Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek

[Kontent Pub VIII.] Kasza Tibit berendelte a GVH

Spotify
Soundcloud

A következő évek nagy kérdése lesz, hogy a szponzorált tartalmakkal és natív megjelenésekkel mit kezd mind a magyar, mind a külföldi szabályozás.

Emellett beszélünk a legnépszerűbb magyar Facebook-oldalakról, a Dove félresikerült kampányáról, az Éjjel-nappal Budapestről és a plakátpiac új szabályozásáról. A komoly szakmázást könnyed sztorikkal dobjuk fel.

Hallgasd meg a Kontent Pub 8. részét.

Átalakul a plakátpiac

A közterületi reklámozást alapjaiban érintő rendeletet fogadott el a kormány áprilisban. A Magyar Közlönyben megjelent új szabályozás kijelöli a tavaly elfogadott településkép-védelmi törvény reklámokkal kapcsolatos végrehajtásának menetét.

  • Közterületre hamarosan már csak önkormányzati engedéllyel helyezhetők ki új reklámfelületek.
  • 2021-től pedig csak azok a már meglévő reklámhordozók maradhatnak köztéren, amelyek megfelelnek a szóban forgó kormányszabályozásnak.

A plakátok nem lehetnek nagyobbak 9 négyzetméternél, tartójuk pedig 11 négyzetméternél. Egy óriásplakát mostani méretei ennél azért nagyobbak: 12 és 14 négyzetméter. A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak arra, hogy átálljon az új szabályozásra.

A rendelet kritikusai szerint a kormány ezzel belenyúl egy piaci szegmens működésébe, brutálisan átalakítja azt, a piaci szereplőket kvázi a töküknél ragadja meg. Jelenleg mintegy 30 ezer plakáthely van az országban, ezek 90 százaléka magántulajdonú területeken, és csak 10 százalék önkormányzatin.

Nemrég a Magyar Reklámszövetség OOH Tagozata adott ki szakmai állásfoglalást, amely szerint a közterületen való reklámozás lehetősége nem szűnik meg, a tervezett kampányok pedig zökkenőmentesen megvalósíthatók. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint ez a szabályozás, valamint a reklámadó 7,5 százalékra történő emelése viszont egy sor médiavállalat megszűnését eredményezheti.

Kasza Tibit berendelte a GVH

Megelégelte a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a magyar celebek rendszeresen elfelejtik feltüntetni a reklámposztjaiknál azt, hogy az adott tartalom szponzorált. A GVH szerint a Facebookon, a YouTube-on vagy az Instagramon sem lehet bújtatott reklám (amikor valaki pénzért cserébe jelentet meg posztot, a poszt célja pedig a reklámozás).

A GVH állítólag elkezdte a vizsgálódást több tucat híresség közösségi oldalain, a Blikk szerint a hivatal már megkereste Kasza Tibit is, a leglájkoltabb magyart.

Kasza Tibi örül a megkeresésnek:

„Nem létezett eddig semmilyen útmutatás arra nézve, hogy hogyan kell eljárnunk a közösségi felületeken, és szerencsésnek tartom, hogy ennek kidolgozásába bevonnak minket is.”

A Magyar Reklámetikai Kódex, illetve a reklámtörvény nem tér ki egyértelműen arra, hogy hogyan kell eljárni például egy Instagramon megjelenő szponzorált tartalomnál. Ez nem is elvárható: ezek a reklámozási formák az utóbbi években jelentek meg, a piac villámgyorsan fejlődik. Eddig a kódex és a jogszabályok szellemiségét, illetve az említett és szabályozott példák (pl. sajtóban megjelenő szponzorált cikk) analógiáját követve jártunk el, most remélhetőleg egyértelmű és életszerű állásfoglalást kapunk.

Dagad a botrány a Fyre Festival körül is: a luxusfesztivál sokat ígért, a legnépszerűbb influencereket bevonva reklámozták a fesztivált (és gyakorlatilag nem használtak klasszikus reklámozási formákat). Az influencerek többsége azóta eltávolította a képeket.

Az ígéret:

A valóság:

The dinner that @fyrefestival promised us was catered by Steven Starr is literally bread, cheese, and salad with dressing. #fyrefestival pic.twitter.com/I8d0UlSNbd

— Trevor DeHaas (@trev4president) 2017. április 28.

Röviden: a fesztivál fejetlenségbe és túlélőtáborba torkollt.

Az Amazon is beszáll a hirdetési piacba

Az Amazon szeretné megtörni a Google és a Facebook duopol helyzetét a digitális reklámpiacon. A kérdés persze az, sikerül-e ez, illetve az Amazonnál milyen eszközökkel képzelik el a hódítást.

A 2017-es adatok szerint a Google és a Facebook már 49 százalékos szeletet ural a piacon, és a mobilos reklámozásban rendkívüli mértékben nőtt a részesedésük. Észak-Amerikában a Google a harmadát, a Facebook pedig a negyedét birtokolja a mobilos hirdetési piacnak, ami tehát már nem is közel 50, hanem 60 százalék.

