Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek

[Kontent Pub VIII.] Kasza Tibit berendelte a GVH

Spotify
Soundcloud

A következő évek nagy kérdése lesz, hogy a szponzorált tartalmakkal és natív megjelenésekkel mit kezd mind a magyar, mind a külföldi szabályozás.

Emellett beszélünk a legnépszerűbb magyar Facebook-oldalakról, a Dove félresikerült kampányáról, az Éjjel-nappal Budapestről és a plakátpiac új szabályozásáról. A komoly szakmázást könnyed sztorikkal dobjuk fel.

Hallgasd meg a Kontent Pub 8. részét.

Átalakul a plakátpiac

A közterületi reklámozást alapjaiban érintő rendeletet fogadott el a kormány áprilisban. A Magyar Közlönyben megjelent új szabályozás kijelöli a tavaly elfogadott településkép-védelmi törvény reklámokkal kapcsolatos végrehajtásának menetét.

  • Közterületre hamarosan már csak önkormányzati engedéllyel helyezhetők ki új reklámfelületek.
  • 2021-től pedig csak azok a már meglévő reklámhordozók maradhatnak köztéren, amelyek megfelelnek a szóban forgó kormányszabályozásnak.

A plakátok nem lehetnek nagyobbak 9 négyzetméternél, tartójuk pedig 11 négyzetméternél. Egy óriásplakát mostani méretei ennél azért nagyobbak: 12 és 14 négyzetméter. A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak arra, hogy átálljon az új szabályozásra.

A rendelet kritikusai szerint a kormány ezzel belenyúl egy piaci szegmens működésébe, brutálisan átalakítja azt, a piaci szereplőket kvázi a töküknél ragadja meg. Jelenleg mintegy 30 ezer plakáthely van az országban, ezek 90 százaléka magántulajdonú területeken, és csak 10 százalék önkormányzatin.

Nemrég a Magyar Reklámszövetség OOH Tagozata adott ki szakmai állásfoglalást, amely szerint a közterületen való reklámozás lehetősége nem szűnik meg, a tervezett kampányok pedig zökkenőmentesen megvalósíthatók. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint ez a szabályozás, valamint a reklámadó 7,5 százalékra történő emelése viszont egy sor médiavállalat megszűnését eredményezheti.

Kasza Tibit berendelte a GVH

Megelégelte a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a magyar celebek rendszeresen elfelejtik feltüntetni a reklámposztjaiknál azt, hogy az adott tartalom szponzorált. A GVH szerint a Facebookon, a YouTube-on vagy az Instagramon sem lehet bújtatott reklám (amikor valaki pénzért cserébe jelentet meg posztot, a poszt célja pedig a reklámozás).

A GVH állítólag elkezdte a vizsgálódást több tucat híresség közösségi oldalain, a Blikk szerint a hivatal már megkereste Kasza Tibit is, a leglájkoltabb magyart.

Kasza Tibi örül a megkeresésnek:

„Nem létezett eddig semmilyen útmutatás arra nézve, hogy hogyan kell eljárnunk a közösségi felületeken, és szerencsésnek tartom, hogy ennek kidolgozásába bevonnak minket is.”

A Magyar Reklámetikai Kódex, illetve a reklámtörvény nem tér ki egyértelműen arra, hogy hogyan kell eljárni például egy Instagramon megjelenő szponzorált tartalomnál. Ez nem is elvárható: ezek a reklámozási formák az utóbbi években jelentek meg, a piac villámgyorsan fejlődik. Eddig a kódex és a jogszabályok szellemiségét, illetve az említett és szabályozott példák (pl. sajtóban megjelenő szponzorált cikk) analógiáját követve jártunk el, most remélhetőleg egyértelmű és életszerű állásfoglalást kapunk.

Dagad a botrány a Fyre Festival körül is: a luxusfesztivál sokat ígért, a legnépszerűbb influencereket bevonva reklámozták a fesztivált (és gyakorlatilag nem használtak klasszikus reklámozási formákat). Az influencerek többsége azóta eltávolította a képeket.

Az ígéret:

A valóság:

The dinner that @fyrefestival promised us was catered by Steven Starr is literally bread, cheese, and salad with dressing. #fyrefestival pic.twitter.com/I8d0UlSNbd

— Trevor DeHaas (@trev4president) 2017. április 28.

Röviden: a fesztivál fejetlenségbe és túlélőtáborba torkollt.

Az Amazon is beszáll a hirdetési piacba

Az Amazon szeretné megtörni a Google és a Facebook duopol helyzetét a digitális reklámpiacon. A kérdés persze az, sikerül-e ez, illetve az Amazonnál milyen eszközökkel képzelik el a hódítást.

A 2017-es adatok szerint a Google és a Facebook már 49 százalékos szeletet ural a piacon, és a mobilos reklámozásban rendkívüli mértékben nőtt a részesedésük. Észak-Amerikában a Google a harmadát, a Facebook pedig a negyedét birtokolja a mobilos hirdetési piacnak, ami tehát már nem is közel 50, hanem 60 százalék.

