Hogyan készíts webinárt és generálj leadeket hozzá? (Részletes útmutató)

Marketingesként még nem iratkoztál fel elég hírlevélre, ha hetente nem kapsz legalább 2-3 meghívót egy webinárra. De miért olyan népszerű az élő online videós formátum? Azért, mert az egy kényelmes esemény, amihez nincs szükség terembérlésre és rendezvényszervezésre (vendégoldalról nézve pedig megjelenésre), de mégis erős kapcsolat alakítható ki előadó és néző közt. A webinárral:
  • szakértőként jelenhetsz meg
  • növelheted a weboldalad vagy a blogod forgalmát
  • és pénzt is kereshetsz
A jó webinár elég inspiráló ahhoz, hogy – témától függően – motiválja a nézőt, miközben folyamatosan építgeti az előadó személyét.

Miért van szükség webinárra?

A fogyasztók ma már ritkán hoznak azonnali vásárlói döntéseket, cserébe viszont egyre több információt szeretnének (rólad vagy a cégedről), mielőtt elhatározzák magukat. A webinár pedig nemcsak azért jó, mert edukálhatod vele a célközönséged, hanem azért is, mert azzal hatékonyan demonstrálhatod a piaci szerepedet, illetve megmutathatod, hogy te vagy a megfelelő szakember, akiben bízhatnak. Mindezt úgy, hogy a megtekintésért (a jelenlétért) csak regisztrációt kérsz, nincs limitálva a résztvevők száma, a tartalom pedig később is visszanézhető, vagyis korlátlanul újrahasznosítható. Hogy mennyire népszerű külföldön, azt jól mutatja, hogy a tartalommarketing-támogató toplista első öt helyén az alábbi technológiai eszközök állnak:
  • analitikai eszközök (87%)
  • e-mail-marketing-szoftverek (70%)
  • tartalommenedzsment-eszközök (63%)
  • marketingautomatizációs rendszerek (55%)
  • webinár vagy más online prezentációs platformok (43%)
Magyarországon még kevésbé népszerű a formátum. Ez nem hátrány, hanem éppenséggel előny: szinte kék óceánra futhatsz ki tartalommarketing-hajóddal. Ha kedved kaptál ahhoz, hogy webinárt készíts, akkor menj végig a lentebbi csekklistán. Látni fogod, hogy a feladat nem lehetetlen, és legfeljebb az élőzés miatt lehet okod izgulni, de akkor is csak legfeljebb az első egy-két alkalommal. A cikkben egyszerűen követhető és megvalósítható folyamatokat mutatunk be. Read More