Vajon egy márkának illő-e társadalmi kérdéseket boncolgatnia?
Ez a hét kulcskérdése az Axe új kampánya miatt. Eközben a Snapchat egyre veszteségesebb, a kosárelhagyás csökkent, a McDonald’s pedig visszavont egy szpotot.
Hallgasd meg a Kontent Pub 9. részét is:
Egyre több pénzt veszít a Snapchat
A Snapchat kétszerannyi pénzt éget most, mint tavaly – derül ki a jelentésükből. 2016 első negyedévében 106 millió dolláros veszteséget könyveltek el, ez 2017 első 3 hónapjában már 208 millió dollárra rúg – a teljes felhalmozott veszteségük pedig 2,2 milliárd dollár.
A felhasználói bázisuk 166 millióra bővült (ez alatt értve azokat, akik naponta használják az appot), ami 5%-os bővülés az előző negyedévhez képest, bár ezzel az Instagram Stories 200 millió felhasználója mögött kullognak.
A Snapchat nem tudja, hogy mikor lesz profitábilis – ha egyáltalán bármikor az lesz. Egyik megoldás a még több hirdetés, másik pedig a saját hosztolású műsorok. A Snapchat azért különösen vonzó a befektetőknek is, mert azt a tinédzserréteget éri el, akiket gyakorlatilag semmilyen tradicionális reklámformátummal nem lehet megszólítani.
A kérdésre, hogy aggódnak-e a Facebook (Instagram Stories) egyre keményebb jelenlététől, Evan Spiegel, a Snapchat CEO-ja azt válaszolta nevetve: „A Yahoonak is van keresődoboza, mégsem egy Google.”
Hiányzik apu? Tessék, itt egy burger
A McDonald’s visszavonta egy hirdetését, majd elnézést kért minden megbántottól azért, mert a fiatalok gyászát kihasználva szendvicseket próbált eladni.
Az érintett szpotban egy fiatal fiú megkérdezi az anyját, hogy az elhunyt apja milyen volt. Ahogy az édesanya mesél, úgy a fiú elszomorodik, hiszen látszólag nem sok közös vonása van az apjával. Ám a Mekiben a halas szendvicsnél az anya megjegyzi: ez volt apud kedvence. A kisfiú arca felvidul, majd a McDonald’s logója zárja a tökéletesnek szánt pillanatot.
Nézd meg magadnak:
Az Advertising Standards Authority (az Egyesült Királyság szabályozó szervezete, kb. az ottani NMHH) 100 fölött kapott panaszokat, a szóvivőjük elmondta, hogy ezekben azt kifogásolják, hogy rendkívül ízléstelen dolog a gyermekek gyászát gyorskaják eladására felhasználni – egyelőre nem hoztak döntést arról, hogy vizsgálják-e a szpotot.
I am sickened and disgusted by this advert. Lost my dad at 9. Memories? Yes .Burger? No! Shameful ad #McDonalds
— Cate Wilson (@Cate43) 2017. május 12.
Csökkent a kosárelhagyás (pedig mindenki arra számított, hogy nőni fog)
1,2%-kal csökkent a kosárelhagyás, amely így átlagosan 75,6%-os – derül ki a SaleCycle Remarketing-riportjából, amelyben a top 500 globális brand adatait átlagolták.
A játékszektor örülhet a 64,2%-os kosárelhagyásának, miközben a pénzügyi szektor 83,6%-os abandonment rate-tel küzd.
Érdekes a forgalom megoszlása: a böngészés 48,7%-a asztali és 51,3%-a mobil. A kosárelhagyásnál már 47,7% asztali és 52,3% a mobil (tehát hajszállal több kosárelhagyás történik mobilról), a befejezett vásárlások 63,2%-a asztali, 36,8%-a mobil – látjuk tehát, hogy egy vásárláshoz több eszközt is használunk, ám szeretjük asztali gépen befejezni a vásárlást.
A jelentés javaslatai a mobilos kosárelhagyás csökkentésére:
- automatikus mezőkitöltés (pl. ha beírt egy irányítószámot, akkor töltsd ki automatán a várost)
- regisztráció nélküli vásárlás
- nagy mezők
A mi javaslatunk: írj jobb termékoldalakat.
Az e-commerce ne nyugodjon még meg: minden trendelemzés azt mutatja, hogy a kosárelhagyás stabilan nő.
Milyen férfinek kéne lenned?
„Az oké-e, ha egy férfi” – teszi föl a kérdést az Axe (angolul: Is it ok for guys to).
Oké-e egy srácnál, ha még szűz, ha depressziós, ha túl vékony, ha ideges, ha rózsaszínt visel, ha nem szereti a sportot, ha más srácokkal kísérletezik, ha hosszú haja van, ha szereti a macskákat és így tovább. A szpot nem mondja ki, csak érezteti, hogy igen, mindegyik oké.
Nézd meg a szpotot:
Rik Strubel, az Axe gobális alelnöke szerint ez a kezdeményezés a „toxic masculinity” ellen próbál harcolni, hiszen ahogy a szpot is kezdődik: A férfiak 72%-ának már megmondták, hogy egy igazi férfinak hogyan kellene viselkednie.
Az Axe egyelőre nem rendelkezik a válaszokkal, ám távlati céljuk, hogy olyan tartalmakat készítsenek, amelyek a keresőkben az élre rangsorolnak – így a kérdéseket feltevő fiatal férfiak ezeket megtalálhatják.
A kezdeményezésbe influencereket is bevonnak, illetve az anti-bullying szervezettel, a „Ditch the Label”-lel együttműködve segíteni kívánnak azoknak a fiataloknak, akiket azért piszkálnak, mert a férfisztereotípiákból valahogyan kilógnak.
A podcastben több Axe-reklámot is szóba hozunk, hiszen ha az Axe nem is megmondja, hogy hogyan kéne viselkedned vagy kinézned, azért a meglévő ideálokra épít:
És sztereotipizálják a vágyaidat is:
Lefordíthatatlan szójátékkal mutatják, hogy csak a termékükre van szükséged, hogy sikered legyen a lányoknál.
Ha tetszett ez a műsor, akkor hallgasd meg a Kontent Pub többi részét is.
Remélem, van már előfizetésed (hiszen a Marketingszoveg.com-élményt csak így maxolhatod ki).