Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 20 perc

Szemétdombból precíziós leadgeneráló üzem, avagy marketingautomatizációs-rendszer bevezetése egy nemzetközi kkv-nál (Esettanulmány)

  • Szerző: Györke-Szász Kata
  • Kategóriák: Esettanulmány, Marketing
  • Címkék: lead generálás, marketing automatizálás

Manapság szinte megkerülhetetlen a digitális marketing esetében valamilyen szintű automatizáció, alaptechnológiának számít már egy automatikus e-mail-küldő rendszer használata. Ahogy a technológia fejlődik, egyre inkább elvárás lesz ezeknek az eszközöknek, módszereknek a használata, amely ha jól használjuk őket, rengeteget tud lendíteni az üzleti eredményeinken. Egyre többen használnak professzionális automatizációs rendszert, azonban kevés marketinges számára adatik meg az a lehetőség, hogy egy teljes marketingtechnológiai gépezetet a nulláról felépítsen, majd működtessen professzionális módon.

Szerencsésnek mondhatom magam, mert nekem megadatott. Pénz, paripa megvolt, már csak fel kellett építeni egy precíziós gépezetet, amely a cég marketingautomatizálásáért és leadmanagement-folyamataiért felel. A cikkben részletesen bemutatom milyen főbb lépéseken mentünk keresztül, és milyen buktatók, tanulságok voltak a történetben.

A kiindulási helyzet a következő volt: 

  • A cég rendelkezett egy marketingautomatizálási szoftverrel, amelyet e-mailek küldésére használtak. Bár a platform középesen bonyolult automatizálási folyamatokra is alkalmas lett volna, a szoftver ezen képességeit kihasználni nem tudták a megfelelő szakértelem hiányában.
  • A marketingautomatizálási szoftverhez kapcsolódott egy komoly CRM-rendszer is, amelyet a MAT-rendszernél professzionálisabb szinten működtettek, de adatbázisbeli problémák itt is megmutatkoztak (főleg adattisztaság területén).
  • A digitálismarketing-feladatokat az elmúlt években több ember is ellátta és mindenki valamit „építgetett”, hozzárakott a folyamatokhoz és a rendszerhez, de ez nélkülözött mindenféle stratégiát és tudatosságot. Minden ad-hoc jelleggel történt, tűzoltásként, és az adott feladat megoldására koncentrált, nem pedig a hosszútávú megoldásra.
  • Nem volt egy központi adatbázis, hanem több különböző helyen lévő adatforrásból dolgozott a sales, a marketing és a customer service. Néhol voltak átfedések az adatbázisban, néhol nem. Semmiféle tudatosság nem volt.
  • Semmiféle dokumentáció nem volt, nem voltak előre meghatározott folyamatok, felelősségkörök, mindenki csinálta „a maga dolgát”. A legfontosabb cél a leadgenerálás volt, amely felülírta mindenféle egyéb hosszútávú marketing technológiai stratégia fontosságát.

Mit okozott ez a fejetlenség?

  • Senki nem tudta mennyi az annyi. Mekkora a leadgenerálás havonta, mennyi az MQL, SQL. Mindenki mást értett MQL alatt, így a riportok sem stimmeltek.
  • Mivel az adatbázis szedett-vedett volt, így az e-mail-marketing egy sikertelen csatornává silányult, hisz csak outbound e-mail kilövését jelentette, geográfiai alapon meghatározott szegmensekre. Volt olyan e-mail-kiküldés, amely 20%-os visszapattanási arányt (hard bounce) eredményezett az elavult és rossz minőségű e-mail-adatbázis miatt.
  • Az automatizálás annyit jelentett, hogy a csali letöltése után egy sales alert ment egy központilag kreált e-mail-címre, amit a saleses kollegák folyamatosan ellenőriztek, és onnan hívogatták a leadeket.
  • Ha volt is perszonalizálás, akkor kimerült a vezetéknév és keresztnév behelyettesítésén.

Mi is volt tulajdonképpen az én feladatom? A szemétdombból egy patika tisztaságú gyárépületet építeni, amely szinte gombnyomásra működik. És akkor itt álljunk meg egy percre, és tisztázzunk le egy elég erős félreértést, amely a marketingautomatizálást övezi. Sokan, akik csak hallottak a marketingautomatizálásról, 2 dologban gyakran nagy tévedésben élnek:

  1. Megveszem a szoftvert, feltelepítem, installálom, és kész is vagyok. Hát sajnos nem. Vannak egyszerűbb e-mail-küldő rendszerek, amelyek főbb funkciói könnyen, szinte segítség nélkül használhatóak, de a bonyolultabb „igazi” MAT-platformok komolyabb tudást igényelnek már csak a rendszer komplexitása miatt is. De az e-mail-szoftvereket ne is keverjük össze a marketingautomatizálási platformokkal. Egy jó MAT-managernek egyrészt értenie kell a szoftver működését, másrészt ismernie kell a mögötte lévő metodológiát. Ha az említett cégnél csak a platformüzemeltetést kellett volna ismernie valakinek, akkor elég lett volna egy embert elküldeni egy ötalkalmas tanfolyamra, ahol megtanulja, hogy hol vannak az egyes funkciógombok, mikor mit kell megnyomni, és kész. De sajnos ez nem ilyen egyszerű. Jamie Oliver sem attól jó szakács, hogy van egy receptje amit követ. 

Hatalmas különbség van egy MAT-szoftver megvásárlása és installálása, valamint egy megbízható és átfogó marketingautomatizált rendszer kiépítése között.

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍgy hiteti el veled az agyad, hogy jó döntést hoztál
Következő cikkBoost poszt vagy hirdetéskezelő? (Esettanulmány számokkal)Következő

Ezeket olvastad már?

Az ajánlat, a sztori és a hook – a ClickFunnels sikerének (egyik) titka (Funnel Hacking Live 2019)

A ClickFunnels éves eseménye, a Funnel Hacking Live igazi önfeledt amerikai marketingünnep, ahol 4500 „Funnel

Elolvasom »

Élő közvetítés a 28. Országos Marketing Konferenciáról

Ülj fel velünk a marketing-hullámvasútra: ezt ígéri ugyanis a 28. Országos Marketing Konferencia. Az előadásokról

Elolvasom »

Mi a hatékony és vonzó webdesign titka?

Weboldalad olyan, mint egy virtuális névjegykártya. Ha leendő ügyfeleid rápillantanak, azonnal eldöntik, szeretnének-e veled együttműködni

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.