Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Mi legyen a szövegírási szerződésben?

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Egyéb, Ingyenes
  • Címkék: szvegr-fizets

Hála az égnek, ebben a hónapban kétezernél is több cikkes megrendelést kötöttünk és jelenleg is harminc projektet viszünk egyszerre, így megint fölmerült a bővülés lehetősége. Az egyik új partnerünk egy startup vállalkozás, amely egészségügyi témában ezercikkes adatbázissal indul el. A piacon lévő valamennyi elérhető szövegírótól kértek ajánlatot, többen is elkezdték a munkát, de végül mi kaptuk a legtöbb feladatot: a teljes anyag több mint 50%-át ránk bízták, mert akár nyolcan is tudunk dolgozni, és egészségügyi végzettséggel rendelkező munkatársakat is ráállítunk a feladatra. Ők kértek tőlünk keretszerződés-tervezetet, mivel kiderült, hogy a konkurencia nem rendelkezik megfelelővel.

Mivel úgy gondolom, hogy a szolgáltató feladata, hogy jogilag is megfelelő, a megrendelő számára is fontos garanciákat és törvényi védelmet jelentő szerződést adjon, ezért mi jogászokkal készítettük el a saját, általában hatoldalas keretszerződésünket. Azóta több jogi osztály is ellenőrizte, hiszen a nagyobb megrendelőink, főleg részvénytársaságok esetében minden szerződést jogászok ellenőriznek. Sosem volt még vele semmi baj!

szerzodesEz elsőre bürokratikus körülményességnek tűnhet, hiszen végül is szerződés köthető szóban, sőt ráutaló magatartással is: tehát például egy e-mailbeli megállapodás is érvényes szerződés lehet, mely megáll a bíróság előtt. Azonban sokkal nagyobb biztonságban van a szolgáltató és a megrendelő is, ha egyértelmű feltételek mellett dolgoznak együtt, ehhez pedig egy írásbeli szerződés szükséges.

Az előző írásomban igyekeztem abban segíteni, hogyan lehet jó szövegírót választani. Jelen bejegyzésemben igyekszem néhány ötletet adni arra vonatkozóan, hogy mit kérjünk (kérhetünk), mikor valaki tartalomszolgáltatásra szerződést kötünk. Természetesen a formai követelményeken túl természetes, hogy a határidőket, szolgáltatói díjat, fizetési feltételeket és a megrendelés pontos tárgyát föltüntessük. Ezeken kívül viszont van még mit belefoglalni a megállapodásba!

A minőség biztosítása

A szövegíró vállalja, hogy a magyar helyesírás szabályai szerinti, a megrendelő instrukcióinak megfelelő anyagokat ad át, melyeket rendes gazdasági tevékenysége részeként, a szükséges szakvégzettségek birtokában készít el. Ezzel kizárhatjuk, hogy az anyagot hozzá nem értő, esetleg olcsó mellékest kereső vagy unatkozó magánzók készítsék el. A szövegíró a mi online kommunikációnkat, ezáltal minket képvisel: alapvető elvárás, hogy ezt nemcsak makulátlan helyesírással, de kitűnő nyelvhelyességgel is tegye!

A szerzői jogok átruházása

Ez sarkalatos kérdés, mégis az általam ismert szövegírók egyike sem mond le hivatalosan a szerzői jogairól! Ez jelenthet problémát: egy ízben a weboldal tulajdonosa jelentős bevételekhez jutott a szövegírója anyagának köszönhetően, de már nem rendelt tőle több anyagot. A szerződés megszüntetésére válaszul a szövegíró felszólította, hogy vegye le az anyagokat, hiszen azok az ő művei. Úgy gondolta, hogy aránytalan a haszon, melyet a szövegeivel kerestek, ezért állandó jutalékot követelt.

Ez egy rendkívül kellemetlen helyzet, mert bár a józan ész szerint elképesztő, hogy egy személy az elvégzett munkájáért (melyet korrekten ki is fizettünk neki) utólag többet követeljen, de bizony ő minősült a mű szerzői jogi tulajdonosának. Szerintem a szövegíró annyiért dolgozzék, amennyit a munkája ér: de utólag már ne kérjen plusz pénzt azért, mert a weblap tulajdonosa jól járt a szövegekkel. Ez csak természetes, ezért kérte szakember segítségét! A weblap fölépítése, az ötlet megvalósítása és a fenntartás így is az üzemeltető érdeme, ezért a szerződésben meghatározotton túl a szövegíró más előnyre ne számítson.

