A marketingszakma fölrobbant Zuckerberg bejelentésétől (hogyan változik meg a Facebook), ám az algoritmusfrissítés valódi oka mindenki figyelmét elkerülte (legalábbis egyik cikkben sem olvastok). Mi elmondjuk azt az olvasatot is, amire te sem gondoltál.
Hallgasd meg a 42. Kontent Pubot:
Töltsd le a Kontent Pub applikációját, hogy mindig elsőként kapd meg a friss adásokat.
Hatalmas változások jönnek Facebookon
Mark Zuckerberg 2018-ra azt fogadta meg, hogy megjavítja a Facebookot. Mint írja, „a Facebooknak rengeteg a teendője” ebben az esztendőben, hiszen a világ megosztott és zaklatott. Zuckerberg szerint meg kell védeni a közösséget a gyűlölettől és a zaklatástól, valamint meg kell akadályozni a nemzetállamok beavatkozását. Célul tűzte ki, hogy mindenkinek jól teljen a Facebookon eltöltött idő.
Ennél is fontosabb az, hogy alapjaiban építik újjá a hírfolyamot: a Facebook az aktív tartalomra szeretné helyezni a hangsúlyt. Csökken a lájkvadász tartalmak elérése, valamint azok is háttérbe szorulnak, amelyek olyan anyagokat osztanak meg, amiken csak továbbgörgetnek a felhasználók.
Olvasd el a posztot:
Zuckerberg szerint a felület olyan lesz, mint fénykorában: kevesebb bejegyzés a márkaoldalaktól, több poszt az ismerősöktől.
A hír bejárta a szakmai sajtót, ám van egy olyan olvasata is a lépésnek, amit sehol nem láttunk. Hallgasd meg az adást, mert kifejtjük.
Rekord, hogy mennyit netezett el a magyar lakosság a tavalyi év végén
Az MTI a három hazai mobilszolgáltató által beküldött adatok alapján kijelentette, hogy jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet-forgalom Magyarországon. Két szolgáltatónál, a Telenornál és a Magyar Telekomnál rekordról is beszélhetünk.
Ami kiderült az összesítésből: csökkent a mobilhívások száma, stagnált az SMS-ek mennyisége (a Vodafone-nál nőtt, a Telekomnál csökkent), illetve egyre többen választják a netes üzenetküldési formákat. A Telenor szerint 2015 szilveszterén 81 terabájt, 2016 szilveszterén 124 terabájt, idén pedig 300 terabájt fogyott náluk.
Németország nekimegy a netes gyűlöletbeszédnek
Január elsejétől hatályba lépett a nagyobb közösségi oldalakon terjedő gyűlöletbeszédet korlátozó törvény, amely a 2 milliónál több felhasználóval rendelkező oldalakat érinti. Ide tartozik a Facebook, a Twitter vagy a Tumblr.
A törvény értelmében a német igazságügyi minisztériumnál már a lakosság is gyorsan bejelentheti, ha valaki problémás tartalmat talál, legyen az gyűlöletkeltő vagy rasszista poszt, esetleg álhír. Ha a hatóságok jogosnak ítélik a panaszt, akkor azt továbbítják a közösségi oldal kezelője felé, akinek 24 órája van törölni az érintett tartalmakat. Ellenkező esetben akár 50 millió euró is lehet a pénzbírság.
Karácsonykor imádod a nyereményjátékokat
Több mint 1 millió bejegyzést tettek ki a felhasználók az elmúlt 4 karácsonyt felölelő időszakban. Ezek többsége az ünnepi, többnyire „lájkold és oszd meg” nyereményjátékokhoz kapcsolódott.
A SentiOne ügynökség kutatása szerint ezek a nyereményjátékok továbbra is a nők körében népszerűek, a férfiak esetében pedig e téma kontextusában a négy legtöbbször említett online kifejezés: Ryan Reynolds, szatmári szilvapálinka, Wotinfo és Dreher. A legtöbbször a Marvel Magyarország facebookos karácsonyi kampánya alá kommenteltek, itt Deadpoolos pulcsit lehetett nyerni.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]