friss tartalmakat készítettek vele, volt például vidéki roadshow és rendszeres online videómegjelenés. Még Kasza Tibinél is feltűnt kedvenc ábécésünk.
A CBA az Internet Hungaryn jelentette be, hogy a kampány valós hatásának méréséhez ugyan több idő kell, de a bázishoz képest 12 százalékos forgalomnövekedést ért el az áruházlánc 2017 első hat hónapjában.
Okosabb-e a Google mesterséges intelligenciája, mint egy 6 éves?
Úgy tűnik, nem. Egy kínai tudósokból álló csapat megvizsgálta a kérdést, és arra a megállapításra jutottak, hogy a Google AI-jának 47,28-as volt az IQ-ja 2016-ban. Ez azt jelenti, hogy bár a mesterséges intelligencia kifejezetten intelligens, de egy hatéves gyerek átlagától (55,5) azért még elmarad, egy 18 éves fiataltól (97) még jobban lemarad.
Mentségére legyen mondva, a mesterséges intelligencia gyorsan tanul: számítások szerint egy év alatt nagyjából megduplázza az értelmi képességeit.
Saját TEDx konferenciát szervez október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem
A téma a tudás helye és szerepe a XXI. században. Az apropó az, hogy a METU kutatása szerint a magyar fiatalok harmada komoly mértékben aggódik a pályakezdés nehézségei miatt, az egyetemi hallgatók háromnegyede szerint lehet, hogy 5 év múlva nem is a választott szakmájában fog dolgozni.
Az előadás a következő kérdésekre keresi a választ:
- Hogyan lehet felkészülni egy olyan jövőre, amit nem tudunk megjósolni?
- Milyen tudás tesz képessé arra, hogy sikeres legyen valaki a XXI. században?
- Mit jelent a tanulás ebben az évszázadban – és mit érdemes tanulni?
- Hogyan házasítható össze sikerrel a tudás, a bölcsesség és a felelősség?
Előad majd Kepes András, Szerekes Máté, André Kertész, Szűcs Gergely, Harsányi István, Pancsa Emese és Hasenfratz Ora.
Sokat lógnak a magyar fiatalok az Instán
Az Antall József Tudásközpont Szóda Műhelye, a Noizz.hu, a METU és a Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Galéria közösen készített online kutatása szerint a 18 év alatti korosztály 92 százaléka rendelkezik Instagram-profillal, ötödük óránként ránéz a felületre, közel 80 százalékuk legalább naponta egyszer. A középiskolások 16 százaléka több mint 500 profilt követ, 95 százalékuk inkább fotót oszt meg (lehet videót is).
Menő a szelfi, a vicces tartalom és a tájkép, szeretik az Instagram Storyt. A lányokat jobban érdekli az alkalmazás.
Lógj a mi Instánkon:
Bajba kerülhetnek az ingyenes reklámújságok
Az MRSZ és a DIMSZ szerint a reklámhordozók termékdíjának 35 százalékos emelkedése ellehetetleníti a fogyasztói tájékoztatást, valamint áremelkedéshez is vezethet.
Az ágazat becslése szerint a plusz adóteher meghaladhatja az 1 milliárd forintot. Az MRSZ és a DIMSZ közös sajtóközleményt is kiadott, ebből idézünk:
„A 2016-ban a teljes Reklámtorta mérete 216,09 milliárd forint volt. A közel 32 milliárdos szeletet (közel 15 százalék) birtokló adatvezérelt marketing (DM) szegmens növekedését 2018-ban akadályozza majd a termékdíj ilyen mértékű növelése.”
50 000 forintos csomagot 6000 Ft-ért?
A frissen bevezetett előfizetői plusz szolgáltatás keretében hétről hétre átnézzük a kampányszövegeid (már persze ha elküldöd őket nekünk), így a leveleidet többen nyitják meg, a Facebook-hirdetéseid jobb átkattintásokat hoznak, a landinged jobban konvertál. Magyarán: többet adsz el.
Ezt a félezernél is több szakmai anyagon és aktív belső csoporton felül kapod.
Egyre több mindenből maradsz ki, ha neked nincs még előfizetésed.