Ezt a dominanciát egyre kevesebben nézik jó szemmel, legutóbbi podcastünkben mi is beszámoltunk arról, hogy az AppNexus is bontogatja szárnyait a programmatic hirdetési megoldásaival.

Az Amazon jelenleg kis hal (a hirdetési piacon), de már most érdemes figyelni rá: az eMarketer statisztikái szerint 2016-ban a cég 1,4 milliárd dolláros reklámbevétellel rendelkezett, és ez a szám 2019-re elérheti a 2,84 milliárdot. Viszonyításképp: a Google 2016-ban 63,6 milliárd dollárt zsebelt be ugyanebből a szegmensből.

A jövő viszont lehet az övék. Sir Martin Sorrell, a világ egyik legnagyobb hirdetési cégének, a WPP-nek az elnöke szerint az Amazon komoly veszélyt jelent a Google-re. Főleg akkor, ha komolyan vesszük Brian Olsavky-nak, az Amazon pénzügyi igazgatójának kijelentését, amely szerint a Google pre-roll videóhirdetéseivel szemben ők olyan megoldásokban gondolkodnak, amelyek valóban segíthetik a fogyasztókat, és amelyek növelhetik a vásárlási élményeket.

Veszélyes az Éjjel-nappal Budapest…

…derül ki az NMHH közvéleménykutatásra épülő elemzéséből.

A megkérdezettek 83%-a szerint a műsorban ábrázolt életstílus „nem szolgálhat mintául a fiataloknak”, 90%-uk szerint a bemutatott párkapcsolatokban nagyon sok a konfliktus és a probléma, a nézők 59%-a szerint pedig túl sok a szexualitás.

Az is kiderült, hogy a műsort inkább nők nézik (a közönség 67%-a nő), illetve olyan emberek, akik alapfokú iskolai végzettséggel bírnak – az ő közönségarányuk 73%-os.

Tibi atya megnyerte a magyar Facebookot

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Lyzr közös felmérésben nézte meg, hogy mit lájkol a magyar.

Az interakciók száma alapján a legnépszerűbb Facebook-oldal Tibi atyáé, őt követi Kasza Tibi és a Mindenegyben blog. Lecsúszott a dobogóról a Trollfoci, a Nemzeti Sport Online és az „Ami magyar az csak jó” (vessző nélkül).

Érdekes magyar sajátosság, hogy az idősebb réteg nálunk kiemelkedően aktív – míg az angolszász lájkvadászvilágot uralja a BuzzFeed, a 9GAG, a BoredPanda és hasonló, fiatalokat virális tartalommal célzó oldalak, addig Magyarországon mindent elönteni látszik a Kádár-nosztalgiát kiszolgáló tartalom.

„A rút is annyira szép”

„Minden testalkat ugyanolyan szép” – állítja igen testpozitivista módon a Dove új kampányában. 7 különböző flakonformában dobtak piacra egy új tusfürdőt, ezzel 7 testtípust próbáltak megidézni.

A Dove azt próbálta üzenni, hogy minden nő bátran vállalja fel az alakját, a gyakorlatban viszont sokan visszásnak érzik, hogy az elhízott embereknek egy bödönt kéne választaniuk a karcsú flakon helyett.

Az internet humoros népe kifogásolta azt is, hogy a lyukas emberekre például senki nem gondolt, illetve minden flakon fehér.

What about those of us with a big hole inside, @Dove? Where is our body wash? pic.twitter.com/W7ZPXCjOT8

— Kelly Luce (@lucekel) 2017. május 8.

Szerintünk azt kell elfogadni, amin nem tudunk változtatni (plasztikai sebész nélkül): az orrod formája, a csípőd szélessége, a kezed vonása, a szemed színe stb. Egészségesebb üzenetnek tartjuk azt, hogy ha valami zavar (és tudsz rajta változtatni), akkor az életmódod megváltoztatásával változtass rajta.

Full house

300 fős telt házzal rendezte meg a Kreatív Kontroll az I. Keresztény Vállalkozói Konferenciát. A jó hangulat és az elsöprően pozitív visszajelzések minden várakozásunkat fölülmúlták.

Pál Feri atya a színpadon! 300 fős telt ház az I. Keresztény Vállalkozói Konferencián. #keresztény #konferencia #KreatívKontroll #PálFeri

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés, 2017. Ápr 20., 06:50 PDT

Hallgasd meg a Kontent Pub többi részét is!

Ha még nem vagy előfizetőnk, akkor csatlakozz azokhoz a vállalkozókhoz és marketingesekhez, akik minden nap hatékonyabbá teszik a marketingjüket.

Megosztom
Marketingszoveg.com

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző pub[Kontent Pub VII.] Már megint haldoklik a tévé
Következő pub[Kontent Pub IX.] „Az oké, ha a férfi rózsaszínt visel?”Következő

Oszd meg a pubot másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.