Nem telik úgy el hét, hogy a két óriás (a Google és a Facebook) ne tenne rossz fát a tűzre. Nem történt ez másképpen most sem, ezt pedig nem tudtuk szó nélkül hagyni.
A két hír között pedig egy kissé szomorú, de mindenképpen egyedi reklámfilmet vizsgálunk meg elemző szándékkal – a Down-kór világnapjára készült anyag ugyanis több okból is szót érdemel.
Beülsz velünk a Pubba?
Mi is unjuk már, de a Facebookkal megint csak a baj van
Egy, a napokban tartott rutinellenőrzés során kiderült, hogy a közösségimédia-óriás 2012 óta százmillió felhasználó jelszavát tárolta titkosítatlanul, sima szövegként. A Facebook megpróbálja apróságként feltüntetni az egyébként nem kis hibát: elmondásuk szerint mindenkit, akinek a jelszava elérhető volt, tájékoztatnak a fellépő veszélyekről.
A cég hangsúlyozta, hogy leginkább a Facebook Lite-ot használók jelszavai kerültek veszélybe. Ezt a platformot a fejlődő régiókban használják. Vagyis virágnyelven: a szegényebb emberek adatai kerültek veszélybe – írja a Marketingmorzsák.hu.
A vállalat elmondása szerint a jelszavakhoz „csak” Facebook-alkalmazottak fértek hozzá, bár ez nem feltétlenül megnyugtató, hiszen ezen beosztottak száma 2000 körül mozog. Érdemes tehát jelszót cserélni vagy legalább beállítani a kétlépcsős azonosítást.
Saját világnapjukon mást ünnepeltek a Down-szindrómások – saját életkörülményeiket ugyanis nem tudják
Március 21-én, csütörtökön volt a Down-szindróma világnapja, melynek alkalmából az olasz CoorDown szervezet elindította „Reasons To Celebrate” című globális figyelemfelhívó kampányát. Ennek célja, hogy megmutassa, hogyan is áll a társadalom a Down-szindrómás emberekkel szembeni esélyegyenlőségi kötelezettségeink teljesítésében.
A videóban előbb más, szintén március 21-én esedékes eseményeket mutatnak be a Down-szindrómás szereplők (a költészet világnapja, az erdők világnapja, a tavaszi napéjegyenlőség és a perzsa újév, a noruz napja), majd magukra terelve a szót elmondják, hogy nekik nincs okuk az ünneplésre, amíg csak néhányuknak és nem mindannyiuknak nyílik meg egyre több és több lehetőség a közösségekben, az iskolákban és a munkahelyeken.
A Kreatív.hu részletes cikket és alkotólistát közölt a 1,5 perces filmből.
1,49 milliárd eurót számláz ki az EU a Google-nek – ők pedig köszönik szépen
Az Európai Bizottság versenyjogi biztosa szerdán bejelentette, hogy 1,49 milliárd eurós (közel 467 milliárd forintos) büntetést szab ki a Google-re, miután a társaság az AdSense platformjával megsértette a versenyszabályokat. Az indoklás szerint a társaság erőfölényével visszaélve akadályozta a versenytársait a más oldalakon történő hirdetések elhelyezése során – olvashatjuk a Portfolio.hu-n.
2017 óta egyébként ez a harmadik gigabüntetés, amit a Google kap. Az EU először 2010-ben indított vizsgálatot a keresőóriás ellen, néhány cég ugyanis arra panaszkodott, hogy a Google előnyben részesíti saját termékeit a keresési listákon.
7 évvel később, 2017-ben az EU a keresési eredmények manipulációjáért szabott ki büntetést a cégre, 2018-ban pedig azért, mert a vállalat „kényszerítette” az Androidos mobilgyártókat a Google kereső- és webalkalmazásainak készülékekre való gyári telepítésére. Ezen büntetések összértéke 6,76 milliárd euró.
A Google anyavállalata, az Alphabet részvényei 0,3 százalékkal kerültek lejjebb a szerdai, nyitás előtti kereskedésben, míg a társaság papírjai 1,3 százalékot emelkedtek tegnap, írja a Portfolio a The Wall Street Journal online elemzésére hivatkozva.
A legszebb az egészben mégis az, hogy a keresőóriás még az első két büntetéssel kapcsolatban fellebbez éppen, arról pedig a későbbiekben dönthetnek, hogy fellebbeznek-e a harmadik büntetés ellen. De ha mindhárom büntetést kifizetnék, akkor sem roppanna meg a költségvetés: az Alphabet ugyanis csak tavaly több mint 110 milliárd dolláros éves bevétellel büszkélkedhet.
Kijelenthetjük tehát, hogy hiába próbál az EU a rendfenntartó szerepében tetszelegni, amíg olyan összegekkel bohóckodik büntetés címén, amit az olyan óriásvállalatok, mint a Google vagy az Apple nevetve kicsengethetnének (de, ugye, egyelőre nem teszik).
Járjunk egy osztályba
Senki sem születik (marketing)zseninek. Ami a sikeres embert megkülönbözteti a többiektől, az a tanulás. Nem mindegy tehát, milyen osztályba iratkozol be, amikor jó marketinget szeretnél meghonosítani a cégedben. Tegyél egy próbát a mi közösségünkkel, amely kétségkívül a hazai marketingszakma elitjébe tartozik – és ezt nem mi állítjuk, hanem az előfizetőink.