Kevés olyan online marketingeszköz van, amelynek iparágfüggetlenül vitathatatlan a jelentősége és egyúttal tűpontosan tudjuk mérni a hatékonyságát. A landing page ilyen eszköz. Szinte mindegy, hogy egy cipőbolt webshopjának termékoldaláról, szoftverfejlesztő cég havi előfizetési rendszerben működő programjának sales page-éről vagy nagy értékű irodaszék érkezőoldaláról van szó. A digitális meggyőzés és lezárás vezető online platformja a landing page. A webanalitikai eszközökhöz való hozzáférésnek köszönhetően ráadásul a hatékonyság megítélése sem vesz igénybe pár percnél többet. A legfontosabb mérőszámokról (oldalon eltöltött idő, visszafordulási arány és legfőképp a konverziós arány) ugyanis valósággal ordít egy landing page sikeressége vagy épp sikertelensége. Életbevágó, hogy marketingesként képes legyél:
- jó minőségű
- jól konvertáló
- és esztétikus landing oldalakat építeni.
Mindezt egyszerűen, hatékonyan, nagy mennyiségben, reszponzívan és akár fejlesztői segítség nélkül. Ezért ebben a cikkben a legnépszerűbb tartalomkezelő (CMS) rendszer, a WordPress zászlóshajó sablonját, a Divit vesszük górcső alá. Mire végzel az olvasással, égni fogsz a vágytól, hogy elkezdhesd összekattintgatni benne a saját 0–24 órás pénztermelő gépezetedet.
Miért WordPress?
Egy
korábbi cikkünkben részletesen megindokoltuk „szakmai vonzalmunkat” a rendszer iránt, de a legfontosabb előnyökről még egyszer, röviden:
- felhasználóbarát, könnyen és több platformról (laptop, okostelefon, tablet) kezelhető;
- fenntartása olcsó, ingyenes sablonok és pluginok garmadájából válogathatsz a szerkesztés során;
- egyszerre többen is kezelhetik, ráadásul a differenciált jogosultsági szinteknek köszönhetően kockázatmentesen;
- rendszeresen frissítik és folyamatosan fejlesztik;
- a Google robotok és a közösségimédia-platformok egyszerűen imádják.
Ennek fényében érthető, hogy a világszerte elérhető weboldalak harmada erre a nyílt forráskódú rendszerre épül (ez több százmillió honlapot jelent), hiszen a 423 759 kódsor lefejlesztése (és inkább az összes belerakott munkaóra) egy szakembernek
112 munkaévébe került volna, a 6 milliárd dolláros becsül fejlesztési költségről nem is beszélve. Ha maradtak volna kétségeid, most végképp eloszlatom őket: a
világ 100 legsikeresebb weboldalából 15 WordPress-alapú és olyan globális márkák használják, mint a Walt Disney, a PlayStation, a CNN, a TechCrunch, a People magazin vagy az NFL. Ha ez sem tántorít el az egyedi fejlesztéstől, akkor nézd meg, mely
Fortune 500-as cégek váltottak WordPressre és talán meggondolod magad.
Miért ajánljuk a Divi sabloncsaládot?
A választás részben önkényes volt, mivel ebben a sablonban hoztam létre az elmúlt 2 évben több mint ötven landing page-et.
Az ez idő alatt felhalmozott gyakorlati tapasztalataimat és munkagyorsító tippjeimet szeretném veled megosztani. De csak részben, mivel e cikk születésének pillanatában
437 821 felhasználó tette le a digitális garast a Divi mellett, amely így globálisan az egyik legnépszerűbb a WordPress-sablonok közül. (Ez a sablont megvásárlók száma, amibe ugyanúgy beletartoznak a 20-30 landing oldalt „üzemeltető” kkv-k, mint a Diviben dolgozó webdizájnerek, akik akár havonta is legyártanak ugyanekkora mennyiségű érkezőoldalt. Mivel pontos arányokat nem tudunk, ezért maradjunk annyiban, hogy ez konzervatívan becsülve is több millió landing page-et jelent.) Nem is csoda, hiszen a CMS-rendszerektől megszokott felhasználóbarát kezeléshez szinte korlátlan A/B-tesztelési lehetőség, igényes vizuális megjelenés és „természetes” reszponzivitás társul. Mielőtt rátérünk a sablon részletes és marketingszempontú bemutatására, muszáj tennem egy utolsó gondolati kitérőt.
Megtiltom, hogy elolvasd ezt a cikket, ha…
Ebben a cikkben nem tanítalak meg
landing page-et írni. Nem adok tanácsokat a már elkészült oldalad
konverziós arányának javítására. Arról sem fogok beszélni, hogyan ismerd ki a
célpiacod stílusát, milyen
CTA-kat használj vagy
építs brandet egyetlen érkezőoldallal. Ha nem tudod, hogyan állj neki a landing oldal készítésnek, akkor alaposan olvasd el
cikkgyűjteményünket a témában, ahol ezekre a kérdésekre válaszolunk, és ezután ugorj neki a szerkesztésnek. Ha viszont már felvértezted magad a szükséges (tartalom)marketinges ismeretekkel és már csak a megvalósítás van hátra, akkor vegyél elő tollat és papírt vagy nyiss egy jegyzettömböt, mert lépésről lépésre bemutatom a sablon működését.
9 tipp a hatékony és gyors landing page készítéshez
Read More