„Használd a célcsoportod nyelvezetét.”Szemed felcsillan, hogy no végre egy megvalósítható copywriting-technika, és még logikus is. De… hogyan találd meg, hogy hogyan beszél a célcsoportod? Nézzük, hogy mi hogyan szoktunk „ez annyira rólam szól, mintha én írtam volna” szövegeket írni.
Interjú
A legkézenfekvőbb módszer az, ha az irodádba hívod az ügyfeled, és beszélgetsz vele. Ez lehet:- egy tárgyalás
- egy projekt megbeszélése
- szakértői interjú (buyer personákhoz)
Kulcsszókutatás kicsit máshogy
Erre a kutatásra nem azért van szükséged, hogy vajon az on-site keresőoptimalizálásod során melyik kulcsszót célozd nagy hévvel, jó tartalommal és mindig használandó H1-gyel. Eleve a salesszövegek célja nem a rangsorolás (egy landing page jellemzően csak a kampány időtartama alatt éles, akkor is deindexált). Viszont a kulcsszavak madártávlati képet adnak arról, hogy hogyan (értsd: milyen szavakkal) keresnek rá témára vagy a problémára az ügyfeleid. Én ezeket szoktam használni:- AdWords Kulcsszótervező
- Übersuggest
- KeywordTool
- Wikipédia szócikkei (ez itt kevésbé jó, de azért ránézünk)
- és végül Google Trends
Ha van egy termékem, akkor inkább szövegíróknak szánom, nem a copywritereknek (holott ugyanazt jelenti a kettő)
Egy „normális” kulcsszókutatásnál figyelembe veszed a keresési szándékot, a versenyt és a javasolt licitet (minél nagyobb rá a licit, várhatóan annál értékesebb a forgalom). Ám itt elsősorban a javasolt kifejezésekre vagy kíváncsi és a kulcsszavak keresési volumenjére. A célod az, hogy végül a szövegedbe beírhasd azokat a kifejezéseket, amelyeket a célcsoport szokott beírni Google-be. Ismétlem: nem azért, hogy erre rangsorolj, hanem azért, hogy az olvasód azt érezze, hogy a terméked (vagy csaliterméked, tehát bármid, amit épp eladsz) neki szól.