Ezért vegyük a szerződésbe, hogy a szerzői jogokról a szolgáltató lemond úgy, hogy azokat átruházza a megrendelőre. Ez különösen nehéz jogi kérdés, ha engedélyezzük, hogy a szövegírónk alvállalkozókat alkalmazzon a munka alatt vagy többen készítik az anyagot: ilyenkor külön hívjuk föl arra a figyelmet, hogy ez a szerzőijog-átruházás valamennyi átadott műre érvényes. (Ehhez szükség van valamennyi szerző nyilatkozatára!) Ezután a megrendelő korlátlanul módosíthatja, felhasználhatja az anyagokat, származékos műveket hozhat létre, sőt továbbértékesítheti azokat!

Titoktartási záradék

Nekünk minden szerződésünk természetes része a titoktartási megállapodás. Ez olyan vállalkozások esetében különösen fontos, melyek nagy piaci verseny közepette dolgoznak. Van például egy megrendelőnk, aki biztosítási témákban kér anyagokat: a verseny óriási, a Google-ben való jó helyezés vagyonokat jelent. Ő külön is azért kedvel minket, mert még referenciaként sem használhatjuk őt: bár tudom, milyen komoly megrendelő, nem mondhatom el, hogy neki dolgozunk, mert ő nem szeretné, ha a konkurensei megtudnák, hogy kitől rendeli a webszövegeit, illetve milyen mennyiségben rendel (elmondhatom, hogy ilyen verseny esetén nem elég heti egy-két cikk a honlapra).

Nekünk a titoktartás éppen ilyen szempontból nagy kárt is jelent: sokan kérnek (természetesen) referenciákat és korábbi anyagokat bemutatásra. Ilyenkor mindig föl kell keresnünk az új megrendelő témájával releváns korábbi partnerünket, hogy esetleg megmutathatjuk-e referenciának, amit nekik készítettünk. A többség persze engedi. A titoktartás azért fontos, mert a munka során mi néha megtudhatjuk, hogy egyes termékeken mennyi a haszonkulcs vagy más üzleti titkok derülhetnek ki. Szintén nem fordulhat elő olyan, hogy egy konkurensnek eláruljuk, hogy milyen témákkal, milyen üzenettel szólítja meg a megrendelőnk a célpiacát. Ami kettőnk között történik, az kettőnk között marad.

Természetesen itt is fontos, hogy a szerződés kötelezővé tegye a szolgáltató (tehát a szövegíró) számára, hogy a vele dolgozó alvállalkozókra, munkatársakra is kiterjessze ezt a szerződést.

Garanciavállalás

Ezt sokan nem szeretik a szolgáltatók közül, nálunk természetes, és szerintem bármelyik megrendelő megkövetelheti. A szövegírással megbízott szolgáltató garanciális munkavégzéssel szolgáljon! Ez azt jelenti, hogy minden olyan esetben, mikor a szöveg valamiért rossz (például a szövegíró hibázott, mert félreértette a pontos feladatot vagy akár a megrendelő fogalmazott homályosan), a szövegíró költségmentesen javítsa ki, ha kell, írja át az egész anyagot!

A szövegírás bizalmi munka, ezért nekünk kell rászolgálnunk a megrendelők bizalmára, hiszen mi akarunk eladni valamit. Ezért élen kell járnunk a megrendelő kockázatainak csökkentésében, emellett szavatolnunk kell a kitűnő minőséget.

A fentieken túl persze van még néhány apróbb finomság, de ezeket már megtartanánk magunknak. Mint látható, a szerződés főleg a megrendelőt védi, ami teljesen logikus, hiszen ezen szerződések jelentős részét távollévőként kötjük meg. Vannak olyan milliós szerződéseink, melyeknél nem is találkoztunk soha a megrendelőkkel, mégis már akár évek óta együtt dolgozunk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkErre figyelj szövegíró választásánál
Következő cikkMit tegyünk, ha elégedetlenek vagyunk a munkával?Következő

Ezeket olvastad már?

Humorban nem ismerünk tréfát: a mémek és az inside joke szerepe a marketingben

A mémek az internetes társadalom kulturális közös nevezői lettek – az influencer marketing pedig csak

Elolvasom »

Branded content az Indexen (és amit helyette használhatsz)

Az Index felismerte a tartalom erejét – de még csak padawanok a használatában. A Brand

Elolvasom »

Tartalommutáció a gyakorlatban: így hozd ki a legtöbbet a tartalmaidból (6 módszer)

Szóval a tartalommarketinged dübörög, és az online marketingedet változatos tartalmakkal erősíted. De azt veszed észre,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.