Hogyan írj gyorsabban több és jobb cikket? Lesd el a profi szövegírók rutinjait

Te hány blogposztot tudsz megírni egy nap? Ne válaszolj egyből: gondold át, melyek a legjobban sikerült írásaid. Melyekre érkezett a legpozitívabb válasz a közönségedtől? Melyek azok, amiknél már tényleg majdnem úgy érezted, hogy készet alkottál? Ha olyan vagy, mint a mi stábunk vagy akár, mint Neil Patel, a Moz.com bloggerei vagy mindazok, akik vannak annyira maximalisták, hogy alig akarnak kiengedni egy-egy szöveget a kezükből, akkor tudod, hogy egyetlen jól felépített posztra 4–6 órányi idő is könnyen elmehet. Márpedig a modern reneszánsz embereknek, akiket online marketingesként tisztelünk, nincs ennyi ideje. Nézz csak meg egy bármilyen álláshirdetést a szakmában: egyszerre kell foglalkozni szövegírással, közösségi médiával, kampánytervezéssel, kapcsolattartással, e-mail marketinggel, akár események szervezésével és így tovább. Ha nem akarsz napi 20 órát dolgozni, egyszerűen muszáj a saját folyamataidat optimalizálnod. Már csak azért is, a sikered kulcsa az írás.

Mennyit kellene posztolnod?

Mindig lelkesen idézem a HubSpot nagyszerű statisztikáit, ugyanis remekül megmutatják, hogy minél többet írsz, annál nagyobb sikert érsz el az üzletben. Nem meglepő. Ha 10 helyett 100 bejegyzésed van, akkor 10-szer több belépési pontod, rangsorolható tartalmad és szakértői imázsodat építő anyagod van. Amikor megkérdezi valaki, hogy mekkora a megtérülése egy blogbejegyzésnek, ilyen grafikonokat szoktunk mutatni neki – ezekből ugyanis kiderül, hogy a blogolás hosszú távon igazán megtérülő. Ahogyan Joe Pulizzi is mondta nekem: az első 6–12 hónap csak az építkezésé. Ugyanis minél több posztot publikálsz egy hónapban, annál nagyobb lesz a forgalmad. irasi_szokasok_hubspot_1 Ez nálunk sem volt másképpen: március 16-án indítottuk el előfizetős blogunkat, innentől minden munkanapon egy cikket teszünk közzé – és ez a forgalomban is kiválóan megmutatkozik. latogatottsag_info_1 De nem csak látogatóból, értékes leadből is egyre több és több érkezik majd… irasi_szokasok_hubspot_2 És a régi posztok ugyanúgy hasznot hajtanak: 100-200 poszttal a blogodon egy adott szintű forgalomra és leadmennyiségre már eleve számíthatsz. Ezt a hihetetlen mennyiségű tartalmat tehát valahogyan létre kell hoznod – és fenn is kell tartanod az aktivitásodat, hogy megőrizd. Megmutatom, hogyan ne égj ki, hogyan ne rokkanj bele ebbe az irdatlan munkamennyiségbe.

Tűzz ki határidőket – de tartsd meg őket magadnak

Ha csak annyi célt tűzöl ki magad elé, hogy megírj napi egy cikket, az nem fog motiválni eléggé. Konkrét időpontra van szükséged. Jól tudom, hogy mindannyian máskor vagyunk a legproduktívabbak, én például remekül tudok írni este 10 és hajnali 2 között – saját mércém szerinti legjobb írásaim közül nem egy ekkor született. Mérd fel, hogy neked mikor megy a legjobban az írás, és eszerint tűzz ki magadnak határidőt. Ha azt látod, ha általában délelőtt 10-kor jön meg az inspiráció, akkor határozd el, hogy a holnapi bejegyzésnek délután 3 órára készen kell lennie. Ez már önmagában motivációt fog jelenteni, de vigyázz – ha ugyanis másokat is beavatsz a céljaidba, az könnyen visszaüthet. Ez persze sokszor elkerülhetetlen, hiszen másokkal együtt kell megszervezned a munkádat. Ezzel együtt pszichológiai vizsgálatok bizonyítják, hogy ha valamilyen célt tűzöl ki magad elé, sokkal nagyobb eséllyel éred azt el, nagyobb elhivatottsággal küzdesz érte, ha senkit sem avatsz be. A Psychology Today így magyarázza ezt: ha elmondom valakinek azt, hogy holnap 3 órára készen leszek a cikkel, ő már úgy fogja gondolni, hogy akkor az a cikk tényleg készen lesz 3-ra. Esetleg fél órával későbbre ennek biztos tudatában másik feladatot ad nekem. Ez a bizonyosság pedig visszahat rám, úgy fogom érezni, részben már el is értem a célom (holott még egy betűt sem írtam le), ez pedig oda vezet, hogy kevésbé keményen dolgozom majd az eléréséért. A határidő azért is hatékony, mert rákényszerít, hogy pontosan átgondold, hogyan fogod ezt a célt elérni: mit kell és milyen sorrendben megtenned hozzá, hogy ténylegesen elkészülj a kívánt időpontra. De ezzel át is kanyarodunk egy másik pontra…

Oszd be az időd – és tervezz reálisan

Read More