Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek

[Kontent Pub VII.] Már megint haldoklik a tévé

Spotify
Soundcloud

A Media Hungary szakértője elismeri, hogy a tévé haldoklik, a Channel 4 viszont perszonalizált reklámszpottal megmenti a halódó formátumot. Új kihívót kap a Facebook és a Google (idén már a sokadik próbálkozót), a Facebook 3000 embert vesz föl, hogy biztonságosabb hellyé tegye a felületét (és ez mégis aggasztó lépés). Emelik a reklámadót, ami valójában csökkentés? És Benyó Londonban járt, pedig alig jött haza Amszterdamból.

Nemcsak az élet zajlik, hanem a marketing is.

Hallgasd meg a Kontent Pub 7. részét, mert bizony mindenről van véleményünk (és nem félünk elmondani).

Már megint (még mindig) haldoklik a tévés reklám

A Media Hungaryn előadó Juhász Péter Tiborral (Magyar Telekom marketingkommunikációs vezetője) közölt interjúban olvassuk, hogy szerinte itthon nem követik le a piaci szereplők a tartalomfogyasztási tendenciákat, így könnyen előfordulhat, hogy a közeljövőben hirtelen nagyot fog zuhanni a tévés piac.

A hirdetőknek egyre nagyobb kihívást jelent a célcsoportok elérése, a fiataloknál pedig komoly gond a párhuzamos médiahasználat (már a reklámozót zavarja ez, nem a fiatalokat). A hirdetéseket alapvetően csak két szereplő értékesíti, változott a hirdetések hatékonysága is: egyre rosszabb eredmények mellett a költség ugyanakkora.

Juhász szerint a klasszikus reklám breakideje letűnt, a hirdetőknek több fantáziát kellene használniuk a reklámozás során. Javítani kell a reklámok hatékonyságán, és az a megoldás, hogy a szereplők a content marketing irányába mozduljanak el.

Egy közel 7 éves cikkel és egy még régebbi vers részletével kommentálnánk a hírt röviden (hosszabban kifejtett véleményünket az adásban hallhatod).

Itt van a sűrű, a bozót,
Itt van a régi, tompa nóta,
Mely a süket ködben lapult
Vitéz, bús nagyapáink óta.

Amikor a reklámban a saját neved olvasod

A Channel 4 személyre szabott reklámokkal kísérletezik. Az 1982 óta működő és mintegy 4,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkező brit tévécsatorna egy olyan VoD (Video-on-Demand) feature-t jelentett be, amely lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy integrálják a fogyasztók neveit a reklámjaikba.

A szolgáltató ezért bedobná a közösbe az adatbázisában lévő 15 millió regisztrált felhasználó nevét, így a hirdetők, akár egy perszonalizált e-mail esetében, közvetlenül szólíthatnák meg a nézőket.

David Amodio, a Channel 4 digitális és kreatív vezetője szerint „semmi nem ragadja meg jobban a nézők figyelmét, mint amikor meghallják a saját nevüket.”

A tesztidőszak már fut, mégpedig az Alien: Covenant című film kampányával, amelyben a nézők személyre szabott üzenetet kapnak a reklámszpot végén.

Ez vajon megmenti a tévéreklámokat? Önmagában nem, hiszen ez csak egy trükk a sok közül (és idővel a hatékonysága csökken). Ám az irány jó: a reklámok relevanciáját emelik.

Így keltsd fel a figyelmet (12 elem a cikkben).

Facebook-gyilkos, Google-temető hirdetési rendszer!

Érdekes bejelentést tett az AppNexus, a világ egyik legnagyobb programmatic technológiai megoldásszállítója. A 2007 óta működő multi a LiveRampet és a MediaMath-et bevonva létrehozott egy konzorciumot, amely programmatic hirdetési megoldásokat kezd el kiajánlani a Facebook és a Google ellenében.

Brian O’Kelley, az AppNexus vezetője szerint az online hirdetések 48 százalékát a Facebookon és a Google felületein költjük el, és ezeken a platformon lehetővé vált, hogy kiváló tartalmakat hozzunk létre.

De az AppNexus szerint a május 4-én elstartolt rendszerrel sokkal jobban tudnak majd targetálni a hirdetők, így a fejlesztők szerint megszüntethető a mostani erős duopol helyzet, és nagyobb verseny alakulhat ki a digitális médiapiacon.

