Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek

[Kontent Pub III.] „Ha egy kövér nő nem pörög énekelve, akkor ez a reklám hazudik?”

Spotify
Soundcloud

Van másfél órád?

Legyen, ugyanis egyre mélyebb szakmai vizekre evezünk, a Kontent Pub 3. részében már 6 szakmai hírt dolgozunk fel. Hallgasd meg, hogy mi történik a hazai és külföldi online marketingben – a Kreatív Kontroll szakértői segítenek eligazodni a sokszor ellentmondó vélemények között. Szókimondó őszinteség, ahogy megszoktad.

Hallgasd meg a mostani részt is:

Vajon Kasszás Erzsi jó reklám?

Attól függ, hogy mi a szempont: technikailag a szpot kiváló (profi a koreográfia és a statiszták mozgása), a dallam fülbemászó, a célcsoport körében pedig (úgy tűnik) sikert aratott.

Na de mit szól hozzá a reklámszakma?

Évtizedeken át feszítették Krisztust, most pedig mossák kezeiket: ejnye, de hiszen a reklám bárgyú és hazudik, mert nem minden CBA ilyen!

A Millward Brown 150 fős mintája szerint a fogyasztók felére nem hat a reklám, illetve csak a hatoduknak lett vonzóbb a boltlánc ettől a szpottól. A reprezentativitást illetően vannak kétségeink, illetve ne feledjük, hogy nem az számít, hogy az ember mit mond, hanem az, hogy miképp cselekszik (e sorok írója több tucat olyan reklámot készített már, amely megkérdezés szerint nem jó és „nem vásárolnék”, majd ugyanezek az emberek vásároltak a reklámból).

Havasi Raymond véleményéből egy részlet:

„Hiába reflektáltak rá már a Parlamentben is (mondjuk, ez is mond valamit a szintről), ha a reklám hazudik.

Naponta, a szemünkbe, úgy[,] hogy még tapasztalhatjuk is. Nem a megrendelő hibája, hisz máshol sincs ekkora méretű kereskedelmi hálózat, amelynek minden egysége, minden pénztárosa képes lenne megfelelni az üzenetnek.”

Égető kérdés: ki az a Viktor Szederkényi, aki föltöltötte a YouTube-ra a szpotokat? Alább is tőle ágyazzuk be a videót.

Hallottad, hogy frissített a Google? Nem is egyszer

Február 1-én, február 6-án és március 8-án is algoritmusfrissítést hajtott végre a Google.

A február elseji frissítést a Pingvin frissítésének feltételezik, a Searchengineland teóriája szerint a privát bloghálózatokat büntetik, valamint más agresszív linképítési stratégiákat.

A február 6-ai frissítés általános rangsorolási frissítésnek tűnik, nincs hivatalos infó arról, hogy mi változott – a szakemberek pedig az összevissza ugráló rangsorolásaik alapján is csak találgatnak.

A március 8-ai nem hivatalosan Frednek keresztelt változtatás valószínűleg minőségi frissítés volt. Az érintett szájtok tartalmait egyértelműen rangsorolási célzattal írták, az oldalak pedig tele voltak hirdetésekkel – látható, hogy az oldalak a Google-t tették előre, nem pedig a felhasználót. Ezek az oldalal 50–90% közötti csökkenést szenvedtek el az organikus forgalmukban.

Hivalatosan egyik frissítést sem erősítette meg a Google.

A reklámblokkolók lopnak?

Hírsivataggá alakulhat át az internet, ahogy a kisebb hírszájtok megszűnnek. A megszűnés oka részben a Facebook, részben pedig a reklámblokkolók terjedése.

Az South by Southwest (SxSW) konferencia kerekasztal-beszélgetésén fölvetették, hogy az AdBlock mellett (vagy inkább: helyett) lehetnek olyan hirdetésblokkolók, amelyek támogatják a médiumokat, bár nehéz az AdBlock 200 milliós letöltésével versenyezni. A Brave Software blokkolja a betöltést gátló hirdetéseket, és könnyedebb hirdetésekre cseréli le azokat (értsd: a betöltött hirdetés nem zabálja úgy a sávszéledet), a bevételt pedig szétosztja a médiumok között.

Ambruszter Géza véleményével nem tudunk azonosulni. (Miszerint a reklámblokkolók használata közönséges lopás.)

Chatbottal sem piszkálnák a területet?

