Ma volt a konferencia leghasznosabb 2 perce – 3. nap a Traffic & Conversion Summiten

Amikor a konferencia végén álló tapssal és ovációval köszöni meg a közönség a 3 napot, akkor tudod, hogy valami nagy történt a marketingben. Amikor végigpörgeted az Instagramot, Twittert, Facebookot és a Digital Marketer belső csoportját, akkor látod, hogy milyen tartalomdús és izgalmas a konferencia. És amikor a 4000 résztvevő között a legnagyobb marketingeseket is felfedezed, akkor elkönyveled magadban, hogy a Traffic & Conversion nem csak a reklámja szerint nagy, hanem valóban az. Nézzük, hogy mi történt a 3. napon. Ahogy az előző 2 napnál már megszokhattad, ez még csak a rövid összefoglaló – a részletes anyagokkal folyamatosan jelentkezünk majd ezen a blogon, az előfizetős csoportban és a Kontent magazinban is.
Ha nincs még előfizetésed, akkor gyorsan pótold, hogy ne maradj le semmiről.
 

Így készíts lead magneteket 30 másodperc alatt egyetlen szó megírása nélkül

Read More

„Ne hívj marketingesnek” – 2. nap a Traffic & Conversion Summiten

San Diegóban 4000 marketinges, cégvezető és ügynökségi ember sétálgat a Grand Hyatt lobbijában és a termekben. A badge-ekről megismerjük egymást: mind a Traffic & Conversion Summiten hallgatjuk, hogy hol van ma (és merre tart) a digitális marketing. Elfoglalom a helyem a főteremben (amely a Lurdy nagyterménél kb. háromszor nagyobb), és hamarosan Ryan Deiss kezdi a keynote-ot.

Just wow #tcs2017

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

De mielőtt Ryan kezdi, előtte elmondják többször, hogy a jegyzeteket osszuk meg egymással Twitteren – fölidézik, hogy tavaly valaki posztolta az Evernote-linkjét (benne a jegyzeteivel), a tweet pedig virális lett. A magyar szakmából érkezve megdöbbentő, hogy milyen bőkezűen kezelik az információt (bár tegyük hozzá, hogy az információ megvalósítás nélkül értéktelen).    

„Ne hívj marketingesnek”

Deissék mutattak egy videót, amely a magyar cégbemutatkozók többségét fényévekkel veri. A videót megtapsoltuk. 2 bulvárosabb adatféleséggel vezessük fel azt, hogy a marketing miért változott meg.
  • Amikor megkérték a marketingeseket és saleseseket, hogy jellemezzék egymást, akkor a használt szavak 87%-a negatív volt.
  • A marketingesek 0%-a ért egyet a lead definíciójával (tehát mindenki szerint más).
Korábban a sales és a marketing világosan elkülönült: a marketing leadet generál, amelyet a sales lezár. Ma a határ összemosódik: egy webáruház marketingese online értékesít, egy salesese egyre több marketingfeladatot vállal, például cikkeket ír és influencerré válik. A régi modellben a céged értékesítéshez kapcsolódó funkcióit így osztottad fel: sales, marketing, support. Ezzel az a gond, hogy nem tudnak együtt dolgozni, mert a feladatok annyira összeérnek és megváltoztak, hogy nem lehet lefedni egy vásárlói útvonalat ezekkel a funkciókkal – emellett a support csak a beérkező kérdésekkel foglalkozik, definíciójából adódóan nem lehet proaktív (vagy csak nagyon nehezen). Az új modellben Ryan egyetlen teamet javasol: growth (növekedés). A team funkciói pedig:
  • content – ma már a tartalom nem valami extra, hanem a marketinged alapja. Tartalom nélkül megfulladsz. Tartalom nélkül nem tudsz leadeket generálni, nem tudsz nyomot hagyni, nem lesz keresőforgalmad. Tartalom nélkül nem beszélhetünk marketingtevékenységről.
  • acquisition – azaz ügyfélszerzés, klasszikus marketing. Az ő feladatok a leadgenerálás, ehhez forgalmi kampányokat készítenek, landingeket írnak és optimalizálnak, e-mail-kampányokat élesítenek stb.).
  • monetization – sales: az ő feladatuk az, hogy a leadekből bevétel szülessen. Ehhez szövegírást, salestevékenységet, partnerkapcsolatokat, üzletfejlesztést használnak fel.
  • success – ügyfélszolgálat: céljuk, hogy az ügyfél minden gondja megoldódjon, de még fontosabb az, hogy az ügyfél a legtöbb értéket kapja a terméktől, így pedig egyre sikeresebb legyen. Ebben a modellben nem az eladáson van a hangsúly (de nyilván anélkül éhen halsz), hanem azon, hogy az ügyfeledet jobb és sikeresebb emberré tedd. A pénz pedig jön ilyenkor.
Nevezd át a pozíciókat. A pozíciók számítanak. Az elnevezés számít (ezt tucatszor ismételte el Ryan). Teszteld le te magad is: mondd egy kollégádnak, hogy ugyanazt csinálja majd, mint eddig, és ezért ugyanazt a pénzt kapja, de a pozíciójának más lesz a neve: szinte biztosan megijed legalább egy kicsit. Az elnevezés számít. 2. és 3. lépése az új marketingcsapat felépítésének az, hogy a customer value journey állomásaihoz társítod a funkciókat, majd külön mérőszámokat adsz mindenkinek. Egy blogposztot író contentesen nem kéred számon azt, hogy hány eladást hozott (vagy sem), mert nem ez a dolga. A customer value journey-ről külön anyagot készítünk majd. A modell előnye, hogy a felelősségi lánc körkörös. Ha az acquisition nem éri el a célszámokat, akkor általában 2 eset lehetséges: kipróbáltak valamit, ami nem működött (ez teljesen oké), illetve nem kaptak elég blogposztot és lead magnetet ahhoz, hogy a forgalomszerző kampányaikat megtöltsék. De a hibáztatás előtt is tudja mindenki, hogy milyen anyagért kinek hova kell fordulnia. (Emellett Ryan a csapatában mindenkivel elvégezteti az összes saját kurzusukat, hogy az e-mailes rálásson az analitikára, kicsit mindenki generalista legyen. Ma a digitális marketingben minden egyes terület komplex. Nagyon komplex. Ha a kollégák ezt átlátják, akkor azonnal tisztelni kezdik egymást.)  

Így spórolj büdzsét eszköz alapú célzással

Read More