Az időzítés tökéletesnek tűnik: a YouTube (és közvetve a Google hirdetési rendszere) erős kritikákat kap mostanság (emlékezz a hirdetésvisszavonási botrányra), a Facebook egyik kihívásból esik a másikba (álhírek, inadekvát tartalmak stb.). Bár ezek nem tűnnek megrengetni a két óriást, a piac mégis nyitottabb lehet egy új rendszer kipróbálására.

A nagy világon e kívül nincsen számodra hír

A Facebook 3000 emberrel bővíti a 4500 fős csapatát, amelynek dolga, hogy a bejelentéseket kiértékelje, az erőszakos videókat, terrorizmust propagáló anyagokat és hasonló inadekvát tartalmakat törölje. Ezzel a március végén 18 770 embert foglalkoztató Facebook valószínűleg átlépi a 20 000 fős alkalmazotti bázist (azért valószínűleg, mert arról nincs hír, hogy a 3000 embert alkalmazásba veszik-e vagy megbízási szerződéssel, alvállalkozóként foglalkoztatják-e őket).

A lépés válasz az utóbbi idők botrányt kavart videóira, többek közt egy clevelandi gyilkosságot bemutató posztra vagy a thailandi anyagra, amelyben egy csecsemőt élő adásban öltek meg. Utóbbi 24 óráig maradt kint, mielőtt végre eltávolították.

Mark Zuckerberg posztjában így fogalmaz: „Ha egy biztonságos közösséget akarunk építeni, akkor gyorsan kell reagálnunk. Azon dolgozunk, hogy a videókat könnyebb legyen jelenteni, így a jó lépést hamarabb tehessük meg – legyen az egy segítségnyújtás vagy egy poszt levétele.”

Van-e okunk az aggodalomra?

Bizony van okunk, ez ugyanis tovább kódolja a Facebookba a torz hírszolgáltatás lehetőségét (a Facebook pedig az utóbbi években szinte minden lépésével azt erősíti, hogy hírszolgáltatók is szeretnének lenni). Az intézkedés apropóját adó anyagok egyértelműen brutálisak és civilizáción kívüliek, ám mi fog történni azokkal az anyagokkal, amelyek határesetek? Az érzékenységünk sérüljön vagy a hírhez jutásunk joga?

Korunk egyik legnagyobb dilemmáját részletesen átbeszéltük a podcastben, hallgasd meg!

Az adócsökkentés, amely valójában emelés

Mégis emelik a reklámadót, bár nem 9%-ra, hanem 7,5%-ra, és ezt már adócsökkentési szándékként jelentették be.

A szakmai szervezetek ismét kibuktak a tervezeten. A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete is súlyosan aggályosnak tartják az emelést, abban viszont támogatnák a kormányt, hogy a külföldi nagyvállalatokat (köztük a Google-t és a Facebookot is) bevonják az adófizetésbe.

Persze ez nem ilyen egyszerű.

„Valójában végrehajthatatlan szabályokkal kívánja rákényszeríteni a nemzetközi nagyvállalatokat arra, hogy bejelentkezzenek magyar joghatóság alá. Ebben a helyzetben a reklámadó létező szabályozásának a tényleges hatása így mégiscsak az, hogy a magyar joghatóság alatt levő kiadókat, tartalomszolgáltatókat terheli ez az adó, míg a reklámpiac egyre nagyobb részét maguk alá gyűrő nemzetközi vállalatokat nem.”

Ha nem tetszik a tényállás, arra van a Brexit

Benyó a londoni The Inbounder konferencián járt, mert feladatunknak érezzük, hogy mindig a legfrissebb marketinghíreket hozzuk el neked. Ehhez hozzátartozik, hogy a lehető legtöbb rendezvényt meglátogassuk.

Szép az idő, jó a hangulat!

Az első anyagokat már olvashatod is:

Tudd meg, hogy mi a kreatív folyamat 3 lépése.

Olvasd el, hogy a SEO (ahogy eddig ismerted) miért halott.

Ha ennél is több anyagra vágysz (és csatlakoznál a mostanra már legendássá váló belső csoportunkhoz), akkor az előfizetés neked való.

Megosztom
Marketingszoveg.com

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző pub[Kontent Pub VI.] Tesco Gazdaságos Megváltás
Következő pub[Kontent Pub VIII.] Kasza Tibit berendelte a GVHKövetkező

Oszd meg a pubot másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.