User-generated content és adatalapú újságírás a turizmusban | #DMWF

Ha még egyszer olcsó repülőjegyet kezd reklámozni nekem valaki, ráküldöm az asszaszinokat. Miért akarod nekem eladni a repülőt, amikor én inkább a napra, a mojitóra és békére vágynék? Miért mosolygó modellekkel és fizetett hirdetésekkel akarsz meggyőzni, amikor lehet, hogy még érdekes tartalommal is tudnál szolgálni, amit magamtól elolvasok? Ezeket a kérdéseket tették fel a Digital Marketing World Forum előadói is: 2 olyan előadást is hallottunk, melyek azt mutatták be, hogyan használhatod a tartalommarketing és a social lehetőségeit a turisztikai iparban anélkül, hogy izzadtságszagú és pazarló hirdetésekkel kellene eladnod magad.

Hatalmat az adatnak

A Trivago két előadója (mind a ketten PR-osok) az adatalapú újságírásról beszélt, ezért azonnal a szívembe zártam őket. A téma régi szívszerelmem ugyanis egészen azóta, hogy a technológia és tudomány területén elkezdtem az újságírást. Jules Dijkstra és Corentine Aronica egészen pontosan arról beszéltek, hogy a felhasználóiktól származó adatok hogyan segíthetik a branded tartalmak ingyenes médiába kerülését. A Trivago gondja leginkább arculatbeli volt, amikor elkezdtek ezzel foglalkozni. Az előadók a közönséget is megkérdezték, a legtöbben úgy gondolnak rájuk még most is, mint egy szállásfoglaló oldalra – holott ők inkább egy összehasonlító oldal. Nincsenek vevőik, csak felhasználóik. Nem adnak el semmit, nem lehet nekik fizetni semmilyen utazási szolgáltatásért, mert nincs ilyenjük. Ezzel együtt az egész világon elképesztően népszerűek, több mint 55 lokalizált oldaluk van, 1,3 millió szállást hasonlíthatunk össze náluk több mint 200 (tényleges) szállásfoglaló oldal adataiból (amelyeken a Trivagón keresztül persze foglalhatunk is). Tavaly 1,4 milliárd látogatást kaptak oldalaik. Ez mind szép, de ettől még nem olyan a brandjük, mint amilyet szeretnének. Ők ugyanis elsősorban hotelszakértőkként akarják magukat pozicionálni.

Senkinek nem kell az önreklámod

Read More