Mi számít jó konverziónak egy feliratkozási oldalon?
Bármi, ami 15–20% fölött van.
Tehát amikor megláttam tréningrésztvevőnk 63%-os konverzióját, akkor éreztem, hogy ebből bizony esettanulmány születik.
Nemcsak az eredményt mutatom, hanem azt is, hogy hogyan írj te is ilyen feliratkozási oldalt.
A kampány kezdete
Siklós Katalin (Hétköznapi Hősnők) célja az volt, hogy listát építsen mindazokból, akiket az egészséges táplálkozás érdekel. Ehhez első körben létrehozott egy 10 napos kihívást.
Ezt megosztotta a Hősnők Facebook-oldalán, illetve berakta néhány vonatkozó csoportba. Ezzel kialakult egy alap követőbázis.
Ekkor megszavaztatta velük a nyereményt (5 lehetőségből kiválasztotta a közönség, hogy mit szeretnének nyerni), és elindult a nyereményjáték: „hívd meg ismerősöd, hogy nyerhess”.
Menet közben derült ki, hogy ez a koncepció csökkenti az aktivitást, hiszen ha meghívod az ismerőseid, akkor a saját nyerési esélyeidet csökkented. Viszont a szavazás azért jó ötlet, mert így biztosan olyan nyereményt adhatsz, amit tényleg szeretnének.
Ez volt tehát az alap.
Tanulság: célozd pontosan, hogy kiknek szánod a csalidat, és őket készítsd fel előre. Ez a bevásárlólista nagyobbat ütött azért, mert előtte már elindult a 10 napos kihívás, és ahhoz illeszkedett.
A feliratkozási oldal
Ezután Katalin létrehozott egy csaliterméket, ami a kihívás résztvevőinek komoly érték és nagy segítség: egy bevásárlólistát.
A kapcsolódó Facebook-poszt:
Nagyon aranyos a rajzfilmfigura, de még aranyosabb az, hogy már a főcímben megmondja, hogy mi a poszt célja (hogy elkérd a bevásárlólistát).
Ezt a poszt szövegében tovább konkretizálja (kattints a képre – mindig minden legyen egyértelmű).
Ezután érvel (ezt hagyják ki a legtöbben), hogy miért kattints a bejegyzésre: minden hozzávaló kéznél lesz és egy csomó időt spórolsz (tehát értéket kapsz). Mindehhez pedig csak egy kattintás kell, hát mennyire egyszerű a célcsoport dolga.
Ez a célod: tedd minél könnyebbé a feliratkozást és a vásárlást, a Facebook-posztodban pedig szerepeljen CTA. Mindig.
Ezután képzeletben kattintunk egyet, a Facebook-poszt erre a feliratkozási oldalra vitt:
Az eredmények (a kép kattintható):
Ez pedig egy 63%-os konverzió, ami dicső.
Hogyan épül fel az oldal? (És miért úgy?)
Büszkeséggel tölt el, hogy Kata részt vett az e-mailes tréningünkön (már nem tartjuk, ellenben a legfrissebb a landing page-es), és az ott tanultak alapján írt.
Idézem őt:
„Ma megcsináltam életem első feliratkoztató oldalát. Szó szerint a képzésetek anyaga alapján, úgy, ahogy ott meg van írva. :)”
Egy pop-up (vagy rövid feliratkozási oldal) felépítése (best practice):
Esetünkben a főcím azt kommunikálja, hogy a kihíváshoz tartozó bevásárlólistát megszerezheted (tehát egy ajánlat, és egyértelmű, hogy az e-mail-címedért cserébe mit kapsz).
Ezután következik a lista, ami 3 elemből áll (best practice szintén), és előnyöket mutat. A bevásárlólistánál terméktulajdonságnak számítana az, hogy hány oldalas, hány bevásárolandó elemet tartalmaz stb. – de a lista értéke inkább az, hogy időt takarít meg és mennyei turmixokhoz segít.
A CTA egyértelművé teszi, hogy kattintás után mi fog történni (megkapja a listát).
A jó marketingszöveg nem bombasztikus és agyonhájpolt, hanem az előnyöket kommunikálja egyértelműen és félreérthetetlenül.
Ezt a bevásárlólistát 24 szóval „el lehet adni” (a konverzió magáért beszél). Azért lehetséges ez, mert nagyon kis elköteleződés (ingyenes, csak e-mail-cím kell hozzá), és az értéke is nyilvánvaló (könnyű megérteni a terméket és az előnyeit).
Hogy mikor milyen hosszú legyen a szöveged? Ez alapján döntsd el.
A fentin kívül kapsz egy másik felépítést is:
Ajánlat vagy ígéret (headline)
Ajánlat kifejtése (mit érsz el vele). Ajánlat hitelesítése (pl.: „a 30 oldalas e-könyv letesztelt technikái miatt leszel jobb marketinges”)
Ezt csináld most („írd be az e-mail-címed és klikk”, CTA)
Most pedig írj te is egy 24 szavas feliratkozási oldalt és döntsd meg a fenti rekordot. Ha pedig feliratkozást növelnél, akkor olvasd el ezt a cikket is. (11 lépés van benne!)
Show More