Soha nem látott botrány rengette meg – ezúttal pénzügyileg is – a Facebookot, még ha nem is újdonság senkinek, hogy a platform által durván befolyásolták az amerikai választásokat (is).
A legfrissebb podcastben átrágjuk:
- miért meglepő, hogy ez meglepő bárki számára,
- miért csak most lett ebből botrány,
- mi a különbség egy kkv elvárható reakciója és Elon Muské között.
Majd a nyomtatott sajtóról áradozunk egy kicsit és természetesen a pornónál kötünk ki.
Rajta vagyunk a telefonodon? A Kontent Pub appjával elsőként érheted el a friss anyagokat.
Meneküljünk a Facebookról?
Valószínűleg történetének legsúlyosabb botrányát éli meg a közösségi oldal, miután kiderült, hogy a Cambridge Analytica nevű brit politikai elemzőcég 50 millió Facebook-felhasználó profiljához fért hozzá – szinte biztos, hogy illegálisan. Az elemzőcég az így kinyert adatokat több politikai kampányban is ki- és felhasználta, többek között az amerikai elnökválasztási kampányban is.
A bomba előző héten robbant, amikor az adatlopási ügy napvilágot látott, ez pedig megrengette a Facebook iránti bizalmat (pl. álhírek szerepe az oldalon, algoritmusfrissítés), ami a korábbi adatbiztonsággal kapcsolatos aggályok miatt amúgy sem volt valami erős. Mark Zuckerberg túl hosszú ideig hallgatott, a Facebook részvényei zuhanórepülésbe kezdtek, az adatszivárogtatási botrány kapcsán úgy tűnik, hogy a Facebook vezetőjét a kongresszus meghallgatja.
Közben pedig kezd terjedni a #deleteFacebook hashtag is, már Elon Musk is törölte a Tesla és a SpaceX hivatalos oldalait. A Facebook már több napilapban is vásárolt egész oldalas hirdetési helyet, hogy nyilvánosan kérjen bocsánatot.
Annak persze kicsi az esélye, hogy ez a Facebook végét jelentse, de rendkívül nehéz lesz újjáépíteni az elveszített bizalmat. Zuckerberg azt ígérte, hogy felülvizsgálják az alkalmazásokat, szigorítják a fejlesztők hozzáférését az adatokhoz, valamint segítenek a felhasználóknak kontrollálni, hogy melyik alkalmazás milyen adatukhoz férhet hozzá. Friss hír, amely az adásba már nem kerülhetett bele, hogy március 27-én reggeltől kezdve körülbelül két hétig az új chatbotok oldalakhoz kapcsolását is leállították, amíg a Messenger-csapatot felülvizsgálják.
2017. a print éve?
A Magyar Reklámszövetség szerint a sajtó nőtt a legnagyobb mértékben tavaly, hiszen „1 százalékkal nagyobbat harapott ki magának a reklámtortából”, a magazinkiadók pedig nagyon örülhettek, hiszen folytatódott a 2017 elején tapasztalt optimizmus. A reklámköltés 18,5 százalékkal, a terjesztésből származó bevétel 3 százalékkal lett nagyobb. Aktívan hirdettek az állami hátterű cégek is, ez is befolyásolta az eredményeket.
A hirdetők stabil márkakép alapján keresnek maguknak magazint, a kiadók pedig egyre bátrabban állítják lábra a printet.
Az előfizetői modell mögé áll a Google
Egyszerűsíti a Google a netes hírportálokra történő előfizetést. Sok neves nemzetközi portál már évekkel ezelőtt úgy döntött, hogy hirdetések helyett a klasszikus előfizetői modellre támaszkodik inkább (például a New York Times és a Wall Street Journal), de vannak bőven olyan kisebb vállalatok, amelyeknek a bankkártyás fizetési rendszer bevezetése technikailag nehéz feladatnak bizonyul.
A Google igyekszik megoldani ezt a problémát, mégpedig azzal, hogy egy saját, a Google Account által használható fizetési rendszer egyszerű integrációját kínálja. Így a Google-fiókkal rendelkező olvasók mobilon és számítógépen is néhány kattintással fizethetnek elő a prémium tartalmakra.
Pornóoldalakra menekülnek a fegyveres videók?
A Google a tavaly októberi, Las Vegasban történt tömegmészárlás után szigorúbban kezdte nézni és szűrni az oldalra felkerülő fegyveres videókat, amikben például automata, félautomata fegyvereket alakítanak át vagy hirdetnek eladásra. Az első áldozatok egyike az a bump stock nevű kiegészítő volt, amelyet a lövöldöző is használt, de a tisztogatás ezzel nem ért véget a videómegosztón.
A YouTube frissített szabályzata ugyanis kimondja, hogy tilos lőfegyverek és kiegészítőik hirdetése vagy átalakításának bemutatása. A szabályt megszegő csatornákat törlik, az egyik pedig már be is jelentette, hogy a PornHubra költözik.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]