Rob Siefker, a Zappos ügyfélszolgálati specialistája szerint a mesterséges intelligencia és a chatbotok kiszívhatják a humánumot az ügyfélszolgálatból és a cég kommunikációjából – elvész a személyes kontakt, csökken a bizalom, nehezebbé válik az, hogy egyedi panaszokra egyedi megoldásokat adj.

Valóban?

  • Valóban egy egyszerű cipővásárlás teljes vásárlói életciklusán szükséged van egy emberre?
  • Tényleg igényled az élő ügyfélszolgálatot mondjuk egy ételrendeléshez?
  • Ha bemész a boltba és „csak nézelődsz”, akkor minden esetben szeretnéd, hogy az eladó ott maradjon?

A chatbotok nem kiváltják az élő ügyfélszolgálatot, hanem tökéletesítik azt. Amire nem kell élő ember (és a vásárló sem szeretné), azt a fejlődő mesterséges intelligencia megoldja.

Hasonlatos ez a világ legsikeresebb vállalkozójának szavaira:

„Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt vagy a prófétákat; nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem, hanem hogy beteljesítsem.”

Az ember többre hivatott annál, hogy egy chatbot munkáját végezze. A valódi kihívás az, hogy meghúzd azt a határt, hogy mikor vegye át ember az ügyfélszolgálati párbeszédet, de ez tapasztalattal egyre pontosabban kialakul.

„A natív reklámnak vége!”

Legalábbis a Media Life Magazine a MediaRadar adataira hivatkozva elkezdte temetni a formátumot. Az ok: a nagyvállalatok kezdetben lelkesek, ám kétharmaduk csak az első próbálkozásig jut, utána nem újítja meg a kampányt. Az adatok szerint a kulcs a tapasztalat: minél tapasztaltabb a natívban egy kiadó vagy egy cég, annál jobb a megújítás (akár 49%-os). A kiadók 37%-a egyáltalán nem kísérletezik a natív hirdetésekkel.

A gond? Ilyen kutatásokat bármely csatornáról készíthetsz: az e-mailtől kezdve a keresőoptimalizáláson és PPC-n át az Instagramig. Bármiről.

A többség ugyanis:

  • nem tudja, hogy mit várjon el a natívtól
  • régi reklámozói reflexektől fűtve túlságosan reklámos anyagokat készít
  • rossz számokat mér
  • ennélfogva rossz következtetéseket von le
  • majd az egészet elkönyveli sikertelennek

Azért bátorkodunk ezt kijelenteni, mert jelenleg a natív az egyik legerősebb és legdinamikusabban fejlődő hirdetési módszer. A The Wall Street Journal és a The New York Times 73, illetve 71%-os megújítási aránnyal büszkélkedhet, igaz, a legsikeresebb cégek legalább 6 hónapra veszik a helyeket (így pedig van idő kikísérletezni a jó megoldásokat).

A félreértett clickbait

Clickbaitekkel csábít olvasásra a The Wild Detective könyvesbolt. Facebook-oldaluk tele van olyan címekkel, amelyek hatásvadászattal próbálnak irodalmi klasszikusok elolvasására rávenni.

  • Tinilány öngyilkosságra vette rá a barátját, 2 család szétszakadt. Ez a Rómeó és Júlia.
  • Soha nem találod ki, mi történt ezzel a kansasi tinivel azután, hogy a tornádó lerombolta a házát. Oz, a nagy varázsló.
  • Utazó élete legrosszabb útját élte át azután, hogy a sziget törzsei kakával támadtak rá. Gulliver utazásai.
  • Brit srác meghal egy rosszul sikerült szelfi után. Dorian Gray arcképe.
  • Ezen olasz politikus mellett Trump egy szent. A fejedelem (Machiavellitől)

Nem az eszköz a jó vagy rossz, hanem amire használod.

Még több epic marketing?

Csatlakozz az előfizetőkhöz te is, hiszen aktív marketingcsoportotba léphetsz be (ahol mindenki segít neked, olyan, mintha lenne egy több száz fős marketingosztályod), no és minden anyagunkhoz teljes hozzáférést kapsz.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző pub[Kontent Pub II.] „Inkább dupla annyit költök AdWordsben.” – „Jó, akkor menjél.”
Következő pub[Kontent Pub IV.] „A színpadról eladni kétségbeesett lépés.”Következő

Oszd meg a pubot másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.