Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

Hogyan alakította át a PPC hirdetések piacát a koronavírus?

  • Szerző: Bay Áron
  • Kategóriák: Keresőoptimalizálás, Trendelemzés

Mit tegyél most az eredményesebb Google Ads kampányokért?

A cikk publikálásának pillanatában bő másfél hónap telt el az első korlátozó intézkedések bevezetése óta. Ahhoz, hogy megértsük milyen változások állnak előttünk érdemes kicsit visszatekinteni. A mostani helyzet nem sokban hasonlít a 2008-2009-es gazdasági világválságra. Máshonnan indult ki és a várható kifutása is jelentősen eltér. Mégis vannak bizonyos trendek, amikre most is lehet számítani.

Egy márciusi írásomban 11 gondolatot gyűjtöttem össze a várható közép- és hosszútávú hatásokról. A szakmailag releváns megállapításokat kiemeltem:

  • A gazdasági visszaesés iránya most más, mint a korábbi válság idején. A fizetőképes kereslet nem tűnt el, az emberek szeretnének vásárolni termékeket és szolgáltatásokat online.
  • A turizmus, a vendéglátóipar illetve a rendezvény és konferencia szervezés kiegészülve az ezeket kiszolgáló vállalkozásokkal, pl. catering cégek, élelmiszer alapanyag nagykereskedők és borászatok a legnagyobb vesztesei a mostani helyzetnek. 
  • A digitális transzformáció a “majd egyszer foglalkozunk vele” témából, egy azonnal megoldandó feladattá lépett elő.

A fentiek általános megállapítások, de szükségesek a téma összefüggéseinek és a piac változásainak illetve a PPC-re gyakorolt hatásainak megértéséhez.

A kollégákkal, más területek szakértőivel, illetve a meglévő (és leendő) ügyfelekkel folytatott beszélgetések körvonalaztak néhány fő kérdést a PPC hirdetésekkel kapcsolatban. Ezeket gyűjtöttem össze és válaszoltam meg.

Érdemes most a Google-ben hirdetni?

Attól függ. Ha van keresés a vállalkozás termékei és szolgáltatásai iránt, amit fizikai termék esetén logisztikai szempontból ki tud szolgálni a cég, szolgáltatás esetén pedig online teljesíthető, akkor minden további nélkül, sőt.

A saját ügyfeleim között is megtalálható olyan, aki márciusban és áprilisban időarányosan több, mint 50%-kal tudta növelni a bevételeit. Az Ő esetében kulcsszerepe volt ebben a Smart Shopping kampánynak. Olyan kiemelkedő eredményeket produkált, hogy hamarosan egy esettanulmányt is készítek az elmúlt két hónap adataiból.

Hogyan változtak a Google Ads költések?

A Google nem közöl hivatalos adatokat, így a piac különböző szereplőinek iparági számaira tudunk hagyatkozni. Mivel ezeknek a szereplőknek jelentős hirdetői költésekre van rálátásuk, ezért az adatok megbízhatónak számítanak. Magam is hasonló trendeket látok a hazai költésekben, ugyanakkor azt fontos leszögezni: a nemzetközi számokat hiba volna egy az egyben összevetni a magyar piaccal.

Egyértelmű növekedés tapasztalható az alábbi iparágakban nemzetközi szinten:

  • Non-profit és jótékonyság
  • Egészségügyi témák, gyógyszerek, vitaminok
  • Vállalkozás, üzletvitel, irodai eszközök
  • Pénzügyi témák
  • Szépségápolás
  • On-demand médiafogyasztás (pl. Netflix, HBO Go, YouTube Premium)
  • Üdvözlőkártyák, ajándékcsomagok, virágok

Nagyon változó eredményeket mutatnak az alábbi iparágak és kapcsolódó területeik:

  • Ingatlan
  • Lakásfelújítás
  • Bútorok
  • Gépjárművek
  • Kereskedelem
  • Állás és oktatás
  • Jogi szolgáltatások

7 szektor, ami a legnagyobb visszaesést szenvedte el:

  • Utazás és turizmus
  • Bárok és éttermek
  • Szórakoztató és kulturális események
  • Konferenciák
  • Sport és fitnesz
  • Építőipar
  • Ipari termékek és gyártás

Ezt még árnyalhatja az adott piacon jelenlévő kompetitorok száma, egyes márkák ismertsége és a piac érettsége is. Jó példa erre az élelmiszer házhozszállítás, ahol a nagy szereplők látványosan elbuktak itthon. Nagyjából négy hétre volt szükségük, hogy a korábban sem feltétlenül kiemelkedő logisztikai hátteret elfogadható szintre hozzák. Szerencsére a kényszer nagy úr és úgy tűnik sikerült igazítani a rendszereket a helyzethez.

Bár néhány multinacionális háttérrel rendelkező, az e-kereskedelmet korábban alacsony prioritással kezelő cégnél még most is akadozik az online rendelések kiszolgálása. Napokra vagy akár hetekre előre lehet csak kiszállítási időablakot találni, ha egyáltalán felvesznek rendelést. Ezek a vállalatok értelemszerűen most kevesebbet  vagy egyáltalán nem hirdetnek.

Milyen irányba mozognak az egyes szektorok?

Erre a kérdésre nincs egzakt válasz. A fenti felsorolás jó kiindulási alap, de minden piacnak megvannak a maga sajátosságai. Ami Amerikában igaz, nem feltétlenül igaz Nyugat Európában és fordítva. Regionálisan szintén nagyon eltérőek a felhasználói szokások.

