Megdöbbentem, hogy egy mozgalom arra használja a közösségi médiát, amelyre a közösségi média elvileg való: közösségépítésre. (Nem vagyok naiv: látom, hogy a Facebook egy jól álcázott hirdetési platform.)
A beszélgetés során jeleztem a Férfiak Klubja alapítójának, Bedő Imrének, hogy nem vagyunk elfogulatlanok. A Férfiak Klubja közösséget épít a közösségnélküliség korában, és aktívan segít az elveszett generációnak (és minden férfinek) visszatalálni azon férfiprincípiumokhoz, melyeken nem foghat az idő, mert alapvetők (de valahol útközben mégis elhagytuk őket).
A mozgalom nulláról indult, és szűk 2 év alatt 100 000-nél is nagyobb olvasótáboruk van Facebookon. Érdemes rájuk odafigyelni, és nemcsak a sikeres számok, de a fontos és jó tartalom miatt is.
A mozgalom létjogosultsága
„Mi teszi a férfit?”
Ez a kérdés 300 évvel ezelőtt filozófiai kérdés volt, amolyan gondolkodnivaló kávé mellé, amolyan filozófusnasi – de mindenki tudta rá a választ.
De ugyanez a kérdés ma az egyik legnagyobb kétely. A ma embere nemhogy a választ alig találja, de sokszor még a kérdést is vitatja.
A Férfiak Klubja az alapvető férfiértékeket fogalmazza meg, kommunikálja és építi – a „piaci rés” adott: férfiminták nélkül felnövő százezrek és feminin tulajdonságokat jutalmazó korszellem. A hiány sem ma kezdődött: neked is eszedbe jut a Harcosok klubja és a férfiak útkeresése.
A Klub elsősorban mentalitást ad, alapértékekre nevel és a belső fejlődést támogatja. Nem támadnak, nem kritizálnak, nem politizálnak és nem nőellenesek (sőt).
Mit akar a Férfiak Klubja?
A célkitűzéseket három fázisra oszthatjuk.
- Legelső feladat az, hogy minél több emberhez eljussanak.
- Másodszor aktív közösségépítést végeznek (pl. apa–fia klubok).
- Végül konkrét társadalmi változásokat szeretnének elérni: nyári fizikaimunka-hálózat fiatal fiúknak, helyi klubok, könyvtárak, túrák, céges kultúra.
A végső cél az, hogy a férfiak jobb apák, jobb férjek, jobb szeretők, jobb barátok, jobb kollégák, jobb fiúk és összességében jobb emberek legyenek.
Indulás és a jövő
Bedő Imre 2013-ban indította útjára a mozgalmat, mely 3 csatornán kommunikál: Facebookon, YouTube-on és a ferfiakklubja.hu oldalukon.
Az induláskori fő kérdés az volt, hogy erre vajon van-e igény. A 100 000+ fős követőtábor, a mozgalmat támogató hírességek, a tucatnyi médiamegjelenés és a tömeges pozitív visszajelzések mutatják, hogy bizony van.
A Férfia Klubja nonprofit mozgalom, mely várhatóan crowdfunding (közösségi) finanszírozással fogja fizetni az egyre profibb kampányokat, az ezekhez szükséges kivitelezőket és a médiamegjelenéseket.
Amikor megdől a best practice
Imre felsorolta a szakemberek akkori javaslatait: viccesebb, könnyedebb tartalmakat posztoljon (mert a komolyabb tartalom nem él meg Facebookon), napi 4-5 posztot rakjon ki (napi 1 poszt nem elég semmire), az írások pedig legyen rövidek (mert 2-3 mondatnál nem olvasnak többet).
A gyakorlat minderre rácáfolt.
A Férfiak Klubja minőségi kommunikációra törekszik, és inkább napi 1, de értékesebb (és hosszabb) anyagokat raknak ki – a mellékelt képen láthatod az oldaluk (szemmértékre) átlagos engagementjét. A tanulság egy mondatban: ha minőségi az anyag, akkor a best practice nem számít.
Az organikus elérés csökkenése nem válogat – pedig válogatnia kéne
De hogy pontosan miért kéne válogatnia, arra a cikk második részében válaszolunk. Ezt a Kontent magazin II. évfolyamának 3. számában találod.
Fizess elő, ha szeretnél naprakész maradni a content marketing gyorsan változó (ám annál érdekesebb) világában.
Show More