„Folyton folyik a kampány, zúdul mindenfelől.” – énekli Ákos. A magyar választásokat figyelembe kell venned a marketingdöntéseid során, mert például a Facebook-eléréseid csökkenhetnek, a licitárak drágulhatnak, ahogy nagy büdzsék megjelennek a kampányidőszakban.
Az Evolution-konferencián bemutatott adatokból is csemegéztünk, hallgasd meg a legfrissebb Kontent Pubot:
Ha türelmetlenül várod az új adásokat, akkor az applikációt neked találtuk ki.
Beavatkozik a Facebook a választásokba?
Az ügy címszavakban:
- Kikerült egy videó, amit a Facebook törölt.
- A törlést az érintett oldal hívei és sajtója ellenezték, a politikai ellenfelek éljenezték. Ennek kapcsán több sajtóorgánum is arról írt, hogy egyébként a Facebook rendszeresen letiltja a hirdetéseiket.
- A videó végül visszakerült, a platform szóvivője szerint „…az emberek azért használják a Facebookot, hogy vitatkozzanak és felhívják a figyelmet fontos kérdésekre, de el fogjuk távolítani azokat a tartalmakat, amelyek megsértik közösségi irányelveinket, beleértve a gyűlöletbeszédet. Ugyanakkor kivételt tehetünk, ha a tartalom hírértékű, jelentős vagy közérdekű.”
Mindez érdekes hirdetéstechnikai kérdéseket vet fel: vajon a Facebook tényleg belenyúl a politikai hirdetésekbe? Árnyalja a képet, hogy aki rendszeresen hirdet Facebookon, az pontosan tudja, hogy az engedélyezési folyamat fogaskerekeibe gyakran kerülnek homokszemek (gyakori, hogy az irányelveknek mindenben megfelelő hirdetéseket először nem engedélyezik, majd fellebbezés után mégis elfogadják).
Mindeközben a Facebook bejelentette, hogy beleavatkozik a 2019-es nigériai elnökválasztásba, mégpedig egy felvilágosító kampány által, amelynek az a célja, hogy fellendítse a lakosság szavazási kedvét.
Nagyot nőtt a termékmegjelenítések száma a tévékben
Az NMHH új tanulmánya 2017 második felét vizsgálta az RTL Klub és a TV2 majd’ 3000 műsorának elemzésével.
A következőket tudtuk meg: a szervezet 18341 termékmegjelenítést azonosított be, amely 38 százalékkal több a tavalyi azonos időszakban megfigyeltnél. Naponta a nézők kb. 100-szor találkozhattak ilyen hirdetési formával a két tévé saját gyártású műsoraiban.
Alig nőtt a direktmarketing-szektor tavaly
Az Evolution konferencián bemutatott elemzés szerint 2016 és 2017 között a szegmens alig 3 százalékkal 32,8 milliárd forintra bővült. Ez messze elmarad a válság előtt mért 39,5 milliárd forinttól. A DIMSZ felmérése arra is rávilágított, hogy a digitális megoldások részaránya 2011 és 2015 között meredeken nőtt (49-ről 64 százalékra), azóta pedig stagnál.
Mobilhirdetésekből jön a digitális reklámköltés egyharmada
Az Evolution konferencián ismertetett adatok szerint 2017-ben az online reklámköltés 16 százalékkal nőtt és most 79,3 milliárd forintot tesz ki. A mobilhirdetésekből származó bevétel 37 százalékkal, a display 17,9 százalékkal, a search hirdetések 14,8 százalékkal, a listing pedig 16,9 százalékkal nőtt.
A teljes digitális költésből a mobil már 35 százalékot tudhat magáénak, miközben 2015-ben ez az arány még csupán 17 százalék volt.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]