Tudtad, hogy a The Washington Post azzal kísérletezik épp, hogy hogyan tudja mesterséges intelligenciával felturbózni a natív hirdetéseit?
A Kontent Pubbal mindig hallgatható formában kapod a legfontosabb marketinghíreket.
Ha letöltöd az applikációnkat, akkor nemcsak a legújabb adásokat hallgathatod meg először, hanem csak itt megjelenő anyagokat is (előadásfelvételek, hallgatható cikkek) elérsz.
Whopperrel vigasztalna a Burger King, ha elveszíted az állásod
Érdekes marketingfogást eszeltek ki a BK-nál, a szöveg valahogy így szól: „Rossz érzés, ha kirúgnak, de cserébe ingyen Whoppert kapni már nem olyan rossz”.
A grillen sütött hamburgerek királya ízléstelennek mondható marketingfogással próbál kedveskedni azoknak, akik épp elveszítették az állásukat. A LinkedInen futó hirdetés mögött az az ötlet állhat, hogy az angol fire, vagyis tűz szavacskát a kirúgásra is használják. A tűz pedig egyenlő grill, a grill pedig egyenlő Burger King.
Vagy inkább vannak olyan élethelyzetek, amelyekből nem csinálunk reklámfogást?
Sosem látott ráncfelvarrás a YouTube-nál
Új logót kapott a videómegosztó, de ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen nemcsak felfrissült az oldal általános kinézete, de a YouTube egy sor új lehetőséget is bevezet majd.
A dizájnfolyamatról (és a YouTube korábbi kinézetéről) bővebben itt olvashatsz.
Vajon mi a 10 legnépszerűbb „hogyan…” jellegű keresés?
Mint azt bizonyára mindenki tudja, a keresők egyik kedvelt előnye az, hogy szinte bármilyen problémánkra kaphatunk érdekes vagy praktikus útmutatót.
Ennek tükrében örömteli, hogy összesítést készítettek arról, hogy melyek a legnépszerűbb magyar „Hogyan?” típusú keresési kérések a Google-nél. A következő eredményt kapták:
- Hogyan kell nyakkendőt kötni?
- Hogyan kell csókolózni?
- Hogyan legyek terhes?
- Hogyan fogyjak le?
- Hogyan kell rajzolni?
- Hogyan keressek pénzt?
- Hogyan kell palacsintát sütni?
- Hogyan kell motivációs levelet írni?
- Hogyan kell francia pirítóst sütni?
- Hogyan adjam le a zsírt a hasamról?
A tárgyak javításával kapcsolatos keresések amúgy 2004 óta 140 százalékkal nőttek. A leggyakrabban megjavítandó dolgok pedig a következők Magyarországon (ismét a Google szerint): ablak, ajtó, fal, mosógép, WC, lámpa, hűtő, fali konnektor, csaptelep.
Új funkciókkal bővült a Tinder
A Gold nevű fizetős szolgáltatás lehetővé teszi majd, hogy lássuk azokat a felhasználókat, akiknek tetszünk (a másik visszaigazolása nélkül). Ez azért fontos újítás, mert eddig a felhasználók match után láthatták ezt, de match csak akkor jött létre, ha az emberek véletlenszerűen lájkolták egymást.
A Gold funkció havi 5 dollárba kerül.
Ha érdekel ennek a kkv-relevanciája, akkor olvasd el ezt a cikkünket a lead scoringról.
Startupok jelentkezését várja a Google
Szeptember elejétől lehet pályázni a Launchpad Accelerator programra, ami a Google startupokat támogató projektje. A kiválasztott startupok 50 000 dolláros pénzbeli támogatást kapnak, valamint részt vehetnek a cég San Franciscó-i képzőtáborában.
A 6 hónapos programra október 2-ig lehet jelentkezni.
A The Washington Post mesterséges intelligenciával turbózza fel natív hirdetéseit
A natív hirdetések egyik legnagyobb problémája (a tengerentúlon), hogy drága az előállításuk és a terjesztésük, miközben egyre többen kerülik ki a külső marketingszakembereket és oldják meg ezt a feladatot házon belül.
A WP ezt a problémát a mesterséges intelligenciával próbálja megoldani, mégpedig egy sajáttal. Az OWN nevű hirdetési program lehetővé teszi, hogy a márkák saját tartalmakat gyártsanak, amit egy hírkészítő bot, a Heliograf segítségével lehetne terjeszteni.
Így képezd tovább a marketingesed (olcsón)
Teszek egy visszautasíthatatlan ajánlatot.
De előbb beszéljünk a marketingesedről.
Tény, hogy a marketingesedet folyamatosan képzésről képzésre kell küldened, hogy a tudása naprakész maradjon. (Ha naprakész a tudása, akkor hozza neked a legtöbb értéket.)
Ez viszont ilyen költségeket jelent:
- Konferenciajegy kb. 10 000 Ft-tól (a nagyobb konferenciák hetvenezerig is felmennek)
- Nyílt tréningek kb. 20 000 Ft-tól akár 100 000 Ft-ig (a 10 alkalom körüli tréningek több százezres jegyárral futnak)
- Cégre szabott belső képzés pedig már több százezer forint (vagy nagyobb lélegzetvételű oktatásnál milliós tétel)
És ebben még nincsenek benne a megvásárolandó könyvek, a kötelezően járatandó magazinok, a fontos infotermékek, fizetős webinárok vagy az akár több ezer dolláros digitális képzések.
(És végig az országban maradtunk: egy külföldi konferenciára csak a jegy több százezer forint lesz, plusz a szállás, plusz az utazás, plusz a kieső munkaidő, plusz az étkezések.)
A munkaórákat sem számoltuk bele, amiket a marketingesed a tanulással tölt.
Mondhatod persze, hogy ez bizony sok. Az viszont még drágább, ha a marketingesed azért nem hoz elég leadet, ügyfelet és árbevételt, mert nem fejleszted a tudását.
Van viszont egy olcsóbb és hatékonyabb megoldás:
Mindössze havi nettó 6000 forintért elérsz:
- 523 anyagot (köztük máshol be nem mutatott esettanulmányok, lépésről lépésre útmutatók, kampánytervek, csekklisták, szövegírási segédetek)
- Egy belső csoportot folyamatos érdemi segítséggel
A marketingesek folyamatos továbbképzése úgy néz ki előfizetőinknél, hogy 6000 forintért megszereznek tényleg milliókat érő tudást (hiszen egy jól sikerült kampányod már ennyit hoz)… majd ezt átpasszolják a kollégának. A kolléga pedig saját idejében és kényelmében akkor olvassa el őket, amikor csak szeretné… és jobb landingeket ír, jobb hírleveleket küld, hatékonyabban veszi fel a telefont, meggyőzőbb cégbemutatót rak össze és a céged marketingjét egy következő minőségi és hatékonysági szintre emeli.
Egyszerű, gyors és költséghatékony. Ja és a többi alternatívához képest még túl olcsó is.
A marketingesedet képezned kell, ezen nem tudsz spórolni. Az viszont már a te döntésed, hogy elköltesz-e az évek során több milliót a továbbképzésére… vagy havi nettó 6000 forintért hozzáférést adsz neki az ország legteljesebb szövegírói könyvtárához.