Építs termékoldalt a kérdéseimből (6 legfontosabb válaszod és egy életmentő tipp)

Van 6 kérdésem a termékedről. Ha nem tudsz válaszolni rájuk, nem fogok tőled vásárolni. Nem tőled fogok vásárolni. Most nagyon figyelj, mert az összes termékoldali szövegedet újra kell majd ellenőrizned. Megtanítottunk már arra, hogyan pozicionálj, hogyan légy egyedi, hogyan használd a termékoldaladon a storytellinget. Most azt fogom elmondani, hogyan kezdj neki a termékoldali copy megírásának úgy, hogy felsorakoztatod a legfontosabb kérdéseket. Gyakorlatilag adok egy checklistet a legfontosabbakról, és tippeket arra, hol találsz még – és hogyan válaszolj. 6 olyan nagyon alapvető kérdés van, ami minden vásárlódban fel fog merülni, amikor a webáruház termékadatlapjait böngészi. Menjünk végig ezeken sorban. A 6 alapkérdést nem hasraütés után írtam: Justin Rondeau, a DigitalMarketer optimalizációért felelős vezetőjétől vannak, aki több mint 500 A/B tesztet futtatott le és több mint 3000-et elemzett ki a B2B és e-kereskedelmi szektorokban.

1. kérdés: Milyen a termék?

Hogyan néz ki, ha nem képernyőn látom? Milyen érzés kézbe venni? Milyen érzés használni? Milyen színű pontosan? Amit a vásárlód nem lát, azt nem fogja megvenni. De akkor sem veszi meg, ha nem tetszik neki, amit lát. Írnék arról, mennyire fontosak a képek a termékoldalon, hogy használj 360 fokos nézetet, automatikus nagyítást és így tovább, de nem. Most a szövegedet írjuk meg. A szövegednek segítenie kell a vizuális elemeket abban, hogy a vásárlód elképzelje a terméket. Ez akkor fog sikerülni, ha ügyesen írod azt le. Hangsúlyozom azt is, hogy nem kell regényeket írnod, nem kell több száz szó, amiben a termékről áradozol, elég annyi, ha pár mondatban a legfontosabbakat kommunikálod. Tekints erre a nagyszerű példára a Bonobostól: Itt nem a megjelenésre koncentrálnak, hanem az érzésre. Biztosítják arról a vásárlót, hogy ebben az ingben szabadon mozoghat, nem korlátozza őt a ruhadarab. Szabadon írj a termékelőnyökről, érzékeltesd, milyen, amikor a kezükben/rajtuk van a termék, amikor ott áll a lakásban és így tovább.

2. kérdés: Hogyan működik?

Ha nem biztosítasz elegendő információt, könnyen meglehet, hogy az ügyfelek nem hisznek majd a termékedben. Vagy akár csak abban nem fognak hinni, hogy éppen rajtuk segíteni fog. Bátran alkalmazhatod a storytellinget, ahogyan ezt a korábbi cikkben láttad – és a legjobban akkor teheted ezt, ha valós történetet mesélsz el, ha testimonialokra, sőt felhasználói tartalmakra alapozol. A vásárlódnak tudnia kell azt, hogy nemcsak megérted a problémáját, nem egyszerűen át tudod érezni, hanem a termék segítségével bizonyítottan képes vagy ezt megoldani. A testimonialok használata mellett az értékelések megjelenítésére is buzdítanálak. A cikk végén kielemzek egy magyar termékoldalt, egy részt már most megmutatok belőle. A webáruházban kikerestem egy adott drónt, és ezt az értékelést találtam alatta: 3 csillag, de kit érdekel? Pontosan azt írja le, hogy a termék tökéletesen úgy működik, ahogyan azt a termékoldal leírja, és pontosan arra a célra alkalmas, amire valószínűleg megvásárolnád. Még jobb, ha vannak útmutatóid, how-to-tartalmaid, amelyeket akár szerepeltetsz a termékoldalon, akár ajánlod azokat ott.

3. kérdés: Mekkora a termék?

Read More

Hogyan írj automatikusan 500 000 termékhez termékleírást?

A rövid válaszom az, hogy manuálisan. „De biztosan lehet ezt automatizálni valahogy”, gondolod, és igazad van, mert lehet. A válasz azonban kettős: hiába kapsz relatíve gyorsan tízezrével szöveget, a hasznuk már felemás. Köszöntelek a „spinning” világában, amit csinálhatsz egy szoftverrel (inkább ne), vagy csinálhatsz Excellel.  