Ezt a dominanciát egyre kevesebben nézik jó szemmel, legutóbbi podcastünkben mi is beszámoltunk arról, hogy az AppNexus is bontogatja szárnyait a programmatic hirdetési megoldásaival.

Az Amazon jelenleg kis hal (a hirdetési piacon), de már most érdemes figyelni rá: az eMarketer statisztikái szerint 2016-ban a cég 1,4 milliárd dolláros reklámbevétellel rendelkezett, és ez a szám 2019-re elérheti a 2,84 milliárdot. Viszonyításképp: a Google 2016-ban 63,6 milliárd dollárt zsebelt be ugyanebből a szegmensből.

A jövő viszont lehet az övék. Sir Martin Sorrell, a világ egyik legnagyobb hirdetési cégének, a WPP-nek az elnöke szerint az Amazon komoly veszélyt jelent a Google-re. Főleg akkor, ha komolyan vesszük Brian Olsavky-nak, az Amazon pénzügyi igazgatójának kijelentését, amely szerint a Google pre-roll videóhirdetéseivel szemben ők olyan megoldásokban gondolkodnak, amelyek valóban segíthetik a fogyasztókat, és amelyek növelhetik a vásárlási élményeket.

Veszélyes az Éjjel-nappal Budapest…

…derül ki az NMHH közvéleménykutatásra épülő elemzéséből.

A megkérdezettek 83%-a szerint a műsorban ábrázolt életstílus „nem szolgálhat mintául a fiataloknak”, 90%-uk szerint a bemutatott párkapcsolatokban nagyon sok a konfliktus és a probléma, a nézők 59%-a szerint pedig túl sok a szexualitás.

Az is kiderült, hogy a műsort inkább nők nézik (a közönség 67%-a nő), illetve olyan emberek, akik alapfokú iskolai végzettséggel bírnak – az ő közönségarányuk 73%-os.

Tibi atya megnyerte a magyar Facebookot

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Lyzr közös felmérésben nézte meg, hogy mit lájkol a magyar.

Az interakciók száma alapján a legnépszerűbb Facebook-oldal Tibi atyáé, őt követi Kasza Tibi és a Mindenegyben blog. Lecsúszott a dobogóról a Trollfoci, a Nemzeti Sport Online és az „Ami magyar az csak jó” (vessző nélkül).

Érdekes magyar sajátosság, hogy az idősebb réteg nálunk kiemelkedően aktív – míg az angolszász lájkvadászvilágot uralja a BuzzFeed, a 9GAG, a BoredPanda és hasonló, fiatalokat virális tartalommal célzó oldalak, addig Magyarországon mindent elönteni látszik a Kádár-nosztalgiát kiszolgáló tartalom.

„A rút is annyira szép”

„Minden testalkat ugyanolyan szép” – állítja igen testpozitivista módon a Dove új kampányában. 7 különböző flakonformában dobtak piacra egy új tusfürdőt, ezzel 7 testtípust próbáltak megidézni.

A Dove azt próbálta üzenni, hogy minden nő bátran vállalja fel az alakját, a gyakorlatban viszont sokan visszásnak érzik, hogy az elhízott embereknek egy bödönt kéne választaniuk a karcsú flakon helyett.

Az internet humoros népe kifogásolta azt is, hogy a lyukas emberekre például senki nem gondolt, illetve minden flakon fehér.

What about those of us with a big hole inside, @Dove? Where is our body wash? pic.twitter.com/W7ZPXCjOT8

— Kelly Luce (@lucekel) 2017. május 8.

Szerintünk azt kell elfogadni, amin nem tudunk változtatni (plasztikai sebész nélkül): az orrod formája, a csípőd szélessége, a kezed vonása, a szemed színe stb. Egészségesebb üzenetnek tartjuk azt, hogy ha valami zavar (és tudsz rajta változtatni), akkor az életmódod megváltoztatásával változtass rajta.

Full house

300 fős telt házzal rendezte meg a Kreatív Kontroll az I. Keresztény Vállalkozói Konferenciát. A jó hangulat és az elsöprően pozitív visszajelzések minden várakozásunkat fölülmúlták.

Pál Feri atya a színpadon! 300 fős telt ház az I. Keresztény Vállalkozói Konferencián. #keresztény #konferencia #KreatívKontroll #PálFeri

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés, 2017. Ápr 20., 06:50 PDT

Hallgasd meg a Kontent Pub többi részét is!

Ha még nem vagy előfizetőnk, akkor csatlakozz azokhoz a vállalkozókhoz és marketingesekhez, akik minden nap hatékonyabbá teszik a marketingjüket.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző pub[Kontent Pub VII.] Már megint haldoklik a tévé
Következő pub[Kontent Pub IX.] „Az oké, ha a férfi rózsaszínt visel?”Következő

Oszd meg a pubot másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.