Így készíts jól konvertáló landing oldalt villámgyorsan (9 lépésben a Divi WordPress-sablon használata)

Kevés olyan online marketingeszköz van, amelynek iparágfüggetlenül vitathatatlan a jelentősége és egyúttal tűpontosan tudjuk mérni a hatékonyságát. A landing page ilyen eszköz. Szinte mindegy, hogy egy cipőbolt webshopjának termékoldaláról, szoftverfejlesztő cég havi előfizetési rendszerben működő programjának sales page-éről vagy nagy értékű irodaszék érkezőoldaláról van szó. A digitális meggyőzés és lezárás vezető online platformja a landing page. A webanalitikai eszközökhöz való hozzáférésnek köszönhetően ráadásul a hatékonyság megítélése sem vesz igénybe pár percnél többet. A legfontosabb mérőszámokról (oldalon eltöltött idő, visszafordulási arány és legfőképp a konverziós arány) ugyanis valósággal ordít egy landing page sikeressége vagy épp sikertelensége. Életbevágó, hogy marketingesként képes legyél:
  • jó minőségű
  • jól konvertáló
  • és esztétikus landing oldalakat építeni.
Mindezt egyszerűen, hatékonyan, nagy mennyiségben, reszponzívan és akár fejlesztői segítség nélkül. Ezért ebben a cikkben a legnépszerűbb tartalomkezelő (CMS) rendszer, a WordPress zászlóshajó sablonját, a Divit vesszük górcső alá. Mire végzel az olvasással, égni fogsz a vágytól, hogy elkezdhesd összekattintgatni benne a saját 0–24 órás pénztermelő gépezetedet.

Miért WordPress?

Egy korábbi cikkünkben részletesen megindokoltuk „szakmai vonzalmunkat” a rendszer iránt, de a legfontosabb előnyökről még egyszer, röviden:
  • felhasználóbarát, könnyen és több platformról (laptop, okostelefon, tablet) kezelhető;
  • fenntartása olcsó, ingyenes sablonok és pluginok garmadájából válogathatsz a szerkesztés során;
  • egyszerre többen is kezelhetik, ráadásul a differenciált jogosultsági szinteknek köszönhetően kockázatmentesen;
  • rendszeresen frissítik és folyamatosan fejlesztik;
  • a Google robotok és a közösségimédia-platformok egyszerűen imádják.
Ennek fényében érthető, hogy a világszerte elérhető weboldalak harmada erre a nyílt forráskódú rendszerre épül (ez több százmillió honlapot jelent), hiszen a 423 759 kódsor lefejlesztése (és inkább az összes belerakott munkaóra) egy szakembernek 112 munkaévébe került volna, a 6 milliárd dolláros becsül fejlesztési költségről nem is beszélve. Ha maradtak volna kétségeid, most végképp eloszlatom őket: a világ 100 legsikeresebb weboldalából 15 WordPress-alapú és olyan globális márkák használják, mint a Walt Disney, a PlayStation, a CNN, a TechCrunch, a People magazin vagy az NFL.  Ha ez sem tántorít el az egyedi fejlesztéstől, akkor nézd meg, mely Fortune 500-as cégek váltottak WordPressre és talán meggondolod magad.

Miért ajánljuk a Divi sabloncsaládot?

A választás részben önkényes volt, mivel ebben a sablonban hoztam létre az elmúlt 2 évben több mint ötven landing page-et. Az ez idő alatt felhalmozott gyakorlati tapasztalataimat és munkagyorsító tippjeimet szeretném veled megosztani. De csak részben, mivel e cikk születésének pillanatában 437 821 felhasználó tette le a digitális garast a Divi mellett, amely így globálisan az egyik legnépszerűbb a WordPress-sablonok közül. (Ez a sablont megvásárlók száma, amibe ugyanúgy beletartoznak a 20-30 landing oldalt „üzemeltető” kkv-k, mint a Diviben dolgozó webdizájnerek, akik akár havonta is legyártanak ugyanekkora mennyiségű érkezőoldalt. Mivel pontos arányokat nem tudunk, ezért maradjunk annyiban, hogy ez konzervatívan becsülve is több millió landing page-et jelent.) Nem is csoda, hiszen a CMS-rendszerektől megszokott felhasználóbarát kezeléshez szinte korlátlan A/B-tesztelési lehetőség, igényes vizuális megjelenés és „természetes” reszponzivitás társul. Mielőtt rátérünk a sablon részletes és marketingszempontú bemutatására, muszáj tennem egy utolsó gondolati kitérőt.

Megtiltom, hogy elolvasd ezt a cikket, ha…

Ebben a cikkben nem tanítalak meg landing page-et írni. Nem adok tanácsokat a már elkészült oldalad konverziós arányának javítására. Arról sem fogok beszélni, hogyan ismerd ki a célpiacod stílusát, milyen CTA-kat használj vagy építs brandet egyetlen érkezőoldallal. Ha nem tudod, hogyan állj neki a landing oldal készítésnek, akkor alaposan olvasd el cikkgyűjteményünket a témában, ahol ezekre a kérdésekre válaszolunk, és ezután ugorj neki a szerkesztésnek. Ha viszont már felvértezted magad a szükséges (tartalom)marketinges ismeretekkel és már csak a megvalósítás van hátra, akkor vegyél elő tollat és papírt vagy nyiss egy jegyzettömböt, mert lépésről lépésre bemutatom a sablon működését.

9 tipp a hatékony és gyors landing page készítéshez

Read More