Ha ma este az igai szerelmeddel, a marketinggel szeretnéd tölteni az estét, rajtunk ne múljon!
A Kontent Pub legfrissebb adásában sorra vesszük az idei Valentin-napi reklámfelhozatalt, majd vetünk egy pillantást néhány érdekes ügynökségi statisztikára és jelenségre. Végezetül pedig adunk egy-két tippet arra vonatkozóan, hol érdemes kitanulni a szakmát. Velünk tartasz?
Mi a reklámokba vagyunk szerelmesek
Ne kezdjünk meddő vitába azt illetőleg, hogy mennyire érdemes vagy nem érdemes a Valentin-napot a magyar közegbe integrálni. Látjuk ugyanis, hogy egyre többen, egyre komolyabb erőfeszítéseket tesznek arra vonatkozóan, hogy a február tizennegyedikén esedékes szerelmesek ünnepe itthon is hagyománnyá – vagy legalábbis reklámfogássá – váljék.
Marketingesként pedig kötelességünk megvizsgálni, hogy az egyes cégek milyen eszközökkel próbálnak konverziót növelni Ámor záporozó nyilainak kereszttüzében. Ahogyan azt is, hogy ez milyen reakciókat vált ki az egyes célcsoportokból.
Lássunk néhányat az idei felhozatalból:
- A szingliket is utazásra buzdítja a Ryanair
- A Reeds szerint ékszert venni mindennél egyszerűbb
- A Swarowski az érzékeinkre próbál hatni
- A Jollibee a YouTube-on ad párkapcsolati tanácsokat (3 videó: anniversary, proposal, choice)
- A Sainsbury a self-made ajándékok híve
- A Hallmark szerint a képeslap még mindig tarol
Két éve még nagyot robbantott a Magyar Telekom is a több egymásra figyelésért kampányoló reklámjában, idén azonban nem láthattunk tőlük hasonlót. Az én személyes kedvencem – na, nem a reklám minősége, hanem a futball iránt érzett szerelmem miatt – pedig az Umbro szintén 2017-es spotja, amelyben Michail Antonio, az itthon kevésbé ismert West Ham United játékosa, gólörömmel ünnepli a szerelmet.
Online böngészhető ügynökségi népszámlálást készített a Mito és az ACG
Tavaly októberben a Kreatív is hírül adta, hogy felmérés indul az ügynökségi szakmáról. A cél, hogy komplex képet kapjunk fizetésekről, tapasztalatokról, az állami és bizonyos iparágakhoz kötődő megrendelések iránti kompromisszumkészségről, munka- és túlórákról, illetve egyéb érdekességekről.
Azóta megszületett az eredmény, amelyből mi is kedvünkre szemezgettünk. Szerintünk ezek voltak a legérdekesebb adatok – kommentben várom, hogy szerinted melyek:
- Hol? A válaszadók 55,88%-a FMCG vállalatnak dolgozik, 38,97%-a pénzügyi szektorban, 35,18%-a telekommunikációs cégnél, 31,68%-a a médiában, 31,39%a pedig a kereskedelemben.
- Mi okozza a legnagyobb stresszt? A válaszadók 49,85%-ának az ügyfelek, 35,18%-ának a teljesítménykényszer, a bizonytalan jövő a megkérdezettek 34,99%-át zavarja, a főnökség a sokaság 19,73%-a szerint nyomasztó, a más szakmai területekkel való együttműködésre pedig az ügynökségi munkatársak 18,76%-a számára jelent stresszfaktort.
- A legtöbben politikai kommunikáció területén nem dolgoznának (62,2%).
- A munkahelyváltók a diszkriminatív légkört kerülnék legjobban (79,01%), illetve a politikai befolyást (78,13%) és monoton feladatokat (72,21%).
- Művészi területen inkább havonta, a többi kreatívnál, az accountoknál és stratégáknál inkább hetente fordul elő a túlóra. A legtöbben pedig hétvégén is dolgoznak valamennyit.
- Az accountokon kívül a legtöbben plusz melókat is vállalnak – fusiznak.
- Mennyi az annyi? A junior kreatívok többsége 151-300 ezer között, a seniorok többsége 301-350 ezer között keres. A túlóráért viszont a legtöbb helyen nem jár plusz juttatás.
- A kutatás szerint a nők rosszabbul keresnek, tehát tapasztalható “gender gap”.
- Az ügynökségi dolgozók összességében elégedettek a munkájukkal.
A Magyar Marketing Szövetség idén is mesterképzést indít
Az MMSZ idén is meghirdeti a Digital Masters mesterkurzusát, amely 5 nap alatt megismertesse a hallgatókat a marketingben nélkülözhetetlen technológiai folyamatokkal, lehetőségekkel, digitális trendekkel és megoldásokkal.
A tavalyi eseményen a Kreatív Kontroll is jelen volt mint oktató, illetve jegyzeteket is készítettünk a hallgatóknak, melyet a vizsgákhoz való felkészülés megsegítésére juttattak el hozzájuk a szervezők.
„Minden szervezet, vállalat, illetve márka számára egyre fontosabb, hogy csapatában tudhasson olyan online marketing szakembereket, akik nem csak lekövetik a digitális világban rejlő, folyamatosan változó lehetőségeket, hanem a gyakorlatban is képesek alkalmazni a digitális szaktudást. Bármilyen iparágban is dolgozzon a marketinges szakember (akár megbízói, akár ügynökségi oldalon), a digitális transzformáció részét kell képezze munkájának. Ehhez adjuk meg a tudást és a szakmai stabilitást akadémiánk képzési programjának segítésével” – mondta Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.
A tudás mindenek felett
A magunk részéről mindig is azt hirdettük, hogy a tudásnál nincs fontosabb eszköz és értékmérő – ez remélhetőleg a Kontent Pub adásaiból, illetve szakmai tartalmaink mindegyikéből kiderül.
Felteszem azért vagy itt, mert szeretnél olyan tudásra szert tenni, amely trónra ülteti a vállalkozásod. Ha pedig így van, ne habozz tovább, légy az előfizetőnk, és csatlakozz egy olyan közösséghez, amely a Marketingtudás Fájáról falatozik hétről hétre.