Magyarországon piacvezető sportszer kiskereskedelemmel foglalkozó áruházlánc hazai leányvállalata a teljes értékesítésének kb. 8%-át bonyolította a webshopján keresztül a koronavírus előtt, míg ugyanez az arány az ausztriai leányvállalatnál a teljes forgalmuk közel egyharmada.

Ajánlott mindenkinek mini piackutatást készíteni a saját területére felhasználva a Google Trends, a Google Ads Kulcsszótervező, a Performance Planner illetve az Aukcióstatisztika riportokat és eszközöket.

Mi a hatása a COVID-19-nek általánosságban az e-kereskedelemre?

Az már biztosan látszik, hogy a globális e-kereskedelem középtávon hasonlóan fog kijönni a mostani válsághelyzetből, mint a korábbi válságot követően. Az év elején megjelent egy kutatás, ami 2023-ig szóló előrejelzést adott. Az ebben vázolt növekedést vélhetően borítják az események, az idei év eredményei teljesen kiszámíthatatlanok.

A kép forrása

A teljes kereskedelmi forgalom visszaesésére különböző prognózisok vannak. Amiben a magam részéről biztos vagyok, hogy az e-commerce aránya minden fejlett piacon nagyobb arányban fog nőni, mint ahogy azt korábban vártuk. Itthon még mindig csupán 7% az e-kereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmi forgalomból [2018-as adat, a 2019-es kutatási eredmények még nem állnak rendelkezésre].

Ráadásul az online elköltött kb. 1 100 milliárd forint ~45%-át külföldi webáruházakban költik el a hazai felhasználók. Viszont a legfrissebb kutatások szerint most kevésbé bíznak a külföldi webshopokban. Ezért inkább hazai kereskedőktől vásárolnak, amennyiben a keresett termék elérhető.

Azt gondolom, hogy a koronavírus és annak gazdasági hatásai katalizálni fogja az e-kereskedelmet illetve ezzel összefüggésben az online marketingre fordított költés ugyanígy számottevően nőni fog.

Célszerű csökkenteni a költést vagy kikapcsolni a kampányokat?

A teljes kikapcsolást alapesetben nem javaslom, de természetesen vannak kivételek. Ha egy cég beszünteti a működést és a kommunikációt, akkor előállhat olyan helyzet, amikor nincs értelme hirdetni.

Viszont ha van ügyféltájékoztatás, illetve a termék vagy szolgáltatás belátható időn belül újra elérhetővé válhat, akkor tanácsos a fő keresőszavakra futtatni hirdetéseket. Ezt többek között azért is célravezető megfontolni, mert a teljes leállítás után sokkal nehezebb és nem utolsó sorban költségesebb lehet ismét versenybe szállni a találati oldal tetején szereplő helyekért.

Mivel sok témában csökkentek a keresési számok és sokan lekapcsolták a kampányokat, ezért a hirdetésekre fordított költség alacsonyabb lehet. Ha ezt összekötjük a kommunikációval, illetve a megváltozott működéssel, pl. az érdeklődőket olyan landoló oldalra irányítjuk, ahol lehetőséget adunk egy értesítő email-re való feliratkozásra, azzal nem csak bizalmat építhetünk, hanem az email adatbázisunkat is.

Általánosságban mik a javaslatok a Google Ads kapcsán?

Nézzünk át minden beállítást. Átalakultak a felhasználói szokások, a korábbi csúcsidők eltolódtak vagy akár meg is szűntek. Nem ugyanúgy és nem feltétlenül ugyanazt keressük, ezért ehhez kell igazítani a kampányainkat.

Amire érdemes most figyelni a kampányok átnézésekor:

  1. Lehetőség szerint ellenőrizzük napi, de legalább heti szinten a keresési kifejezés riportokat.
  2. Figyeljük és folyamatosan bővítsük a negatív kulcsszó listákat, hogy előre kizárhassuk az irreleváns keresésekre való megjelenést.
  3. Kövessük nyomon a koronavírussal kapcsolatos kereséseket, ha szükséges ezeket szintén vegyül fel kizáró kulcsszóként.
  4. Elemezzük az Ads-ben és a Google Analytics-ben is, hogy hogyan változtak az eszközszintű felhasználói szokások. Elképzelhető, hogy a licit módosítókat újra kell gondolnunk ebben az időszakban.
  5. A Google egy ideje erőlteti javasolja, hogy a kampányok esetében teszteljük az automata licit megoldásokat. Ezeket most teszteljük, főleg akkor, ha visszamenőleg sok konverziós adat áll rendelkezésre.

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkDropshipping – a legújabb szenzáció már idehaza is elérhető
Következő cikkMinden a marketingtervről: fogalma, részei, felépítéseKövetkező

Ezeket olvastad már?

90 adat a tartalommarketing hatékonyságáról

„A tartalommarketing a legköltséghatékonyabb marketingkommunikációs szemléletté nőtte ki magát.” „A tartalommarketinggel te uralhatod a saját

Elolvasom »

6 marketingtrend, amelyről a cégek 98%-a lemarad

Azt a feladatot szokták kiosztani ránk év elején a konferenciaszervezők, hogy a szakterületünk adott évi

Elolvasom »

A tartalomkatalizátor, avagy hogyan serkenti a tartalom a keresési és közösségi szinergiát

A keresőoptimalizáló szakemberek ma egy olyan világban élnek, amelyet Pandák és Pingvinek határoznak meg. (Ezek

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.