Mert könnyű egynek lenni a 319,6 milliárdból, de kitűnni művészet
Ha te is folyamatosan keresed azokat a szavakat és technikákat, amik miatt a hírleveleid ellenállhatatlan csábítóként landolnak a beérkező levelek mappájában és a megnyitásuk is sürgetővé válik a feliratkozóidnak, akkor tarts velünk.
Kezdjük az alapokkal: ne pazarold el a listádat. Ha valaki már feliratkozott a listádra és az első levelet is megkapta, gondoskodj róla, hogy jusson el hozzá rendszeresen az üzeneted. Ehhez persze szükség van arra is, hogy a hírlevél kellően érdekes maradjon ahhoz, hogy egy-egy fanatikus titkon még várja is, hogy hétfő reggel, vagy épp szerda délben betoppanjon a postafiókjába az áhított, friss, ropogós tartalom.
Hogy mi kell ehhez a varázslathoz? Az a bizonyos plusz, ami miatt kitűnsz a hírlevelek sokaságából: a közönséged megszólító tárgymező. És ami miatt még az elfoglalt cégvezetők, agyonhajszolt marketingesek és lelkes érdeklődők is becsillagozzák a küldeményeidet, nehogy elfeledkezzenek róla.
Másoktól tanulni nem szégyen – legyen tiéd az a hírlevél, amit kivesznek a kukából is!
Nagyon fontos és rendkívül olcsó piackutatási lehetőség az, hogy te magad is fogyasztó vagy. Biztos vagyok benne, hogy neked is landol néhány hírlevél a postaládádban, így mi sem egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb annál, hogy mások hírlevél készítéssel, illetve fogyasztással kapcsolatos szokásait is megismerd. Figyeld meg, hogyan használják a tárgymezőt, milyen gyakran küldenek hírlevelet és mely napokon?
Mire szorítkozik a tartalom? Csak direkt értékesítésre vagy edukálásra, illetve a márka személyesebbé tételére is? Ha még nem tetted, nézd át részletesen a saját postafiókodat, és próbáld kitalálni, miért végzik egyesek a promóciók és közösségi fülecske alatt, a kedvenceid pedig miért kerülnek egyből a beérkező levelek közé. Válaszold meg a kérdést: esetükben miért fordulhat elő, hogy nem felejted el megnyitni őket?
Ha ezzel egyébként megvagy, tedd fel ezt a kérdést a közvetlen környezetednek is, és kövess néhány olyan oldalt is, amit ők előnyben részesítenek. Már ezzel az erőfeszítéssel közelebb kerülhetsz a válaszhoz, ami megmagyarázza, mi hiányozhat a te stratégiádból. És persze iratkozz fel a konkurenca hírleveleire is. (Csak ne a céges e-mail címeddel csináld. 😊)
Gondoskodj a hookról: ha az elején nem vagy érdekes, mehetsz a promóciókba!
Bár nem túl romantikus, még csak nem is baráti hozzáállás, azonban az a kőkemény valóság, hogyha nem vagy elég érdekes, hiteles és következetes a feliratkozást követően, akkor könnyen lehet, hogy feledésbe, vagy ami még rosszabb: a promóciók mappába kerülsz.
Ennél még néha az is jobb, ha leiratkoznak rólad, bár sajnos az sem túl kecsegtető, hiszen a Google / Gmail ezt is, azt is negatívan értékeli. Hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Ha nem szolgáltatsz kellően érdekes tartalmat, akkor a leveleidet automatikusan a promóciós mappákba sorolja majd.
Már a legelső leveleknek is stílus, íz, illat, szabásminta kell ahhoz, hogy kellemes meglepetésként és ne felesleges, idegesítő szemétként hassanak. Ha végiggondolod egy szuper hírlevél erősségeit, lehet, hogy te is felírod magadnak a tárgymezőt, mint fontos ismertetőjegyet. Az is lehet, hogy ez fel sem tűnik, hiszen már egy baráti névként tekintesz a feladóra, akit egy idő után tárgymező nélkül is megnyitnál. Legyen ez a cél!
De addig is: ütős, figyelemfelkeltő és algoritmusbarát tárgymezőre van szükséged a megnyitáshoz. Első látásra talán nehéznek tűnhet megugorni a kritériumokat, de néhány jól bejáratott tipp segítségével te is kattintást hozó subject line-okat írhatsz.
Ingyenes 59 lépéses checklist a tökéletesen hatékony hírleveledhez.
Egy jó kérdés az, amire keresni akarjuk a választ
A kérdésfeltevés és az értékesítési sikerek között rengeteg összefüggés is van. Ha a tárgymeződben kérdést szegeznél az olvasóidhoz, akkor légy rémesen kritikus, cinikus, de akár életunt is, mikor elképzeled hozzá a lehetséges belső válaszokat.
Hogy miért? Indulj ki magadból. Az olvasó a hajnali kómában, az esti félálomban, a szűkre szabott ebédszünetben, a zsúfolt buszmegállóban és más opcionális 5 percekben kezd el e-maileket olvasni, nem pedig az élete legboldogabb pillanataiban.
Eredeti célja többnyire nem az, hogy aztán órákon át a képernyőre tapadjon. Ahhoz, hogy ezt később ne is érezze elvesztegetett időnek, mutatni kell neki valamit. Ismerős kérdés: „Hogyan segít Önnek a Húsvéti Nyúl Kft.?”
A nagy átlag első reakciója, hogy sehogy, esetleg, hogy ki kérte, hogy segítsen, továbbá: képzelem mit akar eladni. Ehelyett kérdezd meg például, hogy: „Móricka, te is utálsz tojást festeni?” A helyzet az, hogy az aktuális kihívásai sokkal jobban érdeklik az olvasót, mint a céged.
Hogyan lógj ki a sorból úgy, hogy nem lógsz ki a sorból?