John Carlton legendás „One-Legged Golfer” levele [elemzés]

John Carltont nem kell különösebben bemutatni: A-list copywriter, anno Gary Halbert mellett tanult és dolgozott, hirdetései pedig elképesztően sikeresek. Annyira sikeresek, hogy becslések szerint ő a legtöbbet másolt szövegíró, és a „the most ripped-off copywriter” titulust büszkén viseli. Nézzük hát a „One-Legged Golfer” elemzését! A hirdetésről 3 dolgot állíthatunk biztosan:
  • a megjelenésekor fölforgatta a golfmagazinokat (látni fogod, hogy nem egy szokványos stílusú hirdetés)
  • éveken keresztül futott és rengeteg terméket adott el (John Carlton írja, hogy „sold a ton of product”, és ez a legpontosabb, amit találtunk)
  • rengeteg szövegíró másolta le a felépítést
Illetve maga a hirdetés már legendás, és egy szövegíróaspiránsnak kötelező olvasmány. John Carlton

John Carlton (via)

Így dolgozd fel a hirdetést: olvasd el magát a szöveget (akár itt), majd töltsd le az előfizetői rész mögötti részletes elemzésünket. (Ilyen részletes elemzést nem találtam, egyedül John Carlton szemináriumain dolgozzák fel mondatról mondatra. A választott képzéstől függően pár száz dollártól 5000 dollárig terjed a beugró. Hogy ezt előfizetőnkként olvashatod, az igen nagy pénztárcakímélés.) elemzés Read More

Vegyek-e föl saját szövegírót?

Az elmúlt egy évben olyan fontossá vált a tartalommarketing, hogy megsokszorozódott a megrendelőink száma. Megjelentek a nagyvállalatok és a kifejezetten nagy oldalak is, ahol nem néhány tízezer, hanem néhány százezer a havonta tartalomfejlesztésre költhető marketingbüdzsé. Többször előfordult, hogy egy-egy rendszeres vevő néhány hónap után kis szünetet kért – és igen gyakran azért, mert megpróbált saját … Read more