A webáruházak szövegproblémája

Tegyük fel, hogy van egy webáruházad (ha valóban van, akkor még jobb). Van több (tíz)ezer terméked, amit már keresőoptimalizálni, feltölteni, hirdetni, rendelést kiszolgálni és követni is nehéz – ezért ezek nagy részét automatizálod, ahol csak tudod. Kivéve a tartalomírást. És tegyük fel, hogy minden termékedhez írsz egy normális termékleírást. Ilyenre gondolok: termékleírás

Ilyen a minőségi termékleírás.

még egy jó termékleírás

És ez is jó cucc. Na ez a minőségi termékoldal.

Tehát olvasmányos marketingszöveg kell, amit nem úgy odahánytál, hanem valóban segíti az eladást. Feltételezzük azt, hogy sokadik éve vagy a szakmában, és annyira érted a piacodat, hogy piackutató cégeket eszel reggelire, mert a 150. kutatás után kb. nem tudnak újat mondani – tehát az írás közben megspóroltad a kutatást. A szövegírói munkafolyamatod:
  1. kiválasztod az adott terméket (sorrendben haladsz, de kell hozzá az összes kép és útmutató, hogy átfusd és dolgozz belőle)
  2. megírod a termékleírást
  3. egyszer átolvasod (háromszor szoktuk, de most szedjük a billentyűinket)
  4. feltöltöd
  5. és folytatod a következő termékkel
Egy ilyen ciklus teljes egészében legyen 15 perc, és akkor feltételeztük, hogy profi szövegíró vagy. 1000 terméknél 15 000 percnyi munkád a szövegírás, ami kereken 250 munkaóra, vagy 10,41 teljes nap – mielőtt felcsillanna a szemed: nem, nem fogják neked egyetemisták bruttó 300 forintos órabérért megcsinálni, főleg nem olyan minőségben, amit a webáruházadon szívesen látnál. A minőségi tartalom drága. Tegyük fel, hogy 10 órás műszakokban nonstop írsz – 20-22 nap alatt megvagy a termékleírásokkal. Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor minden webáruházban kiváló termékleírásokat találnál, hiszen esettanulmányok százaiban látjuk, hogy konverziót emel. Ám a termékpalettád folyamatosan változik. Elfogy a termék, és nem rendelsz újat, mert kifutott. Esetleg a gyártó kivezeti, mert nyári kollekció volt. Esetleg megszűnt rá a kereslet, és a gyártó kannibalizálja a terméket más termékekkel. Akkor esik jól a lelkednek az online marketing, ha építkezel, és ezt érzed is. Magyarán csinálsz örökzöld tartalmakat, blogot írsz, YouTube-csatornád van, és 1 év múlva visszatekintve van 100 cikked és 200 videód. Az időszaki termék leírása viszont elvész, ami nemcsak a munkaidődet süllyeszti el, de valószínűleg a motivációdat is.  

Miért nem automatizáljuk a tartalomgyártást?

Read More

Készíthetsz kiváló tartalmat – ha a terméked kirívóan unalmas is

Ne mesélj nekem a munkádról. Biztosan nagyon érdekes – de csak neked. Engem nem érdekel, hogy mit hogyan csinálsz. A végeredmény érdekel: hogy fizetek neked, és te a kezembe adsz valamit, amitől jobb lesz az életem. De tudod mit? Ha elmondod, hogyan használjam azt a valamit, akkor már figyelek.

Az első lépés: tudd, hogy miről ne írj nekem

Tegyük fel, hogy szeretnél tartalommarketinget használni. Azt már tudod, hogy a céged önmagában nem izgalmas. Hacsak nem tettél le valami rendkívülit az asztalra, akkor senkit sem fog érdekelni, mivel foglalkoztál az elmúlt 20 évben. Sajnos a céged nem egy Facebook vagy egy Xiaomi, amikről könyveket lehet írni. Jó eséllyel a szolgáltatásod sem különösebben érdekfeszítő. Azt hangoztatjuk, hogy tartalommarketinget bárki használhat – de hogyan tegye ezt valaki, aki rágcsálóirtással foglalkozik? Vagy barkácsszerszámokat árul? Netán épületeket szigetel?
Egyszerűen: nem a termékedről kell írnod, mert köszi, de tudom, mi az a kalapács, és nem, nem akarok arról olvasni, hogyan ölsz csótányokat.
Tudod, mi érdekel? Hogy hogyan építhetek lombházat a gyereknek – többek között a kalapácsodat használva.

Találd meg a kapcsolódó területeket

Read More